Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Vektklubben nett-intervju (igjen)

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 11:04   #1
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Vektklubben nett-intervju (igjen)

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2389

Sitat:

Mange har meninger om hva som er sunt, usunt, slankende og fetende. Ekspertene er til tider også uenige og mytene oppstår. Line Kristin Johnson er klinisk ernæringsfysiolog og ekspert i Vektklubb.no. Hun svarer deg på spørsmål om kostholds- og slankemyter, og gir deg faglige baserte råd.

Jeg spurte noe slikt:

De siste 30+ år har kostholdsråd vært det samme dvs. tren mer, spis mindre og sunnere. Siden vi vet at dette har feilet monumentalt ifølge de siste overvektstall- og syklig fedme, gjør det dere bekymret?

Albert Einstein definerte sinnsykdom ca. sånn: "å stadig gjenta noe som ikke har virket og tro man vil få et annet resultat neste gang ved å gjøre akkurat det samme". Når tilogmed nord-trøndelag som fokusområde for fedme og syklig overvekt har feilet så spektakulært, burde dere ikke vurdere om det er påtide å prøve noe annet?

Jeg har mine tvil om at det kommer med i intervjuet...

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:46   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben nett-intervju (igjen)

Hehe, den hoppet hun glatt over.

Men så svarte hun på ett annet spørsmål at Vita hjertego' var ett godt alternativ på brødskiva, at soyaolje er bra og at man burde steke i margarin eller kaldpressede oljer fremfor smør. Det viser jo hva hun kan... Kanskje også nevne at man ødelegger de kaldpressede oljene når man steker og at kroppen ikke ser forskjell på ødelagt fett og friskt fett og bruker de ødelagte fettsyrene til å lage celler av? Nei, det gjorde hun visst ikke.

Siden dette var myte/fakta-spørsmål så skulle gjerne sett hva hun hadde svart på noe slikt som dette:
Jeg spiser normalt kalorifattig, men en dag skeiet jeg ut med egg og bacon til frokost. 150g bacon og to egg. Ca 650 kalorier. Jeg pleier å være skrubbsulten rundt lunsjtider, men denne dagen holdt jeg meg mett til middag! Er det sant at til tross for at fett er næringstett, så metter det mye bedre enn samme kalorimengde av karbohydrater?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:26   #3
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Vektklubben nett-intervju (igjen)

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hehe, den hoppet hun glatt over.

Men så svarte hun på ett annet spørsmål at Vita hjertego' var ett godt alternativ på brødskiva, at soyaolje er bra og at man burde steke i margarin eller kaldpressede oljer fremfor smør. Det viser jo hva hun kan... Kanskje også nevne at man ødelegger de kaldpressede oljene når man steker og at kroppen ikke ser forskjell på ødelagt fett og friskt fett og bruker de ødelagte fettsyrene til å lage celler av? Nei, det gjorde hun visst ikke.

Siden dette var myte/fakta-spørsmål så skulle gjerne sett hva hun hadde svart på noe slikt som dette:
Jeg spiser normalt kalorifattig, men en dag skeiet jeg ut med egg og bacon til frokost. 150g bacon og to egg. Ca 650 kalorier. Jeg pleier å være skrubbsulten rundt lunsjtider, men denne dagen holdt jeg meg mett til middag! Er det sant at til tross for at fett er næringstett, så metter det mye bedre enn samme kalorimengde av karbohydrater?

VG er kun et skjelett av hva det var før. Nå er det kun en profittmaskin og kunne ikke bry seg mindre om folk går ned i vekt eller ikke.

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:44   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben nett-intervju (igjen)

Jeg orker ikke lese de vektklubb-nettpratene lengre... blir bare lei meg på vegne av alle de som sliter med å sulte seg på lavfett-dietter og som ikke klarer holde seg unna feit og søt mat... og som får så helt feil råd om hva de skal gjøre.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:49   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben nett-intervju (igjen)

Før jul presterte deres såkalte "gourmetkokk" å si at vaniljeEKSTRAKT fås kjøpt på vanlige matbutikker, som regel under navnet vaniljeessens....

Jeg sendte tidenes hissigste innlegg som de selvfølgelig ikke svarte på, men jeg håper han hvertfall leste det!

Så for egen sanity's skyld holder jeg meg unna heretter

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:07   #6
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Vektklubben nett-intervju (igjen)

Bare de enkle spørsmålene ble besvart ja... som vanlig

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:40   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben nett-intervju (igjen)

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2389



Jeg spurte noe slikt:

De siste 30+ år har kostholdsråd vært det samme dvs. tren mer, spis mindre og sunnere. Siden vi vet at dette har feilet monumentalt ifølge de siste overvektstall- og syklig fedme, gjør det dere bekymret?

Albert Einstein definerte sinnsykdom ca. sånn: "å stadig gjenta noe som ikke har virket og tro man vil få et annet resultat neste gang ved å gjøre akkurat det samme". Når tilogmed nord-trøndelag som fokusområde for fedme og syklig overvekt har feilet så spektakulært, burde dere ikke vurdere om det er påtide å prøve noe annet?

Jeg har mine tvil om at det kommer med i intervjuet...

Flott!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
intervju, vekt, vektklubb


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stigmatiserende fra VG Vektklubben EmilyB Lavkarbo generelt 13 26-11-10 14:38
Intervju med Gary Taubes Bulldog Lavkarbo generelt 1 24-05-09 11:53
Vektklubben.no? Majja Generell ernæringsdebatt 4 25-04-09 21:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no