Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mange kalorier daglig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-06, 13:11   #1
jennys
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 50
jennys er på en erverdig vei
Question

Hvor mange kalorier daglig?

Jeg vet at mange på Atkins ikke teller kalorier, men hvis det er noen her som gjør/har gjort det, og hele tiden gått ned i vekt, hvor mange kalorier har du/dere tatt inn daglig, og hvor mange måltider har de vært fordelt på? Jeg spiser hver 3. time, dette skal visst holde forbrenningen på topp.

Jenny

jennys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:20   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Å spise hver 3. time er flott !

På lavkarbo eller Akins skal du ikke behøve å telle kalorier, men Atkins svarte engang på akkurat det spørsmålet, dvs. hvor mye karber. Og da svarte han det optimale for vektnedgang etter hans erfaring så ut til å være mellom 10-12 x kroppsvekten din i pund/lb pr dag. Dvs. ikke under 10 x og ikke over 12 x. Dette gjelder folk som har normal aktivitet. dvs. trener moderat.

Dvs. veier du 65 kg = 143,33 lb x 10 = 1433 - ikke mindre enn 1433 kalorier
143,33 lb x 12 = 1719.96 = ikke mer enn 1720 kalorier pr dag. Han påpekte at det ikke skulle være nødvendig å telle, men fordi som følte de MÅTTE eller hadde stått stille i vekt en stund, kunne det være en ide.

(Hvis du trenger hjelp til å regne ut kan du prøve www.convert-me.com - der er det en utmerket kalkulator under "Mass & weight conversion".)

I tillegg sa han at optimalt burde 70-75 % av kaloriene komme fra fett, 20-25 % fra proteiner og 5 % fra karbohydrater.

Men for å holde styr på dette må en føre matregnskap og det er det jo ikke alle som klarer eller orker.

Jeg gjør det i perioder (jeg har et par "renseperioder" i året) men orker ikke holde på hele tiden. Jeg er ferdigslanka for lenge siden.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:36   #3
jennys
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 50
jennys er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Takk for svar! Du er den første jeg prater med her, er helt ny Vil du fortelle om fremgangen din? Hvor mye gikk du ned totalt, over hvor lang tid?

jennys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:37   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Jeg er neppe den rette til å fortelle om fremgang og hurtig vekttap.

Men for å svare på spørsmålet ditt... Jeg begynte første gang på Atkins kosthold i 1982 - (max 8 karber pr dag !!). Jeg var medlem av en "helseklubb". Etter mislykket GR kurs, svarte jeg på et spørreskjema de hadde utarbeidet for å finne ut hva som ville passe best for meg. Ut fra dette skjemaet og svarene mine kom vi i fellesskap frem til at å telle karbohydrater. Ketosekontroll - "Den profetiske diett" var det rette for meg. Samme året var jeg i USA og leste en av de første utgavene av Dr. Atkins. Da jeg kom hjem og sjekket boka fra Helseklubben viste det seg at Den Profetiske Dietten VAR Atkins. (ref. Helsesalongens Slankebok, utgitt på Etcetera forlag 1980, side 81 - 6.metode). Det ble for vanskelig å holde i lengden, så jeg falt litt av. Men jeg tok av en 10-15 kilo i løpet av en seks månders tid. Omgjorde etterhvert kostholdet slik at det passet meg. Holdt vekten, i mange år.

Italia og pasta middager satte noen spor. Tok meg sammen rundt 1990, men glei ut igjen - selv om ny versjon av boka var på plass og reglene lempet noe. Men jeg har stort sett spist lavkarbo siden 1982. Aldri spist mye brød, ris og poteter, men har vært pasta elsker. Du kan si pasta, Freia Melkesjokolade og salt snop (salte bjørner, salte padder, dundersalt etc) ble min bane. Sammen med hormonforstyrrelser og diverse ukontrollerbare ting, la jeg på meg noen kilo ja.....helt umerkelig liksom.

De siste 14 årene har jeg slitt. Har hatt vann i kroppen i mange år, - hormon ubalanse, diagnose lavt stoffskifte, reumatisme etc.. prolaps.... Fikk hormonproblemer (BIG time) i -92. Vanncyster etc (nei, det var ikke PCO, - ble sjekket for det og) + en masse andre viderverdigheter. Vekta økte 15 kilo på et par måneder, og vips så var jeg overvektig. Kom meg ned til 67 kilo. Fjernet galleblære for 4 år siden (genetisk - hele slekta på morssiden har fått fjerna uhumsket). Holdt vekta. Sluttet å røyke 17.apri 2003, og vips så var jeg jammen oppe på 80 tallet igjen. Sommeren for tre år siden kom jeg hjem fra ferie på Mauritius og fikk sjokk da jeg så bildene. Herregud så jeg så ut !! Jeg gremdes av meg selv og makulerte en haug med bilder (dessverre sier jeg i dag - kunne vært kjekt å ha et skremmende "før" bilde). Uansett, mine to nieser var hjemme på ferie fra England og hadde begynt på Atkins. Tatt av 10 kilo hver på kort tid. Jeg lånte boka, fant mye nytt i forhold de gamle bøkene. (Hadde to gamle utgaver). Leste jentene sin bok, bestilte boka (+ noen til) fra amazon.com og starta på dagen ! Startet induksjon 28. juli 2003 og oppdaget til min store overraselse at jeg ikke tok av så lett lenger. Gikk vel på induksjon i 7-8 mnd før jeg var over på vedvarende.... Det er altså 3 år siden og jeg har ikke falt av vogna en eneste gang. Har ikke tatt av mer enn snaut 14 kilo, og det har gått seint. Veldig seint. Det tok et år det. Men det kan være fordi jeg egentlig ikke har lagt om kostholdet så innmari mye fra hvordan jeg spiste fra før. Har stort sett bare kuttet ut pasta og snop - for å si det enkelt.

Jeg har ekstremt lavt toleransenivå for karber og må være ganske streng for å holde vekta. Vel, JEG syns jo ikke jeg er streng, for det har blitt en vane, men andre syns jeg er streng Nå har jeg vedlikeholdt i 2 år. For meg er dette en livsstil som har gitt meg helsa og livslysten tilbake. Alle blodprøver er flotte og jeg er veldig fornøyd med det jeg ser i speilet !

Ifølge Drevon, Frölich & co er jeg knapt blant de levende - og iallefall ikke sunn. Har inntatt og inntar store mengder fett. Og har vært i ketose i flere år. Skulle gjerne ha sittet i et panel sammen med dem der folk skulle tippe alderen vår...... Og etterpå kunne vi ha sammenlignet blodprøver. Er ikke et øyeblikk i tvil om at mine hadde vært de flotteste

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:40   #5
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Pussig at denne tråden dukket opp, for jeg har et spørsmål om kalorier selv :-)

Vil jeg få mer vektnedgang jo flere kalorier jeg spiser?

En grovregning sier at jeg ligger på ca 1200-1500kcal per dag og jeg lurte på om det er for lite for en mann på min størrelse (148kg).

spisdegslank skriver "Vi anbefaler et inntak på 1100-1400 kcal pr dag, i slankeperioden" og "Mengden kcal skal ikke reduseres så mye at sultfølelse oppstår – og aldri under 900 kcal pr dag".

Det siste jeg vil er jo at kroppen går over på sparebluss og stopper med forbrenning.

I følge Atkins sine tips så burde jeg spise 3000+ kcal per dag men jeg aner ikke hvordan jeg skal få til det :-)

Jaja, det har vært en bra start for meg iallefall med de første 10 kiloene så jeg kan vel ikke klage.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 20:08   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Du vil nok ikke få mer vektnegang dess mer kalorier du spiser. Det er sammensetningen av maten som betyr noe. Om du har sluttet å gå ned i vekt nå er det nok fordi du har spist altfor lite til en mann av din størrelse. Du skal uansett ikke sulte. Og hvert måltid skal bestå av proteiner, fett og grønnsaker/antioksidanter.

"Spis deg slank" opplegget skal jeg ikke uttale meg om....
Men at en mann på 148 kg skal spise så lite som 1200-1500 kalorier pr dag er direkte usunt ! De kan da ikke anbefale samme kaloriemengde for en som veier 70 og en som veier 148 kg ? Hvis dette stemmer er jeg virkelig sjokkert ! Klarer du å holde deg oppreist med en slik sultekur da ?

Så lenge du spiser måltidene fra "Spis deg Slank" - med de anbefalingene de gir, vil du nok ikke klare å få i deg så mye mat som kroppen din trenger. Ei av jentene her inne (marianne) prøvde opplegget og for henne som var rundt 60 kg var det til og med for lite mat. I tillegg var den ikke så lavkarbo som de påsto. En annen her inne spurte dem hvorfor de hadde så mye som IKKE hørte hjemme på lavkarbo i maten og da ble de visst sure ......

Du skal ikke behøve å telle kalorier på lavkarbo. Får du i deg de mengdene med fett, proteiner og grønnsaker som er anbefalt bør du komme på et greitt nivå uansett. Det betyr nok en del fett. Fett inneholder masse kalorier. Goggen kan sikkert gi deg noen gode tips der.

Gooooooogggggenn !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 20:52   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Hei og hopp her er jeg!!

Jeg vil anbefale å lese boka til Skaldeman. "Spis deg ned i vekt".
Det handler ikke om å strupe kaloriene, men å lære kroppen forbrenning.
Med svært lite karbohydrater (5-15 om dag) har jeg spist så mye kalorier at ingen vil tro at det gikk an å gå ned i vekt. Jeg har fått sjokk selv når antall kalorier tippet 3000(!!). Da spiste jeg en del ribbe, stekte i fett osv. Og når jeg summerte fikk jeg nesten sjokk selv. Jeg har ikke spist 3000-3500 kalorier over tid, men enkeltstående dager. Og gått ned i vekt. Da spiste jeg ikke grønnsaker eller annet som kunne forstyrre. Men en god dash fløte ikaffen.

Men igjen. Får kroppen den maten den skal ha vil den i høyst sannsynlig regulere dette selv. Kroppen forbrenner det den trenger.

Men jeg vil ikke påstå at dette virker for alle. Og det er en streng diett som er vanskelig å følge i starten.

Men uansett: En kalori er ikke en kalori. Fett + karboh(sukker)= fedme. Fett alene og proteiner = slank.


Men uansett anbefaler jeg å spise det man tåler. Går man ned i vekt om man spiser grønnsaker eller salat, så gjør det. Det finnes ingen grunn til ikke å spise det fornuftige man liker. Men hos f.eks Skaldeman, og meg selv også så stopper vekttapet med for mye grønt.

Det samme gjelder for alkohol. Kroppen tar det letteste først. Det vil si at om du drikker tre glass vin hver dag er det sannsynlig at vekta stopper opp. Dette fordi kroppen nyttegjør seg energien i alkoholen før den forbrenner fett.

Håper dette ikke ble alt for utyddig. Men jeg anbefaler Skaldemans bok. Den rydder opp i mye!

Men en regel sier at jo tyngre du er ved start, jo mer skal du spise. Ikke strup inntaket! Da risikerer man at kroppen går i "sparemodu", og det vil vi vel ikke? Forbrenningen skal trenes opp, ikke forringes.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 20:57   #8
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

PS:

Jeg bryr meg forøvrig ikke om kalorier lenger. Har ikke telt en kalori på flere måneder. Men jeg passer på å spise når jeg er sulten. Gjerne uten frokost. Og kanskje bare en gang pr.dag innimellom.

Når kroppen er riktig justert blir man ikke sulten slik som før. Kroppen forbrenne fett uansett og man får hverken sjelvinger eller blir tom i hodet uten mat en stund.

Men kalorier er det lenge siden jeg har brydd meg om.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:12   #9
jennys
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 50
jennys er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Hmmm... Grete Roede sier 1100-1300 kalorier daglig (kvinner) for å gå ned
0.5 - 1 kg per uke. En ernæringsfysiolog jeg gikk hos før mente jeg burde bruke ett år (!!!) på å bli kvitt ti kilo, da skulle jeg spise 1600 kalorier. Men det var jo med mange brødmåltider og mindre fett - og jeg prvde det i noen uker, trente 5 x per uke, vekta sto helt stille. Så jeg går for rundt 1200 kalorier nå, skal se om det funker. Hvis ikke så får jeg bare spise mer. Er ikke sulten nå om dagen så kroppen er nok fornøyd med alt fettet den får. Ps! Trener spinng 5 x i uken nå også - digger det!!!

jennys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:02   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Opprinnelig lagt inn av jennys, her.

Hmmm... Grete Roede sier 1100-1300 kalorier daglig (kvinner) for å gå ned
0.5 - 1 kg per uke. En ernæringsfysiolog jeg gikk hos før mente jeg burde bruke ett år (!!!) på å bli kvitt ti kilo, da skulle jeg spise 1600 kalorier. Men det var jo med mange brødmåltider og mindre fett - og jeg prvde det i noen uker, trente 5 x per uke, vekta sto helt stille. Så jeg går for rundt 1200 kalorier nå, skal se om det funker. Hvis ikke så får jeg bare spise mer. Er ikke sulten nå om dagen så kroppen er nok fornøyd med alt fettet den får. Ps! Trener spinng 5 x i uken nå også - digger det!!!

Jeg svarer deg ut fra at du har skrevet "Atkins" i kostholdsfilosofi !

Grete R er lagt fra Atkins. Vi følger absolutt IKKE hennes anbefalinger, de kan ikke sammenlignes i det hele tatt ! Men det har du allerede funnet ut !

Ernæringsfysiologen har brukt de vanlige kostholdsrådene, og det ligger også langt fra lavkarbo.

På Atkins må du lære å tenke mat på en annen måte enn GR og ernæringsfysiologen.

Du skal jo engentlig ikke telle kalorier på Atkins. Det er kun om du har problemer med å ta av og må "tweake" dietten Atkins kommer med sitt råd om "optimalt inntak". Og selv da vil 1200 kalorier til dagen være altfor lite, om du da ikke veier under 55 kg ? Det betyr at du egentlig - i forhold til Atkins, spiser lavfett. Atkins tilsier at 70% av kaloriene skal komme fra fra fett. Og lavfett Atkins funker ikke i lengden - dessverre......

Kroppen funker anderledes på fettforbrenning (som Atkins går ut på) enn på karbohydratforbrenning. Fett skal fett fordrive

Selvfølgelig skal du gjøre slik det passer deg best, men det er greitt å være klar over "fellene" - sant ? De fleste gjør den feilen at de spiser for lite fett. Du trener masse og bare med den treningsmengden bør du gå opp i kalorimengde....

Om vekttapet stanser opp vil nok øking av kaloriene og fettet være det første du prøver



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:47   #11
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

"Spis deg slank" opplegget skal jeg ikke uttale meg om....
Men at en mann på 148 kg skal spise så lite som 1200-1500 kalorier pr dag er direkte usunt ! De kan da ikke anbefale samme kaloriemengde for en som veier 70 og en som veier 148 kg ? Hvis dette stemmer er jeg virkelig sjokkert ! Klarer du å holde deg oppreist med en slik sultekur da ?


I tillegg var den ikke så lavkarbo som de påsto. En annen her inne spurte dem hvorfor de hadde så mye som IKKE hørte hjemme på lavkarbo i maten og da ble de visst sure ......

Det har faktisk ikke vært noe problem å bruke spisdegslank-maten. De fleste rettene står det karbo-innhold på enten selve pakken eller på websidene, og de produktene jeg ikke fant fikk jeg svar på epost. Alle rettene er lavkarbo på en eller annen måte, men med varierende innhold. Jeg må tenke bittelitt siden middag fort kan bli 9 gram, men litt avhengig av hva jeg kombinerer det med så er det ikke noe problem å holde seg under 15-20 gram per dag. De fleste rettene ligger på 3-5g karbohydrater så worst case er 4 måltider x 5g = 20g, + 9g for middag = 29g. Definitivt lavkarbo spør du meg.

Mulig de var dårligere før og har tatt til seg kritikk, jeg har som sagt akkurat begynt med de og er veldig fornøyd.

For variasjonens skyld så lager jeg mat selv også, bl.a biffstrimler og brokkoli stekt i olje + opphakket chili, strø på litt revet parmesan oppå. Namm! Taco uten mais/lefse/skjell er også en solid vinner av og til.

Jeg fryktet litt at jeg kom til å bli sulten, men 5 retter om dagen gjør at sulten mer eller mindre har forsvunnet. Kommer litt ann på personen kanskje, men holder man seg unna søtsaker så skal jo sulten forsvinne også, det er jo det geniale med lavkarbo :-)

I helgene unner jeg meg litt baconsnacks som kos.

Men de kaloriene ja..

Jeg tror jeg egentlig skal slutte å tenke på det siden jeg fortsatt mister vekt. Snittet mitt nå er ca 1.5kg/uke og det er mer enn nok for meg.

Takker for innspill!

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:21   #12
jennys
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 50
jennys er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Ja gurimalla, når du hele tiden har gått ned og tar av 1,5 kg per uke så er det jo bare å drite i de kaloriene!!! Kjempebra!! Jeg startet for en uke siden, har ikke veid meg siden det, og skal ikke veie meg før neste uke. Jeg har aldri eid en badevekt, så jeg veier meg rett og slett hos venner! Skal veie meg hver 14. dag tenkte jeg. Liker ikke å være så fokusert på tallene. Men flere på lowcarb.ca passer kaloriene ettersom de har prøvd å gå ned uten å passe på, og har ikke gått ned, for så å passe på og endelig gå ned. Og dessuten sier klærne ofte mer enn det tallet på vekta :-)

Jeg drikker kaffe hver dag, og jeg har ikke tenkt å slutte å drikke øl og rødvin *i ny og ned*. Man skal jo leve livet!

jennys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 16:46   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Ja, du har jammen rett m.h.t veiing. Flott innstilling ! Da unngår du mye stress også

Opprinnelig lagt inn av jennys, her.

flere på lowcarb.ca passer kaloriene ettersom de har prøvd å gå ned uten å passe på, og har ikke gått ned, for så å passe på og endelig gå ned.

Ja, det er riktig det. Og det er som sagt en løsning Atkins kom med OM man ikke går ned på andre måter. Det er jo mange som ukritisk hiver innpå med litervis av kremfløte og godsaker fordi de ikke har lest boka eller ikke lest skikkelig. (Skumlesing og tro'ing og mening er en ubredt synd....) Og så får de sjokk når de begynner å regne etter, føre Fitday og sånn. Har man lest boka og følger reglene får man skjelden slike problemer. Men uansett er det ikke så mange som MÅ telle, sett i forhold til at det er over 60.000 medlemmer der inne.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 16:48   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Mulig de var dårligere før og har tatt til seg kritikk, jeg har som sagt akkurat begynt med de og er veldig fornøyd.

Det var bra, og et godt tegn. Kanskje de fikk noen tips av Dag Viljen P. da de ble intervjuet for Mat & Helse reportasjen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 16:45
Kalorier vs karber Fjonken Lavkarbo generelt 19 13-04-06 08:53
Er det virkelig så mange kalorier i denne smoothien?? Iset Generell ernæringsdebatt 8 29-03-05 16:56
Kalorier themonk Generell ernæringsdebatt 7 22-03-05 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no