Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Karamellpudding

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-04, 20:47   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Karamellpudding

KARAMELLPUDDING: 4 porsjoner, ca 24 gr karbo totalt, 6 gr pr porsjon.

5 egg
2,5 dl kremfløte
2,5 dl vann
1-2 dl søtningsstoff eller etter smak
1 skrukork mandelessens (smak til)
litt kanel

Forvarm ovnen til 175 grader. Visp alle ingrediensene utenom kanel, med mikser i 3-4 minutter. Ha det i en stor form eller porsjonsformer og dryss med kanel. Settes i ovnen i en langpanne fylt med vann. Stekes i 40 minutter eller til den er stiv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 12:39   #2
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Hva med Gaute karamellpudding fra butikken?
Den har bare 20 karber og er kjempegod
(Sikkert ikke like god som hjemmelaget, men enklere...hehe)

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 13:24   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Gaute karamellpudding har jeg ikke sett noe sted. Vet du hvem som fører den ?? Meny, Mega, Rimi/Rema etc ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 13:30   #4
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Jeg har sett den på Coop Obs stormarked...

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 14:39   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

*løper avgårde for å kjøpe*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 16:03   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Hvorfor lage karamellpudding av 'pose'? Det er jo så enkelt å lage det på ordentlig!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 17:30   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Tenkte at den kanskje var ferdig vakuum pakka ala de fra Tine jeg. Pose er jo ikke vits i.
Hjemme hos meg liker de godt karamellpuddingen jeg lager, men det er litt kjekt å ha et lavkarboalternativ som er litt mer holdbart litt lenger i kjøleskapet, - og som man kan ty til i "påkommende tilfelle". (*puh* det ble en lang setning)

Den ferske MÅ spises opp den.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 22:28   #8
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Om den er feridg laget, så skjønner jeg det er enklere. Har bare vært litt fasinert av karamellpudding på 'pose'. Tenkt at det måtte være omtrent som 'tørrvann' på pose - tilsett kunn vann og du får vann. Tilsett kunn egg, melk og sukker og du får karamellpudding.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 13-01-05, 22:06   #9
Soelli
Juniormedlem
 
Soelli sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 70
Innlegg: 32
Soelli har en fantastisk aura rundt segSoelli har en fantastisk aura rundt seg

Jeg lagde denne karamellpuddingen i ettermiddag, og bare venter på at den skal bli skikkelig kald. Har sniksmakt på den lunken, og den var helt herlig.

__________________

Jippi Vekta mi er på rett vei..... nedover.... gram for gram
Soelli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Begynte med Atkins - Senere over på Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:07   #10
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Karamellpudding

Dette er en gammel tråd men jeg bare må kommentere, flisespikkeriet trår til for fullt:

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

KARAMELLPUDDING: 4 porsjoner, ca 24 gr karbo totalt, 6 gr pr porsjon.

5 egg
2,5 dl kremfløte
2,5 dl vann
1-2 dl søtningsstoff eller etter smak
1 skrukork mandelessens (smak til)
litt kanel

Forvarm ovnen til 175 grader. Visp alle ingrediensene utenom kanel, med mikser i 3-4 minutter. Ha det i en stor form eller porsjonsformer og dryss med kanel. Settes i ovnen i en langpanne fylt med vann. Stekes i 40 minutter eller til den er stiv.

Hvordan blir dette karamellpudding? hvor er karamellen? Kan ikke skjønne hvordan man kan si at det er karamellpudding når der ikke er karamell ???
mandelpudding er jo veldig godt og denne ser god ut men det er vel ikke karamellpudding.....

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:18   #11
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 44
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Karamellpudding

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Dette er en gammel tråd men jeg bare må kommentere, flisespikkeriet trår til for fullt:


Hvordan blir dette karamellpudding? hvor er karamellen? Kan ikke skjønne hvordan man kan si at det er karamellpudding når der ikke er karamell ???
mandelpudding er jo veldig godt og denne ser god ut men det er vel ikke karamellpudding.....

Hmm hvordan tror du ellers karamell lages? Det er faktisk av sukker og fløte!
Så dermed navnet Karamellpudding.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 17:17   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Karamellpudding

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Hmm hvordan tror du ellers karamell lages? Det er faktisk av sukker og fløte!
Så dermed navnet Karamellpudding.

Jeg antar det er poenget, at for å lage karamell trenger man sukker. Og siden den ikke inneholder sukker, emn søtning blir det ikke karamell. Enig i det. Men det blir vel smaksmessig likt vil jeg tro.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 24-09-09 kl 10:41.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 18:50   #13
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Karamellpudding

Nå står denne straks i ovnen. Hadde så lyst på noe godt og i stedet for enda en smell, så blir det lavkarbo karamellpudding... gleder meg.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 10:39   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Karamellpudding

Lurer på om det er mulig å lage denne med sukrin og få noe som ligner karamell på den?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 17:56   #15
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 44
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Karamellpudding

Skal prøve å lage den med sukrin jeg nå så får vi se!

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:58   #16
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karamellpudding

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Skal prøve å lage den med sukrin jeg nå så får vi se!

Hvordan gikk det?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 00:37   #17
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 44
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Karamellpudding

Det gikk ikke så greit faktisk. Det smeltet det gjorde an. Men det så ut som vann. Og det tørka skikkelig fort og var herk å få av. Så det anbefales ikke å smelte sukrin..

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no