Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Pepperkaker

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-10, 15:04   #1
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Pepperkaker

Jeg ser at slaget mot skikkelige pepperkaker er tapt, men denne oppskrifta var noe i nærheten. Jeg fikk de tilogmed sprø. Håper ikke det var fordi jeg glemte de i ovnen.

1 egg
20 gr sukrin
50 gr smør
halv ts nellik
1 ts kanel
noen dryss med ingefær
100 gr finmalte mandler


Smelt smøret og bland sammen. Jeg stekte de på 175 grader, men mulig det er litt mye.

Tilogmed konsistensen ble pepperkakedeiglignende. Jeg satte den i kjøleskapet noen minutter, men kan sikkert med fordel stå lenger. Var litt vansklig å bake de ut, men tok litt vann på fingeren, så gikk det bra.

Etter de var stekt så la jeg de på en rist på benken og da ble de sprø.

Mektige saker var det også!

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 15:35   #2
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Pepperkaker

og en halv teskje pepper vel? Blir jo ikke pepperkaker uten pepper! :O

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 15:40   #3
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Pepperkaker

Ja, kan ha i det man vil

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 15:57   #4
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Pepperkaker

Ooh så bra!
Hvordan smakte deigen??? Liker den bedre enn selve kakene jeg... hehehe....

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 16:28   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepperkaker

Hvor lenge skal de steke?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 16:59   #6
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Pepperkaker

jeg vet ikke helt hvor lenge de skal steke, man må nesten bare følge med. Mine ble som sagt brente.

vet ikke hvordan deigen smaker

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 17:47   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepperkaker

Oj, takk for tips. Må prøves

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:55   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker

Jeg elsker pepper, men ikke i pepperkaker, synes det smaker litt såpete da. Men smak og behag. Nesten ingen kjøpe-pepperkaker inneholder pepper, men man kan tilsette det selv om man vil.

http://vgd.no/forbruker/mat-og-drikk...er-uten-pepper

Må prøve ut denne lavkarbovarianten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 20:22   #9
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av Sykepleierstudine, her.


vet ikke hvordan deigen smaker

Ikke smakt på deigen!!!!
Kanskje ikke alle som kan spise det som godteri...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 21:09   #10
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Pepperkaker

Se nederst i tråden for endringer i oppskriften

Opprinnelig lagt inn av Sykepleierstudine, her.

Jeg ser at slaget mot skikkelige pepperkaker er tapt..

Jeg prøvde meg frem med en 1/2 normal-oppskrift og byttet ut litt forskjellig. Deigen ble perfekt konsistens! Resultat kommer i morgen.
-----------
100 g meierissmør
1 dl sirup (sukkerfri type - deigsmaken er litt avhengig av kvaliteten/aromaen fra syrupen).
1,25 dl sukrinmelis + stor dæsj pulvernatreen el. lign.
1.5 dl kremfløte
½ ts nellik
1 ts ingefær
½ ts pepper
1 ts kanel
2 ts bakepulver
225 g melblanding (200 gr. til deigen + 25 gr. til dagen etter ved kjevling).
----
melblanding:
50 gr. glutenmel
40 gr. kokosmel
30 gr. mandelmel
50 gr. jyttemel teff grønn
40 gr. sammalt hvetemel (finmalt type)
10 gr. fiberhusk
1 ts. gelatinpulver
----
10+2+3+30+25+2+1= 75 karb. /20 pepperkaker = 3,5 karb. pr. pepperkakemann

(Orginalen med 20 pepperkakemann ville gitt 15-20 kh. pr. stk..)

Pepperkakeformer. I stekeovnen: 175 ° C, ca. 10 minutter (prøv deg frem).
Bland smør, sirup og sukrinmelis/natreen i en kjele. Varm opp til meliset er helt smeltet.Ta kjelen av platen og avkjøl blandingen noen minutter. Rør i fløten til en jevn væske. Bland krydder, bakepulver (alt tørt) i melblandingen. Sikt 200 gr. av melet i gryta. Rør alt sammen til en jevn deig. La deigen ligge i gryta og tykne noen minutter til den slipper grytesiden og holder seg sammen. Legg plastfolie over toppen av en skål og "dump" deigen oppi. Pakk folien rundt deigen og la ligge i kjøleskap til neste dag. Elt deigen i resten av melblandingen (25 gr.) på bordet og kjevle den ca. 3 mm tykk. Stikk ut forskjellige figurkaker og stek dem gyllenbrune. Avkjøl kakene på rist. Pynt dem eventuelt med melisglasur etc.

Hvis du ikke har sukkerfri syrup kan du prøve med vanlig sirup (reduser til 1/2 dl.) som gir 40 kh. ekstra men ennå mye mindre enn fullversjonen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pepperkakedeig.JPG (101,1 KB, 17 visninger)

Sist redigert av Biggie Small : 19-12-10 kl 00:33.
Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 21:16   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

og en halv teskje pepper vel? Blir jo ikke pepperkaker uten pepper! :O

Jeg har de siste 12 årene (etter at jeg fikk barn) lest (og prøvd) et utall pepperkakeoppskrifter og ingen av dem inneholder pepper. Så hvorfor de har fått navnet sitt kan man jo lure på...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:22   #12
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Pepperkaker

Tror det er fordi de originalt inneholder en liten dæsj pepper. Jeg liker de best sånn hihi. Smaken er som baken!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:35   #13
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepperkaker

Blir spennende å høre resultatet når de er ferdig stekt, Biggie Small.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 01:10   #14
Sunako
Juniormedlem
 
Sunako sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 25
Sunako er på en erverdig vei

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Jeg prøvde meg frem med en 1/2 normal-oppskrift og byttet ut litt forskjellig. Deigen ble perfekt konsistens! Resultat kommer i morgen.
-----------
100 g meierissmør
1/2 dl sirup (sukkerfri type - deigsmaken er litt avhengig av kvaliteten/aromaen fra syrupen).
1 dl sukrinmelis + stor dæsj pulvernatreen el. lign.
1 dl kremfløte
½ ts nellik
½ ts ingefær
½ ts pepper
1 ts kanel
2 ts bakepulver
225 g melblanding
----
melblanding:
80 gr. glutenmel
40 gr. kokosmel
50 gr. jyttemel teff grønn
40 gr. sammalt hvetemel (finmalt type)
10 gr. fiberhusk
5 gr. JBKM
----
16+2+30+25+2+1= 75 karb. /20 pepperkaker = 3,7 karb. pr. pepperkakemann

(Orginalen med 20 pepperkakemann ville gitt 15-20 kh. pr. stk..)

Pepperkakeformer. I stekeovnen: 175 ° C, ca. 10 minutter
Bland smør, sirup og sukker i en kjele. Varm opp til sukkeret er helt smeltet.Ta kjelen av platen og avkjøl blandingen noe. Rør i fløten. Sikt i krydder, bakepulver og det meste av melet. Rør alt sammen til en jevn deig. La deigen stå kaldt til neste dag. Elt deigen i litt mel på bordet og kjevle den ca. 3 mm tykk. Stikk ut forskjellige figurkaker og stek dem gyllenbrune. Avkjøl kakene på rist. Pynt dem eventuelt med melisglasur etc.

Denne oppskriften virker lovende! Og jeg som trodde det ikke ble noen pepperkaker i år. Hvor får man kjøpt sukkerfri sirup og jyttemel? Helsekost?

__________________



The Wallflower - http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36947
Sunako er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 17:37   #15
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av Sunako, her.

Denne oppskriften virker lovende! Og jeg som trodde det ikke ble noen pepperkaker i år. Hvor får man kjøpt sukkerfri sirup og jyttemel? Helsekost?

Sirup prøv http://www.iherb.com eller http://www.netrition.com/
Jyttemel finner du i større butikker som COOP og også på helsekost (OBS: grønn pakke!).

Biggie


Sist redigert av Biggie Small : 09-12-10 kl 03:51.
Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 18:19   #16
Sunako
Juniormedlem
 
Sunako sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 25
Sunako er på en erverdig vei

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Sirup prøv http://www.iherb.com eller http://www.netrition.com/
Jyttemel finner du i større butikker som COOP og også på helsekost (ps: grønn pakke!).

Biggie

Takk! Innom helsekosten rett nedi gata tidligere i dag, men... Hadde selvsagt fått med meg den rødbrune pakken med mel! *Oppgitt* Stod teff på den så da havnet den bare oppi kurven. Men denne kan altså ikke brukes?! Hvordan skiller den seg fra den grønne?

__________________



The Wallflower - http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36947
Sunako er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 06:35   #17
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av Sunako, her.

Takk! Innom helsekosten rett nedi gata tidligere i dag, men... Hadde selvsagt fått med meg den rødbrune pakken med mel! *Oppgitt* Stod teff på den så da havnet den bare oppi kurven. Men denne kan altså ikke brukes?! Hvordan skiller den seg fra den grønne?


EKSTREM forskjell, ingenting annet å si..

Fibra teff grønn pakke inneholder
Råris, bokhvete, mais, sukkerrør, teff, husk, potetstivelse, E410 (Johannesbrødkjernemel), E415 ( Xantangummi), E417 (Tarakjernemel).

Energi 1246 kj, Protein 8,7 g, Karbohydrat 61,9 g, Fett 1,7, Fiber 8,3 g, Jern: 2,7 mg



Mens den du har inneholder bare teff og har vleidg dårlig bakeegenskaper fordi dem er veldig "tynn"..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 03:54   #18
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av Sunako, her.

Takk! Innom helsekosten rett nedi gata tidligere i dag, men... Hadde selvsagt fått med meg den rødbrune pakken med mel! *Oppgitt* Stod teff på den så da havnet den bare oppi kurven. Men denne kan altså ikke brukes?! Hvordan skiller den seg fra den grønne?

Etter et døgn i kjøleskapet ble deigen litt for hard, dvs. kokosmelet økte nok behovet for væske. Så har økt til 1,5 dl. fløte og spar 25 gr. av melblandingen til du skal kjevle det ut dagen etter.

nytt forsøk kommer..

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 14:41   #19
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker

Venter i spenning jeg nå Biggi

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:16   #20
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Venter i spenning jeg nå Biggi

Dette ble bra! Smakte som ekte saker untatt noen små detaljer som jeg har modifisert oppskrift på her. Men jeg spiste dem opp før jeg fikk tatt bilde Skal ta en grand-finale ASAP med bilder trenger bare kokosmel og butikkene er tomme..

-----------
100 g meierissmør
1 dl sirup (sukkerfri type - deigsmaken er litt avhengig av kvaliteten/aromaen fra syrupen).
1-1,5 dl. sukkererstatning (f.eks. 1 dl sukrinmelis + stor dæsj splenda og natreen) poenget er å få vekk den kalde smaken til sukrin.
1.5 dl kremfløte
½ ts nellik
1 ts ingefær
½ ts pepper
1 ts kanel
2 ts bakepulver
225 g melblanding (200 gr. til deigen + 25 gr. til dagen etter ved kjevling).
----
melblanding:
50 gr. glutenmel
40 gr. kokosmel
30 gr. mandelmel
50 gr. jyttemel teff grønn
40 gr. sammalt hvetemel/speltmel (finmalt type)
10 gr. fiberhusk
1 ts. gelatinpulver
----
10+2+3+30+25+2+1= 75 karb. /20 pepperkaker = 3,5 karb. pr. pepperkakemann

(Orginalen med 20 pepperkakemann ville gitt 15-20 kh. pr. stk..)

Pepperkakeformer. I stekeovnen: 175 ° C, ca. 10-15 minutter (prøv deg frem).
Bland smør, sirup og sukrinmelis/natreen i en kjele. Varm opp til meliset er helt smeltet.Ta kjelen av platen og avkjøl blandingen noen minutter. Rør i fløten til en jevn væske. Bland krydder, bakepulver (alt tørt) i melblandingen. Sikt 200 gr. av melet i gryta. Rør alt sammen til en jevn deig. La deigen ligge i gryta og tykne noen minutter til den slipper grytesiden og holder seg sammen (husk å smake og si "nam!") . Legg plastfolie over toppen av en skål og "dump" deigen oppi. Pakk folien rundt deigen og la ligge i kjøleskap til neste dag. La deigen stå på benken noen timer dagen etter for å bli myk nok. Man trenger knapt det ekstra melet til bordet. Kjevle den ca. 3 mm tykk (det blir lett mer enn 20 biter av dem!). Stikk ut forskjellige figurkaker og stek dem gyllenbrune. Avkjøl kakene på rist. Pynt dem eventuelt med melisglasur etc.

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 17:11   #21
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Pepperkaker

For sent å få noe fra Iherb nå, hvis ikke det blir januarpepperkaker.

Hva med Agavesirup, yaconsirup... eller de sukkerfrie "sirupene" som selges her: http://shop.altombar.no/home/product/monin-sukkerfri/

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 19:18   #22
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

For sent å få noe fra Iherb nå, hvis ikke det blir januarpepperkaker.

Hva med Agavesirup, yaconsirup... eller de sukkerfrie "sirupene" som selges her: http://shop.altombar.no/home/product/monin-sukkerfri/

Jepp min var en Monin Karamell, så de kan du bruke Bra link!

Bruker du vanlig siruper legger du bare til det det har av Kh. og reduserer til 1/2 dl. i oppskriften.

Da blir nok smaken helt normal, og fremdeles lav i antall Kh. pr. pepperkake

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 19:53   #23
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Pepperkaker

Vinråstoffhuset i Fjordgata selger Monin siruper. http://vinraastoffhuset.no/d4WBTxdbGZW.2.idium
Greitt å vite for de som bor nær Trondheim. Det står ikke om de selger noen sukkerfrie, men ringer flere og spør etter det, så skaffer de det nok.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 01:30   #24
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Pepperkaker

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Vinråstoffhuset i Fjordgata selger Monin siruper. http://vinraastoffhuset.no/d4WBTxdbGZW.2.idium
Greitt å vite for de som bor nær Trondheim. Det står ikke om de selger noen sukkerfrie, men ringer flere og spør etter det, så skaffer de det nok.

Prøvde nå med bare mandelmel (70gr.) siden jeg ikke hadde kokosmel og det fungerte helt fint. Deig i kjøl til i morgen. Kommer med bakeresultater da.

ps: brukte 1 dl. sukrin + 1 dl. natreenpulver som jeg kvernet til melis. Det ble ok balansert søtt. Vanskelig å ikke gnafse i deigen når den er varm og myk fra gryta

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 07:50   #25
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Pepperkaker

Skuffa

Har ikke lest oppskriften før nå nettopp og ser at det desverre er gluten i disse og det kan ikke jeg ha

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pepperkaker! cillesnuppa Kake/dessert og snacks 14 25-11-12 19:04
"Pepperkaker" cilemora Kake/dessert og snacks 9 03-08-11 16:02
Podens Pepperkaker / kjeks med mandler Summer Bakst 5 03-11-07 19:21
Pepperkaker cilemora Lavkarbo generelt 1 02-11-07 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no