Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vært veldig usikker

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-13, 19:03   #1
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel
Red face

Vært veldig usikker

Nå har jeg ombestemt meg, og skal ikke gå på Grete Roede kurs alikevel. Jeg har vært veldig frustrert på matfronten det siste året, å føler meg helt forvirra. Jeg har lagt på meg ca 15 kg på ca 1.5 år. Har vært flink til å trene, men hatt disse søt hungerne jeg har snakket om. Har vel i realiteten lagt på meg av overspising i perioder av søtsaker. Det har vel egentlig ikke noe med lavkarbo å gjøre. Jeg tror fortsatt at moderat lavkarbo er best for vekt nedgang og for å holde vekta. Å jeg skal innrømme at jeg sikkert kunne fått søthunger om jeg har hatt et vanlig kosthold også. Jeg føler meg faktisk veldig bra på et lavkarbo kosthold på rundt ca 50 - 100 karber, også når jeg trener. Jeg vet også at det er rom for utskeielser på et moderat lavkarbo kosthold også. Så nå har jeg nok en gang bestemt meg for å leve på et lavkarbo kosthold. Ha det som en livs stil livet ut, men moderat lavkarbo. Så det er rom for flere matvare grupper, mere ala Fedon Lindberg. For å få fart på slankingen velger jeg å gå 14 dager på psmf kuren, så gå over til moderat lavkarbo, og trening. Jeg vet psmf kuren er usunn i lengden så er bare for å få en kick start. Så skal jeg heretter være obs på søthungeren og prøv å finne noen søte lavkarbo alternativer isdedet. Jeg forstår hvis dere syns jeg er vaglete, men har vært forvirret på matfronten en god stund nå. Men nå skal jeg skjerpe meg og leve sunt på moderat lavkarbo igjen, for jeg har jo merket at når jeg følger moderat lavkarbo har kroppen min det best og jeg føler meg mest vel. Å det er lettere å gå ned med lavkarbo og holde vekta. Det er faktisk mye mat en kan spise når en er på ferie å ute på restaurang også hvis en bare ser alternativene. Å det er jo lov en skjelden gang å skjeie ut også. En kan spise mere mat på lavkarbo kosthold også, å hele tiden slippe å tenke på å rekne kcal. Så nå håper jeg dette blir bra. Jeg er faktisk motivert nå.


Sist redigert av Kari Marita : 02-03-13 kl 19:41.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 19:35   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vært veldig usikker.

Høres ut som om du har kommet til en fornuftig konklusjon.

Men du, kan du være så snill å skrive det når du mener det og ikke d? Dette er et forum, vi har ikke plassmangel eller betaler for hver bokstav. SMS-språk på forum er litt slitsomt å lese.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 19:46   #3
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Høres ut som om du har kommet til en fornuftig konklusjon.

Men du, kan du være så snill å skrive det når du mener det og ikke d? Dette er et forum, vi har ikke plassmangel eller betaler for hver bokstav. SMS-språk på forum er litt slitsomt å lese.

Ja syns jeg har kommet frem til en fornuftig konklusjon.
Skal prøve å skrive det heretter, men er så vant med sms at det er lett å skrive det. Er trønder også, så det kan snike seg inn et trøndersk ord her å der.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 20:31   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vært veldig usikker.

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ja syns jeg har kommet frem til en fornuftig konklusjon.
Skal prøve å skrive det heretter, men er så vant med sms at det er lett å skrive det. Er trønder også, så det kan snike seg inn et trøndersk ord her å der.

Gratulerer med valg av kosthold, ønsker deg lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 21:17   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Vært veldig usikker.

Lykke til gratulerer

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 21:18   #6
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Vært veldig usikker.

Masse lykke til

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 21:56   #7
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker.

Takk alle sammen

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 22:10   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Vært veldig usikker.

Lykke til, jeg tror (dvs vet) du har gjort et riktig valg.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 22:21   #9
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker.

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Lykke til, jeg tror (dvs vet) du har gjort et riktig valg.

Takk. Jeg vet det er lavkarbo som er riktig jeg å. Ser det på kroppen også at den på en måte blir strammere når en spiser lavkarbo enn høykarbo når en skal ned i vekt, å bare ved å spise lavkarbo ellerst også. Dette merket jeg spesielt nå når jeg gikk ned noen kilo på lavkalori måten, med mere karber.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 22:53   #10
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Vært veldig usikker.

Et tips er å notere ned hva du spiste/gjor i forkant av søtsug-"anfall". Var det for lenge siden siste måltid? Var det for mye raske karbohydrater, evt for lite fett?

Reaktiv hypoglykemi kan gi søtsug (og tretthet), om man har fått i seg for mye karb, og har et litt "hoppende" blodsukker.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 22:53   #11
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Vært veldig usikker.

Fint å lese at du gir lavkarbo en ny sjanse etter å ha sett hvordan du fungerer på lavkalori. Egenerfaring er gjerne det som må til.
Jeg lever fint med lavkarbo i bunn og kan gjerne spise litt kake ved spesielle anledninger. Blir det for ofte går jeg litt opp. Mørk sjokolade (minst 70% kakao) og kakao med krem (mine favoritter) og litt kos innimellom går uten at jeg legger på meg nevneverdig. Skal jeg ned må jeg holde meg unna melkeprodukter og sjokoladen over tid. Kornprodukter, ris og poteter er uaktuelt for meg da. Rotgrønnsaker ellers spiser jeg også av og til når jeg bare vedlikeholder. Man må vel lære seg selv å kjenne og så ta valg utifra hvordan man vil ha det på kort og lang sikt.

Ønsker deg lykke til med å finne DIN balanse!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 00:18   #12
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker.

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Et tips er å notere ned hva du spiste/gjor i forkant av søtsug-"anfall". Var det for lenge siden siste måltid? Var det for mye raske karbohydrater, evt for lite fett?

Reaktiv hypoglykemi kan gi søtsug (og tretthet), om man har fått i seg for mye karb, og har et litt "hoppende" blodsukker.

Takk for rådet, det skal jeg være obs på.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 00:19   #13
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker.

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Fint å lese at du gir lavkarbo en ny sjanse etter å ha sett hvordan du fungerer på lavkalori. Egenerfaring er gjerne det som må til.
Jeg lever fint med lavkarbo i bunn og kan gjerne spise litt kake ved spesielle anledninger. Blir det for ofte går jeg litt opp. Mørk sjokolade (minst 70% kakao) og kakao med krem (mine favoritter) og litt kos innimellom går uten at jeg legger på meg nevneverdig. Skal jeg ned må jeg holde meg unna melkeprodukter og sjokoladen over tid. Kornprodukter, ris og poteter er uaktuelt for meg da. Rotgrønnsaker ellers spiser jeg også av og til når jeg bare vedlikeholder. Man må vel lære seg selv å kjenne og så ta valg utifra hvordan man vil ha det på kort og lang sikt.

Ønsker deg lykke til med å finne DIN balanse!

Takk.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 08:39   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vært veldig usikker

Hei. Glad for å ha deg "på laget"
Dersom du ønsker en "retning" å følge innenfor moderat lavkarbo som jeg tror selv ikke statens ernæringseksperter vil ha større innsigelser i mot (unntatt energifordelingen) så bør du se på Primal Blueprint.
Kort sagt:
- "0"-150g karbohydrater (Null er ikke bokstavelig, fordi her skal man spise grønnsaker),
- rent kjøtt/fisk/fugl/skjell/egg (eller mat du lager selv på rene råvarer)
- grønnsaker i lange baner, nøtter og frukt imoderasjon
- ikke korn, sukker eller kunstige tilsetningsstoffer, mais i større mengder eller erteplanter(bønner/linser) i større mengder
- ikke ris/potet/pasta/bønner etc som en del av dagligkostholdet
- ikke industrielle oljer (men olivenolje og enkelte høykvalitetsoljer i moderate mengder)
- melkeprodukter om man tåler det
- en målsetning om 80/20 - dvs at man skal forsøke å følge den smale sti, men man skal ikke denge seg selv opp om man ikke klarer det hele tiden. Grunnleggeren sier at han stort sett hver dag enten har et par ruter mørk sjokolade eller et glass rødvin.

Om du er interessert står det mye mer på Marks Daily Apple. Der finnes det også et hav av dokumentasjon på hvorfor han anbefaler dette kostholdet (som tar utgangspunkt i hva jeger/sankere ville ha spist om de hadde tilgang til supermarked og internett).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 10:52   #15
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vært veldig usikker

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hei. Glad for å ha deg "på laget"
Dersom du ønsker en "retning" å følge innenfor moderat lavkarbo som jeg tror selv ikke statens ernæringseksperter vil ha større innsigelser i mot (unntatt energifordelingen) så bør du se på Primal Blueprint.
Kort sagt:
- "0"-150g karbohydrater (Null er ikke bokstavelig, fordi her skal man spise grønnsaker),
- rent kjøtt/fisk/fugl/skjell/egg (eller mat du lager selv på rene råvarer)
- grønnsaker i lange baner, nøtter og frukt imoderasjon
- ikke korn, sukker eller kunstige tilsetningsstoffer, mais i større mengder eller erteplanter(bønner/linser) i større mengder
- ikke ris/potet/pasta/bønner etc som en del av dagligkostholdet
- ikke industrielle oljer (men olivenolje og enkelte høykvalitetsoljer i moderate mengder)
- melkeprodukter om man tåler det
- en målsetning om 80/20 - dvs at man skal forsøke å følge den smale sti, men man skal ikke denge seg selv opp om man ikke klarer det hele tiden. Grunnleggeren sier at han stort sett hver dag enten har et par ruter mørk sjokolade eller et glass rødvin.

Om du er interessert står det mye mer på Marks Daily Apple. Der finnes det også et hav av dokumentasjon på hvorfor han anbefaler dette kostholdet (som tar utgangspunkt i hva jeger/sankere ville ha spist om de hadde tilgang til supermarked og internett).

Takk for info! Jeg ligger nok ganske tett opptil dette, og når jeg er ferdig med "stressprosjektet" mitt (les avslutte en doktorgrad), skal jeg hente mer informasjon om dette og rendyrke det mer. Jeg har enda 6 kg for mye, og selv om jeg er veldig flink med kostholdet og ganske flink med trening, så ser det ikke ut til å hjelpe. Har ikke vekt nå, men magen er like stor. Jeg tror nok at stress er synderen her, men lite jeg kan gjøre med det nå. Så forsøker bare å leve best mulig i denne perioden, så slipper det nok etterhvert. Leverer i april/mai.
Og lykke til til deg Kari Marita! Ikke lett dette her, å finne en vei som fungerer

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 16:24   #16
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hei. Glad for å ha deg "på laget"
Dersom du ønsker en "retning" å følge innenfor moderat lavkarbo som jeg tror selv ikke statens ernæringseksperter vil ha større innsigelser i mot (unntatt energifordelingen) så bør du se på Primal Blueprint.
Kort sagt:
- "0"-150g karbohydrater (Null er ikke bokstavelig, fordi her skal man spise grønnsaker),
- rent kjøtt/fisk/fugl/skjell/egg (eller mat du lager selv på rene råvarer)
- grønnsaker i lange baner, nøtter og frukt imoderasjon
- ikke korn, sukker eller kunstige tilsetningsstoffer, mais i større mengder eller erteplanter(bønner/linser) i større mengder
- ikke ris/potet/pasta/bønner etc som en del av dagligkostholdet
- ikke industrielle oljer (men olivenolje og enkelte høykvalitetsoljer i moderate mengder)
- melkeprodukter om man tåler det
- en målsetning om 80/20 - dvs at man skal forsøke å følge den smale sti, men man skal ikke denge seg selv opp om man ikke klarer det hele tiden. Grunnleggeren sier at han stort sett hver dag enten har et par ruter mørk sjokolade eller et glass rødvin.

Om du er interessert står det mye mer på Marks Daily Apple. Der finnes det også et hav av dokumentasjon på hvorfor han anbefaler dette kostholdet (som tar utgangspunkt i hva jeger/sankere ville ha spist om de hadde tilgang til supermarked og internett).

Takk for gode tips, skal se på dette.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 16:25   #17
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Takk for info! Jeg ligger nok ganske tett opptil dette, og når jeg er ferdig med "stressprosjektet" mitt (les avslutte en doktorgrad), skal jeg hente mer informasjon om dette og rendyrke det mer. Jeg har enda 6 kg for mye, og selv om jeg er veldig flink med kostholdet og ganske flink med trening, så ser det ikke ut til å hjelpe. Har ikke vekt nå, men magen er like stor. Jeg tror nok at stress er synderen her, men lite jeg kan gjøre med det nå. Så forsøker bare å leve best mulig i denne perioden, så slipper det nok etterhvert. Leverer i april/mai.
Og lykke til til deg Kari Marita! Ikke lett dette her, å finne en vei som fungerer

Takk, nei det er ikke det. Men har tro på at dette skal gå bra nå.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 19:12   #18
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker

Nesten 1 uke på Psmf kuren, og ned 4 kg. Jippi. Minner på at dette er en kur jeg skal gå på i 2 uker, så moderat lavkarbo.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 22:47   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vært veldig usikker

noen sier de blir mer søtsugne av å ligge for høyt på karbo-inntaket, altså at de blir det når de er ute av ketosen, så kanskje max 50 eller det som passer deg i så måte, er lurt å legge seg på, mer enn opptil 100gram??? uansett håper jeg du finner ut hva som forårsaker søtsug, om det er for lenge siden du har spist, om det er mangelfullt det du har spist m.h.t. protein og fett, om du har væske- eller søvnmangel, krom-mangel eller annen småstoff-mangel, eller andre ting som jeg ikke kjenner til av mulige årsaker. Smaken av søtt er en av alle smakene vi trenger akkurat som salt, surt og bittert, så det gjelder å finne lure former for det med søtsmak. Mangler du sink gir mat mindre smaksopplevelse og en trenger sterkere smak for å glede seg over smaken. Om man smaker etter er det mye som smaker søtt egentlig. Litt salt fremhever søtsmaken i mye mat synes jeg. Om det er behov for mer intens søtsmak går det an å velge å søte te med kalorifri søtning og drikke det f.eks og spise lavkarbo-bær med sukrin på.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 22:57   #20
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

noen sier de blir mer søtsugne av å ligge for høyt på karbo-inntaket, altså at de blir det når de er ute av ketosen, så kanskje max 50 eller det som passer deg i så måte, er lurt å legge seg på, mer enn opptil 100gram??? uansett håper jeg du finner ut hva som forårsaker søtsug, om det er for lenge siden du har spist, om det er mangelfullt det du har spist m.h.t. protein og fett, om du har væske- eller søvnmangel, krom-mangel eller annen småstoff-mangel, eller andre ting som jeg ikke kjenner til av mulige årsaker. Smaken av søtt er en av alle smakene vi trenger akkurat som salt, surt og bittert, så det gjelder å finne lure former for det med søtsmak. Mangler du sink gir mat mindre smaksopplevelse og en trenger sterkere smak for å glede seg over smaken. Om man smaker etter er det mye som smaker søtt egentlig. Litt salt fremhever søtsmaken i mye mat synes jeg. Om det er behov for mer intens søtsmak går det an å velge å søte te med kalorifri søtning og drikke det f.ek s og spise lavkarbo-bær med sukrin på.

Takk for tips

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 14:20   #21
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker

Ville bare si at, siden jeg la om til lavkarbo igjen og ganske hard trening har jeg gått ned 10 kg. Var ved oppstart 86 er nå 76.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 14:30   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vært veldig usikker

Gratulerer så mye! Så fint å lese!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 15:34   #23
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Vært veldig usikker

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Gratulerer så mye! Så fint å lese!

Takk

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 15:55   #24
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Vært veldig usikker

Høres veldig fornuftig ut. Jeg går også på Fedon og er fornøyd med det.
Er bare på min tredje dag så om det gjør noe med vekta, vet jeg ikke enda.
Slipper iallefall blodsukkersvingninger

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 17:07   #25
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vært veldig usikker

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ville bare si at, siden jeg la om til lavkarbo igjen og ganske hard trening har jeg gått ned 10 kg. Var ved oppstart 86 er nå 76.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå er jeg usikker nypålavkarb Lavkarbo generelt 4 27-04-11 15:42
Veldig ny og veldig usikker lmm Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 5 03-04-11 12:02
Hjelp! Helt ny her og veldig usikker på hvilken diett ... Tutta87 Kostholdsfilosofier 4 02-01-11 13:03
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no