Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Laksegryte i ovn/mikrobølgeovn

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-09, 23:43   #1
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Laksegryte i ovn/mikrobølgeovn

Til 3 personer:
1 boks creme fraiche
500 g laksefilet
50 - 100 g brokkoli
50 - 100 g blomkål
Litt purreløk
Ost til gratinering
krydder etter ønske

Tøm begeret med creme fraiche i en ildfast form, legg laksefiletene oppå og strø over krydder (sitronpepper er veldig godt)
Legg brokkoli, blomkål og purreløk i formen, og topp det hele med ost til gratinering

Stekes i vanlig ovn på 180 grader i ca 25 min, eller på 750W i mikrobølgeovn i ca 9 minutter.
Blir ca 5 karber pr posjon.

Velbekomme

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 00:10   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Laksegryte i ovn/mikrobølgeovn

Å, det hørtes veldig godt ut!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 00:35   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Laksegryte i ovn/mikrobølgeovn

Den er kjempegod, bruker å lage den klar dagen i forveien og ha den klar i kjøleskapet.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 19:06   #4
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: Laksegryte i ovn/mikrobølgeovn

Dette ble dagens middag for meg og mine to små...og for en suksess!!! Både jeg og ungene spiste og koste oss, og eldstejenta på 5 utbrøt at dette var det beste hun hadde spist på lenge

__________________
gunlan
Min journal



gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 23:00   #5
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Laksegryte i ovn/mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av gunlan, her.

Dette ble dagens middag for meg og mine to små...og for en suksess!!! Både jeg og ungene spiste og koste oss, og eldstejenta på 5 utbrøt at dette var det beste hun hadde spist på lenge

Velbekomme

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
gryte, laks


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Laksegryte msb Middag 1 10-02-09 14:01
Koke egg i mikrobølgeovn Nenne Generell diskusjon 1 08-01-09 11:00
Mock Danish uten mikrobølgeovn? Eilan Spørsmål og svar 7 27-03-08 15:04
Mikrobølgeovn AnnaV Generell diskusjon 25 21-01-06 23:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no