Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-13, 10:46   #1
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

hei alle sammen, jeg er 1,62 høy, 76 kg og føler jeg ikke har kontroll lenger.
jeg takler ikke spise 5-6 måltid om dagen, blir for mye tanker til meg.

elsker røkt laks og eggerøre, har også en proteinshake fra proteinfabrikken som det er 15 gram protein pr 20 gram, det er bare 1,6 gram karbo i den pr 20 gram.

spiser dere alle 5-6 måltid om dagen?

aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 11:17   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Jeg spiser 2-4 ganger om dagen, jeg...
Dette med å spise ofte og lite er en reaksjon på svingende blodsukker som nok er nødvendig om man spiser mye karbohydrat. Når man spiser mer fett faller behovet for å spise så ofte bort. Det er heller ikke nødvendig for kroppen lenger siden en fettforbrennende kropp glatt vil gå over til å brenne sideflesk når det er slutt på fettsyrene fra maten. Forsøk å spise når du er sulten. Ikke oftere. Vanligvis ordner dette seg selv etter hvert når man blir mer fettadaptert. Noen vil fortsatt spise oftere, mens andre ender opp med mer sjeldne måltider.

Det finnes faktisk en del forskning nå som antyder at det kan være bra for oss å tømme glykogenlagrene jevnlig - både for insulinsensitivitet og for å holde cellene "unge". Det gjør vi ikke når vi spiser (spesielt karbohydratholdig mat) konstant.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 11:23   #3
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

hva kan jeg for eksempel spise til lunsj og middag som ikke inneholder bacon og fløte.

til frokost spiser jeg som regel en halv pakke skivet røkt laks og eggerøre av 2 egg

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 13:14   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

hva kan jeg for eksempel spise til lunsj og middag som ikke inneholder bacon og fløte.

til frokost spiser jeg som regel en halv pakke skivet røkt laks og eggerøre av 2 egg

Salat med masse forskjellig grønt, paprika, tomater, kylling / tunfisk / ost og en god dressing på om du liker det. Tyrkisk yoghurt med bær og frø. Lavkarbolapper av ett eller annet slag med kjøttpålegg eller ost på.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 13:40   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

hva kan jeg for eksempel spise til lunsj og middag som ikke inneholder bacon og fløte.

til frokost spiser jeg som regel en halv pakke skivet røkt laks og eggerøre av 2 egg

Jeg spiser som regel middagsrester jeg. Ta en titt i lunchtråden. Du finner sikkert masse der.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 13:47   #6
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

har ordnet en plan jeg skal spise hver dag nå, men hvorfor er det slik at man ikke havner på sparebluss på lavkarbo?

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 13:54   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Joda, du kan få nedsatt energiomsetning, om du spiser alt for lite, over lengre tid. Lavkarbo eller ei.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 13:58   #8
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

dette er vel ikek for lite

frokost og lunsj: røkt laks og eggerøre og majones og salat

middag: kyllingvinger og grønnsaker og dressing

men nå er det vel blitt en myte og med sparebluss

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:02   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

har ordnet en plan jeg skal spise hver dag nå, men hvorfor er det slik at man ikke havner på sparebluss på lavkarbo?

Hvor har du hørt dette? Det stemmer jo ikke - men kanskje noen har blandet kortene litt.


På lavkarbo trenger de færreste å mase med å spise OFTE, siden det med å spise hyppig handler om blodsukkervedlikehold - når man har et kosthold som får blodsukkeret til å sprette opp og ned hele tiden, hele dagen. Når du spiser lavkarbo og holder blodsukkeret stabilt, blir det der med å spise hyppig ganske meningsløst. Her er det mange som opplever å ikke trenge å spise mer enn 2-3 ganger daglig.


Men om du ikke får i deg nok næring, så risikerer du i høyeste grad "sparebluss"! Da snakker jeg altså om "sparebluss" som det som skjer når kroppen får altfor lite energi over tid, og iverksetter "hungersnød-respons" - nedsatt forbrenning og en kropp som motarbeider vekttap for harde livet, siden den tror at den er i fare.


Det virker som om du er veldig usikker, og har fått høre en del villedende ting om lavkarbo - sannsynligvis vil det være nyttig for deg å lese en bok om hvordan-og-hvorfor, så du slipper å bli forvirret av andres rare tolkninger. Hexebergs "Frisk med lavkarbo" kan være et greit sted å starte for enkel teori-innføring og enkle, gode oppskrifter. (Jeg er ikke en reklame, men det er den boken jeg vet om som jeg ville likt å ha i bakhånd som nybegynner, rett og slett. Spesielt med tilleggskomplikasjoner i form av sykdom som PCOS.)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:06   #10
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

for å si det slik, jeg gikk på lavkarbo for 2 år siden og raste ned og da spiste jeg dette

frokost og lunsj: røkt laks og eggerøre og grønnsaker og majones

middag: kyllingvinger og dressing og grønnsaker

følte meg mye mer vel av å gå på lavkarbo egentlig

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:10   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Begrepet sparebluss må man gjerne si er en myte, men at forbrenningen kan påvirkes negativt ved lavt inntak over tid er ingen myte. Alle kropper er ikke like.

Spis så mye eller lite du vil. Kanskje det funker, kanskje ikke.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:13   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

for å si det slik, jeg gikk på lavkarbo for 2 år siden og raste ned og da spiste jeg dette

frokost og lunsj: røkt laks og eggerøre og grønnsaker og majones

middag: kyllingvinger og dressing og grønnsaker

følte meg mye mer vel av å gå på lavkarbo egentlig

Vel... hvis du mener du allerede har en "formel" som fungerer, for både vekttap og økt velvære, så vet jeg ikke helt hva som er hindringen?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:13   #13
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

takk for misvisende svar

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:15   #14
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

hindringen er at jeg er livredd, har dårlig forhold til mat pga spiseforstyrrelser da jeg var 16 og fikk aldri hjelp pga foreldra mine mente det ikke var noe galt.

jeg blir frustrert når alle sier at jeg må spise 5-6 måltid osv

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:37   #15
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

hindringen er at jeg er livredd, har dårlig forhold til mat pga spiseforstyrrelser da jeg var 16 og fikk aldri hjelp pga foreldra mine mente det ikke var noe galt.

jeg blir frustrert når alle sier at jeg må spise 5-6 måltid osv

??? Hvem er alle? Alle som har svart deg her inne da eller?
Spis nå så mye og så ofte du vil du, men pass på å spise nok. Det er kun du som vet dette, du som kjenner det om det er for lite for din kropp

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:45   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Blås i hva andre sier og mener. Andre er ikke deg.

Og misvisende svar? Spør du bare for å teste kunnskapen vår, eller hva? Regner med at du spør fordi at du ikke vet selv og da blir det litt skeivt å kalle svar du får for misvisende. Folk prøver bare å hjelpe deg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:50   #17
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

var ikke vondt ment sånn sett, er bare redd, og det at jeg ikke har kontroll på mat, kalorier og måltid tar knekken på både meg og forholdet mitt

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 14:56   #18
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

var ikke vondt ment sånn sett, er bare redd, og det at jeg ikke har kontroll på mat, kalorier og måltid tar knekken på både meg og forholdet mitt

Hei englejenta, jeg tror kanskje du i tillegg til å lese deg opp på det med mat og lavkarbo kanskje skulle prøvd å ta tak i de følelsene og redslene du har i forhold til mat. Tror nok ikke du kan løse dette ved et strengt forhold til mat - da kommer følelsene av kontroll og tap av kontroll til å styre hverdagen din. Jeg sier dette av egen erfaring.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 15:05   #19
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

det som har ødelagt mye for meg er telling av kalorier og det å hele tiden må spise 5-6 måltid

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 15:09   #20
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

det som har ødelagt mye for meg er telling av kalorier og det å hele tiden må spise 5-6 måltid

Det må du ikke på lavkarbo.

Les linken jeg la inn i en av dine andre tråder, der får du svar på det meste. Bruk litt tid på å lese den, anbefales virkelig.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 15:19   #21
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

tusen takk en ting i forhold til diett.no skal man da se på kakediagrammet eller ADI?

i forhold til kakediagrammet ligger jeg 75% i fett, 19% protein og 6% karbo

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 11:41   #22
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Frustrert, har pcos, må virkelig ned i vekt

Bruk kakediagrammet du. ADI er i henhold til Statens ernæringsråds anbefalinger, og de mener at brød og poteter er løsningen på alt her i verden. Lavkarbo bygger på andre teorier, der verken antall kalorier eller antall måltider pr. dag anses som viktig. Om du spiser korrekt sammensatte måltider, så vil dette i de fleste tilfeller regulere seg selv. Mne pass på å få i deg nok mat, man kan lett komme inn i en ond sirkel der man spiser for lite siden man skal ta av. Så spis til du er mett, og spis igjen når du blir sulten. Om dette er 2, 3 eller 6 ganger om dagen er helt opp til deg selv og dine behov.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt! Lillemy71 Spørsmål og svar 78 07-11-15 18:01
Er det virkelig SÅ vanskelig å gå ned i vekt? Stian Danielsen Spørsmål og svar 11 04-12-11 18:52
Frustrert pappa! Nesten frustrert datter! Sykepleierstudine Lavkarbo generelt 11 01-02-11 23:13
Går ikke ned i vekt ... Frustrert ... cilemora Lavkarbo generelt 3 12-09-08 12:44
Frustrert! sma Lavkarbo generelt 10 06-03-08 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no