Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-11, 12:51   #26
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bedre å si at man spiser kjøtt/fisk/egg/ost og salatgrønnsaker!

LURT!!! Den skal jeg ta med meg neste gang!

  Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 13:23   #27
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!

Det blir mye festligheter her i gården, siden jeg er engasjert i fagforeningen og har en veldig hyggelig familie med familieselskaper... I fagforeningsmiddager (sitter i styret i forbundet og deltar aktivt på mange arrangementer som kurs ol) spiser jeg bare kjøtt og grønnsaker. Dropper tilbehøret med stivelse og dessert. Velger også lightdrikke, dersom jeg ikke vet at vinen er "trygg" (Serverer bare to enheter, heldigvis) og drikker et glass congac til kaffen. I familieselskaper har jeg i ett tilfelle lagd kake og tatt med selv (ostekake). Noen ganger drikker jeg bare vann og kaffe og spiser f.eks. litt bær. Til middager er det ganske greit å velge bare kjøtt og salat.. og ev. LITT saus, siden fåtallet lager saus fra bunnen av, uten mel... Man må tilslutt bare innse at man har valgt denne måten å leve på, og jeg tenker at andre mennesker skal ikke ødelegge for meg selv. Jeg har fått kommentarer som "STAKKARS DEG", hvor jeg har sagt klart i fra at det ikke er synd på meg og at jeg har valgt det selv.. Resten har stortsett respektert mitt valg.

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 14:01   #28
steinove
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Mo i rana
Innlegg: 1
steinove er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!

Alt handler om forberedelser. Så lenge du møter uforberedt vil dette være ett problem du stadig møter. Alle situasjoner kan forberedes, og det er derfor viktig å være åpen om dine kostvaner slik at de du f.eks skal på kaffebesøk, gebursdag har tenkt gjennom hva de lan servere deg. Det er også viktig for deg og sette deg inn i hva du kan spise

steinove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 16:35   #29
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Hjelp til vanskelige situasjoner på lavkarbo!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bedre å si hva du kan spise enn å ramse opp hva du ikke kan spise, syns jeg!

Ja og det prøver vi hver gang, men sist endte vi opp på hotell-frokost med ingenting å spise til min multi-intolerante sambo, og da var listen lang over ja mat og utførlig over nei-mat. På søndagen var det kokt egg, (-Wooohooo!! Party! særlig uten smør) eller eggerøre med melk... Enda godt de svenske butikkene er åpne og man ikke drikker og kan kjøre seg selv. Improvisert tartar

Men middagen var både veldig god og helt riktig, men vi kunne like gjerne flagget generell mat-intoleranse, siden mye av løsningen ligger i å snakke direkte med kokken mens de har planleggingsmøte for kjøkkenet.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar

Emneord
motivasjon, sosiale tilsetninger, sprekk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
De vanskelige siste kiloene ... helsefreak Lavkarbo generelt 3 11-10-10 15:14
Vanskelige tider Tulla 81 Ketolysekuren 47 26-03-09 05:53
Den vanskelige maten Goggen Lavkarbo generelt 9 03-03-09 20:45
Vanskelige mattestykker karbolia Ketolysekuren 9 28-04-08 16:52
Vanskelige fase 4 Maria Eurodiett 2 14-01-05 23:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no