Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Freekeh (ristet, grønn hvete) - 0 karbohydrater??

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-19, 12:20   #1
Scania
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 42
Innlegg: 11
Scania er på en erverdig vei

Freekeh (ristet, grønn hvete) - 0 karbohydrater??

Noen som har vært borte i freekah? (Ristet, grønn hvete). Hadde en pakke stående i skapet, i følge innholdsfortegnelsen er det 0 g karbohydrat pr 100g!?! Riktignok står det 2,5 gram sukker, men det er jo ikke all verdens!
Ville derfor høre om noen hadde erfaring med det her?

Googlet det nå, i følge en nettside er det 72 gram karbohdrater pr 100 gram! 😳
Kan man ikke stole på innholdsfortegnelsen på matvarer med utenlandsk opprinnelse? (Eller er det jeg som leser det feil?) Det var jo en vesentlig forskjell karbohydratinnhold fra den ene til den andre..

Prøvde å legge til bilder 🤔

Vedlagte bilder
Filtype: png AD3DD428-0EF2-4344-8A86-CC79020D8C67.png (181,6 KB, 6 visninger)
Scania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-19, 10:09   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Freekeh (ristet, grønn hvete) - 0 karbohydrater??

Nei, ikke stol på det som står på pakka. Korn har ingenting på ketogent kosthold å gjøre. Er du i tvil om matvarer, så sjekk matvaretabellen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-03-19, 23:32   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Freekeh (ristet, grønn hvete) - 0 karbohydrater??

Hvis det er 2,5g sukkerarter må det være minst 2,5g karbohydrater siden alle sukkerarter er karbohydrater. De er jo de verste karbohydrater i et lavkarbokosthold.



Freekeh er jo såkalt "supermat". Bare det skal få deg til å løpe den andre veien siden det er et synonym for "dyr mat". Det er jo korn og som alt annet korn er det gjerne nærmest 100% karbohydrater. Siden denne skilter med 70% så er det derfor mer proteiner og fiber i dette enn andre, men siden vi kun bryr oss om karbohydratene og det er 70g/100g vare så er det helt uaktuelt. I Lindbergdietten kan man jo spise litt paste og potet og jeg gjetter dette kan fungerer like godt, men alle andre kostholdsfilosofier er dette nei nei.


I praksis føler jeg det er litt som kaloriredusert potetgull. Du lurer deg selv.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er pålogget nå   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra lavkarbo til uten hvete og sukker Jaudaa Spørsmål og svar 7 25-09-12 21:51
Derfor blir du fet av hvete! Carisma Fysisk og mental helse 11 19-03-12 20:34
Fransk ristet brød (arme riddere) Iset Kake/dessert og snacks 2 25-05-10 16:51
Reker i tamarindsaus med ristet hvitløk og chili Marianne Middag 1 26-04-05 19:05
Reker i tamarindsaus med ristet hvitløk og chili Marianne Lunsj 1 26-04-05 19:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no