Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Minsket hårvekst

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-13, 22:25   #26
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den første legen som snakket om pcos til meg sa at hun kunne se det allerede i det jeg kom inn døra... Typisk topptung med forholdsvis tynne bein. Det har ikke noe å si for å stille diagnosen, men det er mer et ekstra tegn. Men man trenger ikke være overvektig for å ha det heller, å være sykelig tynn kan være like mye et problem. Ei jeg jobbet med før hadde timeglassfigur til tross for at hun var ganske tungt angrepet. Men som hun sa, hun la ikke på seg lett over hoftene heller, mer som om noen blåste opp hele henne.

Om det er noe med meg som er "topptungt", så må det være puppene... Haha!!! Men jeg regner kanskje med at det ikke har så mye med pcos å gjøre?

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 22:27   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Om det er noe med meg som er "topptungt", så må det være puppene... Haha!!! Men jeg regner kanskje med at det ikke har så mye med pcos å gjøre?

Nja, om det er bare de og ikke tilsvarende rundt hoftene kan det være en indikasjon på urbaniser i lagringa.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 22:30   #28
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, om det er bare de og ikke tilsvarende rundt hoftene kan det være en indikasjon på urbaniser i lagringa.

Nå skjønte jeg ikke helt? Urbaniser i lagringa? Jo, jeg har ganske store hofter og rompe..

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 22:43   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Nå skjønte jeg ikke helt? Urbaniser i lagringa? Jo, jeg har ganske store hofter og rompe..

Haha, damn autocorrect! ubalanser prøvde jeg å skrive!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 22:46   #30
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Haha, damn autocorrect! ubalanser prøvde jeg å skrive!

Hahahaha!! Iphone du også?? Hatt noen artige situasjoner på grunn av den

Men jo, her er det nok ganske balansert

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 23:24   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Gubben målte på nytt! Å jeg har dessverre målt litt feil, 85,5.. Altså, litt mer :/

Og jeg var på mitt største 111 cm rundt livet ...! (og 108 om hoftene ... Nå ca 80/92). Det er på ingen måte noe kriterie å ha en heller maskulin kroppsbygning, men blant fagfolk så eksisterer det nok et begrep om typsik "pco/insulinreistent"-kropp. Jo mer topptung, jo større fare for å utvikle det selv ved marginal overvekt. Er man mer jevnt fordelt, eller timeglass som i ditt tilfelle, så kan man veie langt mer før man får de samme komplikasjonene - som regel. Altså, det finnes ingen fasiter her, kun tendenser.
Hadde jeg vært deg, og hatt en mistanke om denne typen hormonubalasner, så ville jeg tatt en sjekk først som sist. Kan, som flere har nevnt her, være en fordel å komme i kontakt med f.eks. en Fedon-lege. Selv har jeg en gynokolog/kvinnesykdomsspesialist i Drammen som er helt uvurderlig. Hun har tidligere jobbet med bla.a. Sofie Hexeberg. Hør rundt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 23:29   #32
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og jeg var på mitt største 111 cm rundt livet ...! (og 108 om hoftene ... Nå ca 80/92). Det er på ingen måte noe kriterie å ha en heller maskulin kroppsbygning, men blant fagfolk så eksisterer det nok et begrep om typsik "pco/insulinreistent"-kropp. Jo mer topptung, jo større fare for å utvikle det selv ved marginal overvekt. Er man mer jevnt fordelt, eller timeglass som i ditt tilfelle, så kan man veie langt mer før man får de samme komplikasjonene - som regel. Altså, det finnes ingen fasiter her, kun tendenser.
Hadde jeg vært deg, og hatt en mistanke om denne typen hormonubalasner, så ville jeg tatt en sjekk først som sist. Kan, som flere har nevnt her, være en fordel å komme i kontakt med f.eks. en Fedon-lege. Selv har jeg en gynokolog/kvinnesykdomsspesialist i Drammen som er helt uvurderlig. Hør rundt!

Nei huff hoftene mine er kjempe store... Eller, de er blitt veldig store etter at jeg fikk barn, de har jo alltid vært der, men de ble ekstra store etter at jeg fikk gutta mine. Men jeg går til legen min fast, da skal jeg be han om å ta de prøvene som skal tas for å få dette sjekket ut. Takk for at dere deler.

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 00:01   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Nei huff hoftene mine er kjempe store... Eller, de er blitt veldig store etter at jeg fikk barn, de har jo alltid vært der, men de ble ekstra store etter at jeg fikk gutta mine. Men jeg går til legen min fast, da skal jeg be han om å ta de prøvene som skal tas for å få dette sjekket ut. Takk for at dere deler.

Bare hyggelig! Og hadde det vært mulig, så kunne vi ha fordelt litt på hoftene. Mine er heller smale og guttete, og jeg hadde ikke hatt mye i mot å ha litt mer av dem.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 00:13   #34
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare hyggelig! Og hadde det vært mulig, så kunne vi ha fordelt litt på hoftene. Mine er heller smale og guttete, og jeg hadde ikke hatt mye i mot å ha litt mer av dem.

Å du skulle gjerne fått så mye du vil!

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 09:04   #35
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ok, da tok jeg feil Grotingeling - beklager! Jeg bare antok at man la på seg mye rundt magen ved PCOS.
Men kan nevne at da jeg fikk diagnosen, veide jeg rundt 95 kg, er 173 høy og var 105 cm rundt livet
Nå veier jeg forøvrig 80 kg, og er 82 cm rundt livet. Pølsa sitter godt fast! Men skal gjøre en innsats når jeg er ferdig med en stressende periode nå fram mot sommeren.
Men jeg merket noe interessant vedr hårvekst i ansiktet. Det forsvant nesten helt da jeg var gravid for fire år siden, kom gradvis tilbake etter fødselen. Så gikk jeg tom for metformin i fjor vår. Var treg og fikk ikke tak i nye før i høst. I den perioden la jeg raskt på meg 4 kg, selv ved ok kosthold. Etter at jeg begynte med metformin igjen, gikk jeg ned 2-3 av disse kiloene, og nå de siste ukene har hårveksten avtatt merkbart!
Jeg tar en pille om morgenen, 850 mg, men legen har egentlig foreskrevet 2 ganger 850. Lurer på om det kan være lurt å ta til siste måltid også? Noen som vet?

Typisk reaksjonmønster det du beskriver her.
Fastlegen min bestemte at jeg skulle redusere dosen fra 2x850mg pr dag til 2x500mg.
Gikk opp 8 kg på 3 mnd, hårveksten økte og kvisene kom tilbake - alt dette selv om jeg spiste lavkarbo 95% av tiden.
Forlangte da å få tilbake min gamle dose, og nå er jeg endelig på rett vei igjen.
Så ja, ta de foreslår skrevne 2x850mg. 1 til frokost og 1 til dagens siste måltid.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 23:11   #36
trottisen
Juniormedlem
 
trottisen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Groruddalen
Innlegg: 12
trottisen er på en erverdig vei

Sv: Minsket hårvekst

Er det bare å kreve at legen skal ta disse prøvene eller må man ha tydelige symptomer?

__________________


trottisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke..? Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 09:55   #37
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Stella27, her.

Om det er noe med meg som er "topptungt", så må det være puppene... Haha!!! Men jeg regner kanskje med at det ikke har så mye med pcos å gjøre?

Noe sier meg at du er en pærefasong Jeg er sykelig overvektig, men ikke det kan skjule en mye mindre midje og stor rundt hofter og rompe. Puppene er heller ikke så små.

Kan du være insulinresistent uten å ha pcos?

Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har pcos, men insulinresistent kan man vel ikke unngå når man som meg har endt opp med en bmi på over 50 og sultet seg hele livet.
Jeg har forresten ikke mye hårvekst, håret på hodet er dog medium tykt, ellers er det skralt gitt. Hårene på leggene synes på vinteren når jeg er helt blek, og under armene må man stikke nesa inntil for å se at det er hår der. Alltid vært sånn. Definitivt ikke øket hårvekst slik som er vanlig med pcos. Jeg tåler ekstra østrogen dårlig, så nå har jeg nok en gang kutta hormonprevensjon.

Men du har jo hatt økt hårvekst. Det er jo absolutt lov å ta en tur til legen/Lindberg klinikken eller noe sånt og sjekke. Bedre enn å gå rundt og tenke på det. Å gå rundt og lure kan være ganske slitsomt det også

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 10:09   #38
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Minsket hårvekst

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Noe sier meg at du er en pærefasong Jeg er sykelig overvektig, men ikke det kan skjule en mye mindre midje og stor rundt hofter og rompe. Puppene er heller ikke så små.

Kan du være insulinresistent uten å ha pcos?

Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har pcos, men insulinresistent kan man vel ikke unngå når man som meg har endt opp med en bmi på over 50 og sultet seg hele livet.
Jeg har forresten ikke mye hårvekst, håret på hodet er dog medium tykt, ellers er det skralt gitt. Hårene på leggene synes på vinteren når jeg er helt blek, og under armene må man stikke nesa inntil for å se at det er hår der. Alltid vært sånn. Definitivt ikke øket hårvekst slik som er vanlig med pcos. Jeg tåler ekstra østrogen dårlig, så nå har jeg nok en gang kutta hormonprevensjon.

Men du har jo hatt økt hårvekst. Det er jo absolutt lov å ta en tur til legen/Lindberg klinikken eller noe sånt og sjekke. Bedre enn å gå rundt og tenke på det. Å gå rundt og lure kan være ganske slitsomt det også

Nei, sist jeg sjekket er jeg nok timeglass, var i hvert fall det de sa til meg når jeg var inne å kjøpte brudekjolen min.

Jeg sliter mye med helsen min, ingenting som er vekt relatert, men leddigkt, bekken osv, en nerveskade etter et lengre sykehus opphold. Så uansett er jeg mye hos legen min. Det er ikke noe problem å få han til å ta de prøvene, så det skal jeg nok gjøre

Jeg har per nå en bmi på 32. Jeg har også slanket meg store deler av livet, men har også tatt en haug av blodprøver flere ganger for å sjekke om det er noe galt med meg, noe de ikke har funnet, (uten om leddgikten da). Det legen sier til meg, er at min overvekt, den er genetisk. Jeg heller spiser ikke mye mat, MEN (Å DET ER ET KJEMPE MEN), jeg elsker brød!!!! Jeg har kunnet spise brød til hvert måltid. Det har alltid vært min største last, og når min kropp er mest glad i kjøtt, fett, ost og grønnsaker, så passer en kost basert på brød, forferdelig dårlig! Jeg har nesten merket at hårveksten på kroppen mer eller mindre stoppet opp når jeg begynte å spise ketogent.

Takk for at du deler Imse

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 20:49   #39
bumpsty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20
bumpsty er på en erverdig vei
Question

Sv: Minsket hårvekst

hey heyy...leste denne tråden for en stund siden...og ble obs på dette....da jeg har vert plaget med MYE hårvekst på hake..nedover hals og på overleppen...dvs om jeg ikke har nappet hver dag så hadde jeg ikke turt å gå ut! brukte for litt over en uke siden 30-45 min hveeer kveld eller morgen på å nappe...dette har jeg gjort i mange år....
begynte på lavkarbo for 3.5uker siden.....og i helga nappet jeg ikke....brukte 15 min i morges på å fjerne de hårene som var synlig...shiiiiit er det virkelig muuuulig tenker jeg???? er det virkelig lavkaro som skal "gi meg livet tilake" selv om vektnedgangen tydeligvis har stoppet for en stund....til og med gått opp 1,4 kg fra torsdag...(ikke vet jeg hvordan det er mulig) meeeen minsket hårvekst.....ja fyyyyyy søøøøren så lykkelig jeg er!!!

er det mulig det stopper opp helt???

bumpsty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompinert/ ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hårvekst Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 47 18-06-10 13:49
Hårvekst Myrull Ketolysekuren 17 10-04-10 20:11
Uønsket hårvekst Morgengry PCOS og karbohydratkontroll 6 04-02-09 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no