Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kruskakli eller hvetekli?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-11, 11:26   #1
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Kruskakli eller hvetekli?

(feil i overskriften på tråden...)
Etter en oppskrift på lavkarbobrød i Hjemmet som de påsto var Hexenberg sitt er det egg, creme fraiche, bakepulver, linfrø, sesamfrø, solsikkefrø og HAVREkli.
I en annen oppskrift jeg har fått er det akkurat det samme, bortsett fra at det er KRUSkakli...

Noen som vet hva det rette er ? Jeg ser jo at forskjellen på karbo er stor på kruskakli og havrekli.. er da det med havrekli lavkarbo? (KRUSkakli er 18 g ca, havre er 56 g ca. det brukes 50 g i ett brød..

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:45   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Kruskakli eller hvetekli?

Siden det står ketolyse som din kostholdsfilosofi har jeg ville brukt kruskakli og det er den som har minst karber...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:47   #3
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Kruskakli eller hvetekli?

Hun har lagt inn kruskakli i opprskriften i boken om LCHF osv, og havrekli i oppskriftsboken..ellers samme brød. Begge blir jo lavkarbobrød, forsåvidt, men kruskakli senker karbohydratinnholdet ytterligere, da.
Så man får bare regne ut karboinnhold i forhold til hvilken oppskrift man brukte.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:47   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kruskakli eller hvetekli?

Opprinnelig lagt inn av MonaLita, her.

Noen som vet hva det rette er ? Jeg ser jo at forskjellen på karbo er stor på kruskakli og havrekli.. er da det med havrekli lavkarbo? (KRUSkakli er 18 g ca, havre er 56 g ca. det brukes 50 g i ett brød..

Jeg skjønner ikke helt hvordan du får til at havrekli er mer lavkarbo enn kruskakli når havreklien inneholder 3 ganger så mye karber. Kruskakli (eller hvetekli, det er det samme) er det beste å bruke av de to.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:50   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kruskakli eller hvetekli?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du får til at havrekli er mer lavkarbo enn kruskakli når havreklien inneholder 3 ganger så mye karber. Kruskakli (eller hvetekli, det er det samme) er det beste å bruke av de to.

Ho spør om havrekli er lavkarbo


Sitat:

.. er da det med havrekli lavkarbo?

Jeg ville ikke brukt havrekli (altfor mye karber) men kruskakli ( som er det samme som hvetekli)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 12:07   #6
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Kruskakli eller hvetekli?

Røflig regnet er det 22 Kh i et brød med kruskakli og 39 i et med Havrekli (om jeg ikke er helt på jordet...) Så da kan det ikke være så ille noen av delene.... Kan jo hende jeg går litt etter smak. Det med havrekli er himmelsk, holder på å bare med kruskakli nå - er veldig spent på smaksforskjellen!

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:16   #7
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Kruskakli eller hvetekli?

-Og dommen er at begge deler kan brukes Nam nam!

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvetekli - karber Mailin Lavkarbo generelt 2 25-07-10 20:09
Gluten i hvetekli? Alyssa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 22-06-08 01:09
Hvetekli=hvetekim? PerUlv Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 07-05-07 20:46
[Mat] Hvetekli / hvetekim. Tøtta Spørsmål og svar 0 05-09-05 13:27
Hvetkim/Hvetekli Minus Generell ernæringsdebatt 4 25-02-05 02:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no