Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Artikkel om kokosolje

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-11, 14:32   #1
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei
Smile

Artikkel om kokosolje

http://www.evinas.no/subdet22.htm

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 14:33   #2
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Artikkel om kokosolje:)

Men 3 spiseskjeer om dagen, blir kanskje i drøyeste laget for meg da

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 15:30   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Artikkel om kokosolje

Interessant!
Jeg visste ikke at kokosolje kan påvirke stoffskiftet (selv om det jo åpenbart er logisk når jeg først leser det!) ... De siste par ukene har jeg følt det som om strumaen min har vokst, eller trykker ekstra ... Har vært litt bekymret. Men dette merket jeg også i starten da jeg tok jodtilskudd (jeg har hatt betydelig mangel som visstnok skal være en av grunnene til strumaen), så da krysser jeg fingrene for at det er enda en sånn det blir verre før det blir bedre-forverring ...

Men en ting jeg ikke har fått helt klart for meg er om også pure kokosolje inneholder laurinsyre. Den har jo en annen produksjonsprosess enn extra virgin.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 15:39   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Artikkel om kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

...
Men en ting jeg ikke har fått helt klart for meg er om også pure kokosolje inneholder laurinsyre. Den har jo en annen produksjonsprosess enn extra virgin.

Ser på soma sin side at cocosa pure i alle fall inneholder laurinsyre

Sitat:

Cocosa Pure Coconut Oil

Sitat:

Cocosa Pure er den optimale matoljen: Uten smak og lukt, og rik på laurinsyre og andre mellomlange fettsyrer. Oljen presses av tørket kokoskjøtt, uten bruk av kjemiske løsningsmidler og raffineres på skånsom måte for å fjerne de finere næringsstoffene som ødelegges ved høy varme. Den ideelle matlagings- og stekeoljen for deg som vil unngå dårlige planteoljer og transfettsyrer. Cocosa Pure er økologisk og Debio-godkjent.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 15:53   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Artikkel om kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Ser på soma sin side at cocosa pure i alle fall inneholder laurinsyre

Ah, takk. Selv om jeg stusser litt over denne setningen:

Sitat:

og raffineres på skånsom måte for å fjerne de finere næringsstoffene som ødelegges ved høy varme

De selger en ganske billig pure-kokosolje på flere asiatiske butikker, har jeg sett. Det er regler for å kunne kalle det for 100% pure, så jeg tror nok det er the real deal. Tenkte på å kjøpe for å kunne bruke litt i mat og sånn i tillegg til det tilskuddet jeg tar rent.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 12:31   #6
stokkanda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 1
stokkanda er på en erverdig vei

Sv: Artikkel om kokosolje

Fikk useriøst inntrykk av denne artikkelen. Ble skikkelig provosert!!
Limt inn fra artikkel.
"Diabetikere skal helst unngå fett siden det er tungt å fordøye og krever mer insulin fra bukspyttkjertelen"
Dette er en rein løgn. Kun sukker krever insulin! Og for å unngå missforståelser, alt som påvirker blodsukkeret trenger insuling. Fett påvirker ikke blodsukker. Derfor er fett, en diabetikers venn.

stokkanda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 15:16   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Artikkel om kokosolje

Jeg oppfatter også denne artikkelen som en "infomersial", mer enn et nøytralt dokument og jeg er usikker på sannhetsgehalten i en del av påstandene. At kokosolje skal støtte skjoldbruskkjertelen er nytt for meg og jeg skulle gjerne sett underlagsdokumentasjonen for det... Altså - det er rimelig velkjent at en lavkarbodiett kan hjelpe dersom man har problemer med stoffskiftet, men det såvidt meg bekjent mer i den retning at man fjerner belastninger fra et karbohydratdrevet kosthold (som visstnok krever mer stoffskiftehormoner) enn at man virkelig påvirker produksjonen i skjoldbruskkjertelen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips ang. kokosolje Minusnoenkg Generell ernæringsdebatt 35 21-07-15 09:57
Type kokosolje? annor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 27-05-11 09:54
kokosolje kiril Spørsmål og svar 3 17-03-11 12:32
Myter om kokosolje lillefixen Lavkarbo generelt 5 21-08-10 20:08
Kokosolje Sannasol Spørsmål og svar 4 07-05-08 17:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no