Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ketose sticks

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-04, 22:52   #1
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Ketose sticks

Fåes dette bare på apoteket? Selges ikke på nettet et sted?

Ellers så er nybegynner her Første dag av de 14. Dette var en prøve dag, og jeg oppdaget et par feil. Drakk mozell ligt- og der er det jo karb. Men jeg hadde ikke spist noe fra før, så det går vel greit.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-04, 23:48   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Litt om ketostix:
HVORDAN VIRKER KETOSTIX OG HVOR FÅR JEG TAK I DEM ?
Ketostix, - eller keton-stix, er små plastikk strips med en liten absorberende bit på enden. Denne lille biten inneholder et spesielt kjemikalie som endrer farge når det er ketoner urinen. Fargen på stripsen kan skifte og variere fra lys rosa til mørk lilla, eller ikke skifte farge i det hele tatt. Boksen vil ha en skala utenpå, som viser graden av ketoner i urinen. Normalt skal stripsen leses av etter 15 sekunder. De fleste holder stripsen ”i strømmen” når de tisser. Noen påstår at kjemikaliene da kan ”skylles” ut og at den beste måten å teste på er å tisse i en kopp for så å dyppe stripsen oppi etterpå. Kjemikaliet er veldig ømfintlig for fuktighet, inkludert fuktigheten i lufta. Det er viktig at lokket alltid er godt igjen. Ha alltid boksen tett lukket når du ikke bruker stix'ene og ha alltid tørre hender når du tar ut en strips av boksen. De har også begrenset holdbarhet, så sjekk holdbarhetsdatoen nøye når du kjøper. Når boksen først er åpnet har den en holdbarhet på 6 mnd.

Ketostix kan kjøpes på apotek og står som regel der hvor du finner utstyr til diabetikere. I noen apotek oppbevarer de dem bak disken. Du trenger ikke resept for å kjøpe dem

Her kan du lese mer: http://www.lavkarbo.no/lavkarbo_ressurser.html

Og her er litt: http://www.trygdeetaten.no/generelt/...l_diabetes.pdf

Det finnes kanskje nettsted her i Norge, men jeg har ikke funnet noe.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 19:23   #3
MajaSol
Nytt Medlem
 
MajaSol sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 2
MajaSol er på en erverdig vei

Sv: Ketose sticks

de kan også kjøpes billigere på ebay.com...

MajaSol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, LCHF, Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FAKTA OM KETOSE OG KETONER (engelsk versjon) Nille Lavkarbo generelt 8 31-10-17 17:47
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Grad av ketose apple Lavkarbo generelt 6 28-08-04 20:16
Ketose maiada Generell diskusjon 2 25-06-04 00:51
Nytten av ketose + Atkins vs Lindberg - igjen.... Zoë Lavkarbo generelt 3 21-06-04 10:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no