Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-14, 02:20   #1
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Har hørt litt om dette mensenkopp/moon cup. Bør man bruke bind i tillegg til man har lært seg å sette inn riktig?
Må denne tas ut hver gang man er på do? Kan den dette ut?

Dette er helt nytt for meg, tips og triks mottas med glede!

OG ikke minst, hvor kjøper man dette?? Apoteket? Resept fra legen? Utlandet? Hvordan velger man str?

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 06:41   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Her er en lang tråd med tips: Menskopp ... Noen her som bruker det? (For jenter).

Jeg har brukt menskopp i fire år nå. Samme menskoppen faktisk. Jeg hadde problemer med å få den ut i starten, men det var fordi "pustehullene" var tette... Det gjorde så vondt å ta den ut at jeg nesten gråt. Siden "pustehullene" var tette så var det vanskelig å få ut vakuumet. Men det ble ikke noe søl i trusa i alle fall. Siden det gjorde så vondt å ta den ut, så stakk jeg en nål gjennom "pustehullene" og etter at jeg gjorde det gjør det ikke vondt å ta den ut. Men nå lekker den når den blir full, eller hvis jeg ikke har fått den skikkelig på plass.

Du trenger ikke å bruke bind. Det er bare å putte den inn (med den brettemåten du liker best - jeg bruker punch-down), få den til å åpne seg og så dra forsiktig i tappen nedover og fremover. Så skal den være tett, helt til den er full.

Den sitter innenfor urinåpningen, så du kan gå på do som normalt. Men du bør tømme den med noen timers mellomrom. Jeg tømmer den som regel hver gang jeg er på do, men så er jeg ikke av de som er på do flere ganger i timen. De dagene jeg blør mest så blir den full etter ca 6 timer.

Hvis den faller ut er du søren meg svær altså. Nei, den faller ikke ut.

Jeg kjøpte på nettet. Mooncup.co.uk, tror jeg. Man velger størrelse etter graviditet og/eller alder. B for before og A for after. B er før graviditet og under 30 år. A er etter graviditet eller over 30 år.

Jeg er veldig fornøyd. Jeg kommer aldri, aldri til å gå tilbake til bind. Brukte aldri tamponger. Enten satt de ikke på plass, eller så kjente jeg dem hele tiden. Menskoppen kjenner jeg ikke når den sitter skikkelig, annet enn hvis jeg sitter på noe eller sitter foroverbøyd. Og da er det tappen på menskoppen jeg kjenner, ikke selve menskoppen. Jeg har ikke klippet av noe på tappen. Synes det er greiere å ha en lang tapp å få tak i når jeg skal ha den ut enn det lille ubehaget det er med den når jeg sitter på den.

Jeg har også hatt mensen i Syden. Null problem. Med menskopp kan man bade uten å måtte gjøre noe etterpå. Fantastisk.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:34   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Den sitter innenfor urinåpningen, så du kan gå på do som normalt.

Det håper jeg da virkelig ettersom urinåpningen sitter like foran skjedeåpningen! Men hva om man virkelig tar i når man skal gjøre større affærer på do? Kan den sprette ut? Tamponger kan jo presses ut på den måten, spesielt om de har sittet inne en liten stund og blitt litt tunge og våte.

Nå kommer ikke jeg til å bruke menskopp, men det er jo en del som skryter av dem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 09:41   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Jeg har brukt mooncup i ca 8 år og er strålende fornøyd. Har ikke brukt bind eller noe siden jeg begynte med den. Anbefales! Jeg har aldri hatt problemer hverken med å sette inn eller ta ut.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 15:05   #5
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men hva om man virkelig tar i når man skal gjøre større affærer på do? Kan den sprette ut? Tamponger kan jo presses ut på den måten, spesielt om de har sittet inne en liten stund og blitt litt tunge og våte.

Har aldri hatt det problemet. Menskoppen har et lite vakuum når den sitter skikkelig.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 15:37   #6
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Sv: Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Takk for svar!
Grunnen til at jeg lurte på om man måtte ta den ut når man er på do... Tenkte da på tissing.... Er fordi at jeg alltid må ta ut tampongen når jeg tisser nå, synes den alltid blir bløt og at jeg ikke får tissa "ferdig" om den sitter i. Dette gjør da faktisk vondt i slutten av uka fordi det blør lite mellom hver dotur selvom det er for mye til å ikke bruke tampong. Det blir tørt... Bind er for meg totalt uaktuelt, det er ikke mye jeg syns er mer grisete å nasty...

Vurderer sterkt denne koppen altså...

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 15:56   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Opprinnelig lagt inn av Tetra, her.

Takk for svar!
Grunnen til at jeg lurte på om man måtte ta den ut når man er på do... Tenkte da på tissing.... Er fordi at jeg alltid må ta ut tampongen når jeg tisser nå, synes den alltid blir bløt og at jeg ikke får tissa "ferdig" om den sitter i. Dette gjør da faktisk vondt i slutten av uka fordi det blør lite mellom hver dotur selvom det er for mye til å ikke bruke tampong. Det blir tørt... Bind er for meg totalt uaktuelt, det er ikke mye jeg syns er mer grisete å nasty...

Vurderer sterkt denne koppen altså...

Kjenner igjen den der med tørre tamponger. Jeg skjønner bare ikke hvordan menskopp kan være mindre sølete? Hva om man klemmer for hardt på koppen eller velter på den når man skal ta den ut og tømme den? Da blir det i alle fall grisete...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 16:01   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Moon cup / mensenkopp. Erfaringer eller tips?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Kjenner igjen den der med tørre tamponger. Jeg skjønner bare ikke hvordan menskopp kan være mindre sølete? Hva om man klemmer for hardt på koppen eller velter på den når man skal ta den ut og tømme den? Da blir det i alle fall grisete...

Da sitter man på et do eller bidet og det er bare å tømme den.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøpe, mensen, netthandel, shoppe


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ? skorpio Lavkarbo generelt 8 22-05-12 10:17
Erfaringer med kolonihagen.no eller lignende? Imp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 17-09-11 18:45
Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF? jada_klue Spørsmål og svar 110 07-02-11 23:41
Noen med erfaringer fra Bailine eller lign. EMS? Carbokiller Generell diskusjon 3 28-04-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no