Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Shailene's Drømmekake *med bilder*

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-12, 03:15   #1
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Shailene's Drømmekake *med bilder*

Min lavkarbo-versjon av Oreo Dream! Må ærlig si det er så lenge siden jeg har smakt Oreo-kake at jeg ikke kan påstå denne smaker likt - den er vel heller ganske løst inspirert av de deilige Oreo-kakene til Dolly og Peppes, selv om den ikke inneholder kjeks.

Browniebunnen:

120 g usaltet smør
1 dl kremfløte
3 egg
1 ts instantkaffe rørt ut i 1 ss vann
2 dl Natreenpulver
35 g bakekakao
40 g kokosmel
1.5 ts fiberhusk
1 ts bakepulver

Sjokoladefyllet:
65 g usaltet smør
50 g 70% sjokolade
65 g kremfløte
3 ss Natreenpulver

Vaniljekremen:
1,5 dl kremfløte
125 g Philadelphia + 3 ss fløte
3 ss Natreenpulver
0.5 ts vaniljepulver
30 g hakket sjokolade

Slik lager du bunnen:
Still ovnen på 175 grader. Smelt smøret i microen, og bland sammen med fløten, så eggene og kaffen. Bland sammen med det tørre til en jevn røre. Hell i en liten smurt springform, og stek i 20 minutter. Fjern kanten på formen og avkjøl i kjøleskapet.

Slik lager du sjokoladefyllet:
Smelt smøret i microen til det bobler skikkelig, brekk sjokoladen opp i små biter og smelt den i smøret. Rør til en jevn sjokoladesaus, og bland med fløten og Natreen. Når kaken er noenlunde avkjølt setter du kanten på formen på plass og smører på sjokoladefyllet. Sett i kjøleskapet til avkjøling igjen.

Slik lager du vaniljekremen:
Pisk Philadelphiaen sammen med 3 ss fløte, Natreen og vanilje til en myk krem. Stivpisk fløten og finhakk sjokoladen. Vend Philadelphiaen og sjokoladen forsiktig sammen med den piskede fløten. Smøres på kaka når sjokoladefyllet har stivnet. Kaken bør oppbevares i kjøleskapet og spises kald.


Sist redigert av shailene : 15-07-13 kl 02:03.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 09:16   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Så deilig med en sånn quick-fix-verson av en så deilig kake

Vet det har ligget en annen oppskrift her inne, men der lager man kjeksen selv først og det blir et prosjekt jeg ikke har orket å begitt meg ut på ennå..

Skal testes ut!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 12:45   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Nam, den så kjempegod ut! Må definitivt prøves ved en passende anledning.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:44   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Så deilig med en sånn quick-fix-verson av en så deilig kake

Vet det har ligget en annen oppskrift her inne, men der lager man kjeksen selv først og det blir et prosjekt jeg ikke har orket å begitt meg ut på ennå..

Skal testes ut!

Så den oppskrifta selv, men det virket litt meningsløst å faktisk bake kjeks bare for å knuse dem igjen.. For mye styr for meg også

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:45   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Vann i munnen..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:48   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nam, den så kjempegod ut! Må definitivt prøves ved en passende anledning.

Bare jeg som syns hver dag er en passende anledning til å spise kake..?

Jeg syns iallefall den ble supergod, håper den faller i smak hos deg også!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:55   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Bare jeg som syns hver dag er en passende anledning til å spise kake..?

Jeg syns iallefall den ble supergod, håper den faller i smak hos deg også!

Hver dag helt sikkert Men jeg har så mye annet knask, og det er ikke helt ok å spise søtt hver dag( hverken kroppen, vektapet eller magen min takler det)..

Men nå får jeg middagsbesøk av søstra mi til mandag, så da lager jeg en da Bytter dog ut søtstoffet med halv mengde tagatesse.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:59   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Gratulerer at du lagde en nydelig versjon av din kake.Må prøves en dag.Nydelig

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 15:02   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hver dag helt sikkert Men jeg har så mye annet knask, og det er ikke helt ok å spise søtt hver dag( hverken kroppen, vektapet eller magen min takler det)..

Men nå får jeg middagsbesøk av søstra mi til mandag, så da lager jeg en da Bytter dog ut søtstoffet med halv mengde tagatesse.

Blir nok enda bedre med tagatesse ja, ville brukt det istedet hvis jeg var trygg på at magen min tålte det.. Hvis du ikke liker veldig søt bakst er det mulig du kan bruke enda mindre enn halv mengde, sikkert greit å smake underveis

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 00:25   #10
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Shailene's Drømmekake *med bilder*

Nydelig kake Men er det noen som veit om denne kan fryses?

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar

Emneord
brownies, oreo dream, oreokake, sjokoladekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bilder! Hyper Lavkarbo generelt 84 22-08-13 13:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no