Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-14, 11:46   #1826
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Dag 10 - dag 3 level 2. Klarte 10 strake armhevinger!

Fortsatt veldig tungt, særlig siste runde med kardioøvelser. Vil jeg noen gang klare dette uten å falle sammen? Var forresten like tungt i dag som i går, selv om jeg spiste tre knekkebrød. Så jeg tror ikke ekstra inntak av karbo gjør den store forskjellen, så jeg tror jeg dropper det framover.

Satser på to dagers hvile i helgen!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 12:25   #1827
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Takk, Beurre - og flott at du også har shreddet litt! Hvilket nivå er du på?

Jeg er på nivå 1, har ikke tatt mer enn tre dager totalt nå. Lurer på om jeg skal jukse litt og prøve nivå 2 i dag, sånn for variasjonens skyld. Det blir jo ikke noe "korrekt" shredding på meg uansett siden jeg gjør det så sjelden og heller ikke har tilgang til nivå 3.

Har tatt hele nivå 1 en gang før og én dag av nivå 2, men ramlet av på grunn av hetebølge, tror jeg Husker at jeg var skikkelig lei av nivå 1 da, nesten like mye av kommentarene til Jillian som av selve øvelsene. Har lyden veeeldig lavt på nå

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 15:24   #1828
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Nivå 2 er knallhardt! Mye planke og slikt. Men føler at den virkelig pusher meg, så det føles veldig bra etterpå!

Har googlet litt, og det er mange som mikser de forskjellige nivåene etter dagsform, så det skulle absolutt ikke være noe i veien for det

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 18:08   #1829
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Så fint å få bekreftet at det er flere som veksler litt mellom nivåene Har lyst til å prøve noen andre korte Jillian-programmer også etter hvert. Du får si fra hvis du synes jeg roter til tråden din for mye med "avvikene" mine!

Prøvde som planlagt nivå 2 i dag, og det er noe helt annet, ja, men uansett mer interessant og med flere øvelser jeg vet at jeg trenger å øve på. Husker fra sist at jeg likte det, så det er jo litt ironisk at jeg falt av shredden etter dag 1 der den gangen.

Fikk en viktig påminnelse: Ikke ta gående planke med fleecegenser med lange, vide ermer selv om det er litt kaldt i rommet! Hadde jo brettet opp ermene, men nå skled likevel det ene ned under håndflaten underveis slik at jeg suste bortover gulvet, "vrengte" albuen og slo kneet. Det var det kneet jeg ikke har vondt i fra før, så nå er jeg i det minste litt mer "symmetrisk skadet"? Fullførte altså, men må innrømme at t.o.m. Anitas utfall faktisk var ganske dype i forhold til mine

Edit: Vi kan jo eventuelt flytte inn i "hovedtråden" selv om den ikke har vært aktiv på en stund. Kanskje noen gamle shreddere abonnerer på den ennå og finner ut at de skal bli med på en ny runde...
Mulig en moderator/admin vil slå sammen trådene også slik at vi ikke mister historikken. Men dette må jo selvsagt bli helt opp til trådstarter!


Sist redigert av Beurre : 29-11-14 kl 18:32.
Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 18:39   #1830
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Haha, synes jeg ser deg langflat på gulvet!

Jeg har overhode ikke noe i mot at du skriver her, jeg synes det er supert å ha noen å følge! Vi kan godt flytte tråden og se om vi får med oss flere. Jo flere, jo bedre! Jeg aner ikke hvordan man gjør slikt, gjør du?

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 14:01   #1831
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Vi kan godt flytte tråden og se om vi får med oss flere. Jo flere, jo bedre! Jeg aner ikke hvordan man gjør slikt, gjør du?

Tror det skal gå an å sende privat melding til en moderator og spørre, sikkert helst med link til trådene? Jeg fikk i hvert fall slått sammen journalen og MUP-en min på den måten en gang for mange år siden.
Finner bare en gammel moderatoroversikt, men det ser ut som om Cyan og Photobscura har moderatorstatus og er aktive her ennå. Sikkert mest riktig at du spør siden det er din tråd?

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 19:47   #1832
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Sendt PM!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 20:57   #1833
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Jeg kan godt slå trådene sammen, men da må jeg nesten ha en lenke til den tråden dere ønsker å lenke denne sammen med.

- Moderator

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 21:08   #1834
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: 30 day shred - noen som vil være med?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg kan godt slå trådene sammen, men da må jeg nesten ha en lenke til den tråden dere ønsker å lenke denne sammen med.

- Moderator

Vi tenkte på denne tråden. Tusen takk!

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 01:42   #1835
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Da skal det være i orden!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-14, 15:13   #1836
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Dag 11 - dag 4 på nivå 2. Tilbake på hesten etter to hviledager i helgen. Fortsatt veeeldig tungt, kan ikke si jeg merker noen framgang ennå. Må nok være på dette nivået en goood stund, ja!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 20:51   #1837
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Huff, da måtte jeg ta en ufrivillig hviledag. Grunnen er ganske enkel, og mest flaut, egentlig. Klassen til min seks år gamle datter møtes i gymsalen hver mandag for litt fysisk aktivitet. Jeg tenke jeg skulle vise meg fra min sporty side, og prøvde gamle triks med trampoline og tjukkas. Tar et høyt splitthopp, og lander i splitt på rompa på tjukkasen. Dette pleide å gå helt fint i gamle dager, serru. AU, der skjedde det noe i nakken, gitt!!! Fikk ilinger opp gjennom hele ryggraden, og klarer knapt å bevege hodet i dag. Note to self: jeg er IKKE en tenåringsjente lenger. Eller 20 eller 30-åring for den saks skyld. Så da tar gamlemor det litt med ro i dag, og pleier en nokså såret stolthet...

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 22:10   #1838
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Oi, det der hørtes ikke bra ut... God bedring!

Selv har jeg gjort litt annet med Jillian: cardio kickbox (+ egne styrkeøvelser) i går og 6 week six-pack i dag. Kan ikke si at jeg henger med på alt, men synes det er fint å variere litt slik at jeg ikke blir så lei. Har ikke vært på treningssenteret siden forrige mandag, så det er jo bra at jeg gjør noe

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-14, 22:31   #1839
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Det var da ikke bare NOE, det da, Beurre! Sikkert lurt å variere litt!

Jeg tenker at når jeg er ferdig med disse 30 dagene, skal jeg prøve å variere mellom 30 DS, 6W6PK og Ripped in 30. Da vil jeg forhåpentligvis få nok variasjon så jeg ikke går lei. Men blir jeg lei av Jillian, tro?

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 16:20   #1840
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Dag 12 - tilbake på level 1. I dag var det psykologisk viktig å komme igang igjen etter den lille skaden. Jeg kjente at ting var i ferd med å glippe litt. Så jeg startet litt roligere på nivå 1. Eller, rolig og rolig! Jeg blir fremdeles helt utslitt av nivå en også. Men klarte begge settene med anterior raises med to kilos vekter, og det har jeg ikke klart før!

I morgen har jeg en liten plan om å gjøre nivå 1 og 2 etter hverandre, i omvendt rekkefølge. Ikke helt sikker på om det går, men jeg forsøker!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 20:31   #1841
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Men klarte begge settene med anterior raises med to kilos vekter, og det har jeg ikke klart før!

Det er jo kjempebra! Jeg slet med den øvelsen samme hvilke vekter jeg brukte, for det smalt slik i skuldrene og kjentes ut som om de skulle hoppe ut av ledd.

I går prøvde jeg shred it with weights. Brukte en 3-kilos manual siden jeg ikke har kettlebell, og det ble jo i letteste laget. Mot slutten kom det et par øvelser som var håpløse for meg og mine dårlige ledd, så da måtte jeg finne på noe annet. Det ble m.a.o. ikke den beste treningsøkten

Føler generelt at jeg ikke yter maksimalt, for jeg er så redd for å skade meg, og jeg har også så dårlig med gulvplass at jeg bruker tid på å finne ut hvordan jeg skal plassere meg når vi bytter øvelse. Får vel litt effekt uansett, men skjønner at du trener MYE hardere enn meg!

I dag er jeg slapp og totalt umotivert, så jeg sløver på sofaen

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 20:36   #1842
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Man skal ikke undervurdere hviledager, Beurre!

Men dersom jeg lar det gå for lenge, har jeg en tendens til å dette av lasset, og jeg følte litt på det i dag. Derfor er det så viktig å komme i gang igjen, så jeg er veldig fornøyd med at jeg gjorde nettopp det. Selv om nakken ble verre etterpå.

Men skjønner godt at du er redd for skader - vær forsiktig!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 20:50   #1843
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Vær forsiktig, du også - likte ikke helt det med at nakken din ble verre etterpå... Samtidig vet jeg så altfor godt selv hvor lett det er å ramle helt av hvis det blir for mange dager uten trening

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 17:23   #1844
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Dag 13 (dag 5 på nivå 2) - herregud, nivå 2 tar helt knekken på meg! Særlig den squat with a V-raise. Synes også kardioen på slutten er helt uanstendig! Føles slett ikke som om det blir noe bedre heller, må nok holde meg her en stund.

På den positive siden: nakken er bedre! Men...begynner å kjenne at det gjør vondt i benet i den ene leggen...håper bare ikke det er noe beinhinnebetennelse eller noe annet lumskt på gang!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 13:06   #1845
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Dag 14 (dag 6 på nivå 2) - Godt å få unnagjort en lørdags formiddag! I dag tror jeg det gikk litt framover. Klarte 20' V-raises i første sett og 10 i andre med to-kilos vekter. Det er ny rekord! Gikk bedre på kardio også, klarte første sett med plank jacks uten å jukse.

Men den siste mageøvelsen lurer jeg på om jeg gjør noe feil, for jeg synes ikke den tar noe særlig. Har muligens rompa for høyt i været, men hvis armene skal lenger fram, vil jeg bare skli?

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 18:40   #1846
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Så gøy at du merker fremgang! Tror jeg må prøve 30ds level 2 igjen snart, for jeg aner nesten ikke hva du snakker om når du henviser til øvelsene

I går tok jeg yoga meltdown med Jillian (+ egne styrkeøvelser). Er helt talentløs der, men så lenge jeg holder på hjemme uten tilskuere er det greit innimellom. I dag ble det zumba på treningssenteret - var viktig å komme seg dit igjen nå før terskelen ble for høy

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 18:56   #1847
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Zumba er bra og gøy! Hvordan er yoga meltdown? Har lurt litt på om jeg skal kjøpe den også, men har hørt at den er ganske hard? Kanskje bytte litt på mellom 30 DS og yoga? Ihvertfall når jeg er ferdig med de tredve dagene, da er det på tide å variere!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 19:05   #1848
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Yogaen er hard nok for meg, i hvert fall! Level 1 ligger på youtube, så du kan jo teste den ut der før du eventuelt kjøper?

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 20:53   #1849
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Takk for tips, skal sjekke ut på YouTube!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 19:19   #1850
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med?

Har dvden liggende. Tror jammen meg jeg må prøve meg på denne igjen. Har prøvd før, kom bare til dag 9

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jillian Michaels 30 Day Shred - start 14.04.10 - blir du med? Mosepjusk Trening 390 31-05-11 17:09
Jillian Michaels: 6 Week Six-Pack Idarull Trening 15 23-01-11 15:32
Jillian Michaels 30 day shred oppstart 25. okt Fofa Trening 11 19-11-10 23:28
Jillian Michaels Fitness Ultimatum 2010 bolla123 Trening 0 08-11-10 01:28
Jillian Michaels 30 Day Shred start 6. juli, anyone? Fofa Trening 115 07-09-10 21:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no