Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er jeg ute av ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-11, 21:38   #1
maribo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bor i Oslo men kommer fra bygda :)
Innlegg: 9
maribo er på en erverdig vei
Question

Ute av ketose under 15 kh?

Jeg har gått på ketolyse i fire uker nå og tester jevnlig med ketostix. Disse har vært lilla helt til ca en uke siden, da jeg spiste min første atkinsbar. Har også spist et par siden. Jeg skjønner nå at det er slik at mange ramler ut av ketose når de spiser disse, og på ketostix ser det jommen me ut til at jeg også har gjort det... Men...
Jeg har ikke spist over 15 karbohydrater, det er jeg helt sikker på...
Så det jeg lurer på da, er

Hva skjer egentlig inne i kroppen da? Om den ikke har karbohydrater, og ikke er i ketose?

Hadde blitt veldig glad om noen hadde kunne fortalt meg det


Sist redigert av maribo : 23-05-11 kl 10:12.
maribo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:15   #2
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ute av ketose under 15 kh?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Jeg har gått på ketolyse i fire uker nå og tester jevnlig med ketostix. Disse har vært lilla helt til ca en uke siden, da jeg spiste min første atkinsbar. Har også spist et par siden. Jeg skjønner nå at det er slik at mange ramler ut av ketose når de spiser disse, og på ketostix ser det jommen me ut til at jeg også har gjort det... Men...
Jeg har ikke spist over 15 karbohydrater, det er jeg helt sikker på...
Så det jeg lurer på da, er

Hva skjer egentlig inne i kroppen da? Om den ikke har karbohydrater, og ikke er i ketose?

Hadde blitt veldig glad om noen hadde kunne fortalt meg det


Jeg tror du like fullt er i ketose...kroppen bruker bare opp ketonene den produserer fordi den ikke får karbohydrater.....Du har altså et så lavt ketonnivå når du måler at det ikke er målbart lenger..... Skjer også med mange etter lengre tid i ketose....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:49   #3
maribo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bor i Oslo men kommer fra bygda :)
Innlegg: 9
maribo er på en erverdig vei

Sv: Er jeg ute av ketose?

Tusen takk for svar
Blir så innmari bekymra når jeg ikke skjønner hva som skjer, føler at jeg har kommet så bra igang at jeg er livredd for å ødelegge for meg selv.

Kan jeg tolke dette som at atkinsbaren trolig ikke hadde noe med det manglende utslaget på stix å gjøre i det hele tatt?

maribo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:54   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg ute av ketose?

Atkinsbarer er uansett greit og bruke i nødsfall som mellommåltid og ikke hver dag. Lett og si, jeg er svært glade i de barene

Ketostixene dine er ikke fasiten på om du er i ketose eller ikke - det er antallet karbohydrater du tar inn som bestemmer det. Du har holdt på såpass lenge, kast stixene, hold karbonivået under kontroll og nyt livet!

Bestemamma sa det egentlig godt nok

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 16:12   #5
maribo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bor i Oslo men kommer fra bygda :)
Innlegg: 9
maribo er på en erverdig vei

Sv: Er jeg ute av ketose?

Tusen takk begge to for beroligende svar
Skal prøve å slappe av med disse ketostixene, vekten går jo riktig vei likevel for tiden

maribo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 16:43   #6
Tone Trall
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
Tone Trall er på en erverdig vei

Sv: Er jeg ute av ketose?

Hei på dere har gått på Lavkarbokuren en uke ,og i dag før middag ble jeg så svimmel måtte ta en sjokoladebit Mørk gikk litt over men er fremdeles ikke helt bra!Er det noen som har opplevd dette?

Tone Trall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 17:39   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Er jeg ute av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Tone Trall, her.

Hei på dere har gått på Lavkarbokuren en uke ,og i dag før middag ble jeg så svimmel måtte ta en sjokoladebit Mørk gikk litt over men er fremdeles ikke helt bra!Er det noen som har opplevd dette?

Du MÅ sørge for å spise før du har tømt alle energilager. Kroppen din er ennå ikke vant til å bruke ketoner som drivstoff og går i surr... Svimmel....

Spis så mye du vil, og hold deg til fett og proteiner, om du velger å kjøre ketolyse eller Skaldeman (rundt 20 kh..) .... Om svimmelheten skulle vedvare øk på litt med karbohydrater fra grønnsaker til det går bedre...Deretter reduserer du igjen og prøver på nytt......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 17:57   #8
maribo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bor i Oslo men kommer fra bygda :)
Innlegg: 9
maribo er på en erverdig vei

Sv: Er jeg ute av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Tone Trall, her.

Hei på dere har gått på Lavkarbokuren en uke ,og i dag før middag ble jeg så svimmel måtte ta en sjokoladebit Mørk gikk litt over men er fremdeles ikke helt bra!Er det noen som har opplevd dette?

Jeg ble også litt svimmel og sliten idet jeg startet opp i ketolyse, men jeg syntes det ble bedre når jeg turte å spise mer fett, hadde en liten dæsj majones til frokosten, og litt seterrømme på salaten osv... Je begynte oså å være påpasselig med vitaminene og ketolysetabelettene, noe jeg også tror hjalp. Nå har jeg mer energi enn noen gang

maribo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:22   #9
Marit 1971
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 3
Marit 1971 er på en erverdig vei

Sv: Er jeg ute av ketose?

Heijeg er blitt medlem her i dag.Begynte med lavkarbo den 2mai(3uker)jeg veide 85kg,har nå gått ned 3kg.Slik det ser ut er vekt tapet mitt 1kg i uka.Er dette normalt?Mitt mål er 70kg

Marit 1971 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 20:45   #10
Marit 1971
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 3
Marit 1971 er på en erverdig vei
Cool

Sv: Er jeg ute av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Atkinsbarer er uansett greit og bruke i nødsfall som mellommåltid og ikke hver dag. Lett og si, jeg er svært glade i de barene

Ketostixene dine er ikke fasiten på om du er i ketose eller ikke - det er antallet karbohydrater du tar inn som bestemmer det. Du har holdt på såpass lenge, kast stixene, hold karbonivået under kontroll og nyt livet!

Bestemamma sa det egentlig godt nok

Heijeg liker også disse sjokolade barene.Men,noen sier dem ikke er bra når en går på denne lavkarbo dietten.ikke vet jeg-står 2 karbo på atkinsen baren..

Marit 1971 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 21:15   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg ute av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Marit 1971, her.

Heijeg liker også disse sjokolade barene.Men,noen sier dem ikke er bra når en går på denne lavkarbo dietten.ikke vet jeg-står 2 karbo på atkinsen baren..

For noen kan de gi vektstagnasjon, eller dårlig mage om man spiser for mye pga maltitol som brukes som søtningsstoff. Man må nesten finne ut selv ved og holde opp noen uker og se om det gir forskjell

Noen reagerer på alt eller noen kunstige søtstoffer med og få vektstagnasjon fordi kroppen tror det kommer sukker pga søtsmaken, og dermed gir insulinutskillelse, noe som igjen hindrer fettforbrenning.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:14   #12
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ute av ketose under 15 kh?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Jeg har gått på ketolyse i fire uker nå og tester jevnlig med ketostix. Disse har vært lilla helt til ca en uke siden, da jeg spiste min første atkinsbar. Har også spist et par siden. Jeg skjønner nå at det er slik at mange ramler ut av ketose når de spiser disse, og på ketostix ser det jommen me ut til at jeg også har gjort det... Men...
Jeg har ikke spist over 15 karbohydrater, det er jeg helt sikker på...
Så det jeg lurer på da, er

Hva skjer egentlig inne i kroppen da? Om den ikke har karbohydrater, og ikke er i ketose?

Hadde blitt veldig glad om noen hadde kunne fortalt meg det

Foreslår at du leser denne:
http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...ng-ute-og-gar/

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 07:33   #13
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Er jeg ute av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Marit 1971, her.

Heijeg er blitt medlem her i dag.Begynte med lavkarbo den 2mai(3uker)jeg veide 85kg,har nå gått ned 3kg.Slik det ser ut er vekt tapet mitt 1kg i uka.Er dette normalt?Mitt mål er 70kg

Hei hei, og velkommen hit

Et vekttap på 1 kg i uken er kjempebra, og det skal du være veldig fornøyd med! Når det kommer til hva som er vanlig osv. er det vanskelig å svare på fordi det er så store individuelle forskjeller. Men du kommer nok mest sannsynlig ikke til å gå ned 1 kilo i uken helt ned til 70 kilo. Kiloene sitter hardere på jo lettere man blir. Lykke til!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar

Emneord
atkinsbar, ketostix, ut av ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det egentlig som skjer når kroppen krymper, men vekta er den samme? Fofa Ketolysekuren 31 07-03-11 13:27
hva skjer egentlig med kroppen? ninasov Spørsmål og svar 2 31-01-11 22:56
Hva skjer med kroppen hvis man skeier ut? Monajenten Ketolysekuren 5 26-01-09 20:36
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no