Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Atkins barer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-07, 13:33   #1
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Atkins barer

Hei jeg er ny her inne, men jeg har i 4 uker gått på ketolysekuren. ned 4 kg...GENIAL diett da.. men uheldigvis oppdaget jeg Atkins morning shine barer med kun 2 karb... så fantastisk god da..bare må ha... noe sier meg at det ikke er ok å spise en slik om dagen, husker ikke hvor jeg leste det, er klar over at karboene bør komme fra grønnsaker...noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke kan spise en om dagen? går jo ned i vekt fortsatt..

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 13:38   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: atkins barer

Opprinnelig lagt inn av rulletrollet, her.

Hei jeg er ny her inne, men jeg har i 4 uker gått på ketolysekuren. ned 4 kg...GENIAL diett da.. men uheldigvis oppdaget jeg Atkins morning shine barer med kun 2 karb... så fantastisk god da..bare må ha... noe sier meg at det ikke er ok å spise en slik om dagen, husker ikke hvor jeg leste det, er klar over at karboene bør komme fra grønnsaker...noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke kan spise en om dagen? går jo ned i vekt fortsatt..

Noen kan få vektbrems med barer.
Samt at det kan trigge søtbehovet,og man bare må ha... Det blir bare at man bytter bare en avhengighet mot en annen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:37   #3
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Atkins barer

Men gjør det noe da?
Å bytte en usunn avhengighet med avhengighet på atkinsbarer er jo ikke dumt da. I mine øyne i hvertfall. Så er det bare avhengighetsfaktoren som er årsaken så hadde ikke jeg droppet det i hvertfall.

Det er jo sant at karbene skal komme fra grønnsaker, men om du spiser 15 karber fra grønnsaker og 2 fra atkinsbarer så er det vel greit?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:43   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Atkins barer

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Men gjør det noe da?
Å bytte en usunn avhengighet med avhengighet på atkinsbarer er jo ikke dumt da. I mine øyne i hvertfall.

Ja, for mange gjør det faktisk det, Lollypop. Og da snakker vi om avhengighet. Og som ofte er en del av grunnen til overvekt!

Husk også at når vi gir kroppen kunstig søtstoff, så tror kroppen at den får sukker....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:48   #5
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Atkins barer

Ja en avhengighet til sukker kan jo være årsak til overvekt. Men å bytte det med en avhengighet for sin daglige atkinsbar som inneholder 2 g karbo blir jo ikke akkurat grunn til ny overvekt.
Om man gir etter og spiser en bar hver dag så er vel ikke det noen fare i seg selv.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:49   #6
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Atkins barer

Jeg spiser både Morning Shine og Advantage bar'ene fra Atkins. Hvis det går litt kjapt om morgenen eller jeg har en "kaos-dag" der jeg knapt får tid til å sette meg ned, så tar jeg en slik. Det er kjapt og enkelt, og noen ganger trenger jeg kjappe og enkle løsninger.

Jeg har gått ned regelmessig siden jeg startet, så for meg har det ikke stoppet vektnedgangen.

Det som imidlertid er viktig å huske på, er at disse ikke kan erstatte et godt sammensatt og fullverdig måltid. Og at det er individuelt om det stopper vektnedgang. Noen tåler det, andre ikke.

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:50   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Atkins barer

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Ja en avhengighet til sukker kan jo være årsak til overvekt. Men å bytte det med en avhengighet for sin daglige atkinsbar som inneholder 2 g karbo blir jo ikke akkurat grunn til ny overvekt.
Om man gir etter og spiser en bar hver dag så er vel ikke det noen fare i seg selv.

Jo for mange så er det faktisk en fare. For det er ikke bare for å gå ned i vekt, men endre livsstil og bryte vaner/uvaner.

Du har sikkert ikke det problemet. Men noen har det.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:06   #8
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Atkins barer

Jeg har nok ikke det problemet da nei. Men det var jo ikke livsstilsendinger som var spørsmålet til hovedinnlegger her heller da. Det var om det er noe i veien for å spise en atkinsbar om dagen.

Jeg tenker mer som krissi..... her. Slike er gode å ha som nødløsninger eller som snaks for å hindre at man spiser annet "ulovlig" snaks istedet.
Men de erstatter ikke variert og godt kosthold nei. De bare hjelper dersom man av ulike årsaker blir forsinket med lunch f.eks

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:12   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Atkins barer

Nei, det var ikke det som var spm til innlegger. Jeg svarte på innleggers spm i mitt første svar

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:52   #10
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Sv: Atkins barer

takk for svar jeg har fint klart meg uten disse barene før jeg tilfeldigvis datt over hylla med de, så jeg får heller bruke de mest som lørdags kos... men i syklusen min er jeg veldig søthunger nå...så mulig jeg bør ta litt ekstra krom disse dagene..

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:55   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Atkins barer

Opprinnelig lagt inn av rulletrollet, her.

takk for svar jeg har fint klart meg uten disse barene før jeg tilfeldigvis datt over hylla med de, så jeg får heller bruke de mest som lørdags kos... men i syklusen min er jeg veldig søthunger nå...så mulig jeg bør ta litt ekstra krom disse dagene..

Jeg kjenner til det med søthunger. Jeg holdt meg helt unna søtstoff i starten. Man får karboabstinenser; kroppen vil ha sukker. Jeg spiste ost i stedet og etterhvert ble det lettere.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:17   #12
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Atkins barer

Fett hjelper også veldig godt på søtbehovet. Jeg har det likt i syklusen min. Hvis jeg lager meg et skikkelig fett (i ordets rette forstand) måltid; f.eks. steiker bacon og egg i meierismør, og spiser det sammen med grønnsaker/salat med ost/rømme og kanskje litt ekstra MCT olje på - så forsvinner søthungeren som dugg for sola!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:38   #13
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Sv: Atkins barer

tusen takk for godt råd, idag har jeg garantert fått i meg for mye søtstoffer... søren eller,noen ganger er jeg helt sukker gal.Men på denne dietten har det faktisk vært myyyye lettere å holde seg vekk fra søtt i motsetning til hva jeg slet med på mine tidligere slankeforsøk...GretheR og Libra ...

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:41   #14
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Atkins barer

Her i huset blir løsningen tomater skjært i skiver og smørstekt.
Det er god snaks det!!!

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no