Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilken majones?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-11, 19:31   #1
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Hvilken majones?

Nå har endelig tiden kommet for at jeg virkelig skal satse på lavkarbo, Skaldemann blir det hos meg. Men jeg lurer på en ting. Hvilken majones burde man bruke? Er Mills Ekte Majones bra nok, eller er det ting i den man ikke burde ha i seg? Holder på å lese Skaldemann-bøkene, og har skjønt at man kan lage sin egen majones, men kjøkkenegenskapene mine er vel lik i underkant av null, så jeg tror ikke jeg skal prøve meg på det

Men altså. Er det bra nok med Mills sin, eller burde jeg gå for noe annet?

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 19:32   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Hellmans er best!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 19:35   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hellmans er best!

Hvorfor?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 19:45   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor?

For den har best smak!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 19:46   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

For den har best smak!

Oki, men den inneholder det samme som de andre majonesene, eller er den sunnere?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 20:06   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Den påstås å inneholde sunnere oljer, desssuten inneholder den ikke sukker som mills sin.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 20:24   #7
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken majones?

Takk for svar dere


Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hellmans er best!

Får man tak i denne i stort sett alle butikker? Jeg handler mest på Rema 1000 da det er mest praktisk i forhold til hvor butikken ligger, men kan ikke huske å ha sett noe annet enn Mills der...

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 20:34   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av Mints, her.

Takk for svar dere




Får man tak i denne i stort sett alle butikker? Jeg handler mest på Rema 1000 da det er mest praktisk i forhold til hvor butikken ligger, men kan ikke huske å ha sett noe annet enn Mills der...

Jeg finner heller ikke Helmanns i butikkene jeg handler. Synd, for den er veldig god

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 20:58   #9
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Hvilken majones?

Tror jeg må prøve Hellmans Jeg bruker Mills til vanlig, men nå lever ikke jeg Skaldemann-strengt heller.
Prøvde en majones som het Thomy, som jeg fant i Sverige...den hadde bare 0,2 karb per 100g...sikkert ikke den sunneste med solsikkeolje, og ikke den aller besteste heller, men ok på div. kjøttpålegger.

__________________


Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 21:32   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

De fleste butikker har den
Den står ikke sammen med majonesen, men ofte ved ketchup o.l.

http://www.google.no/search?q=hellma...w=1024&bih=690

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 21:35   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De fleste renser har den
Den står ikke sammen med majonesen, men ofte ved ketchup o.l.

De fleste renser??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 21:36   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

De fleste renser??

Damn autocorrect..igjen! Rettet...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 21:49   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Lage selv.... Kjempeenkelt og tar kun ett minutt maks!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 21:56   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Lage selv.... Kjempeenkelt og tar kun ett minutt maks!

Men smaker desverre ikke særlig godt med sunne oljer...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 22:01   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Ikke? Nå bruker jeg rapsolje - og har ikke satt meg mye inn i sunn eller ikke når det gjelder oljer, men den har ihvertfall svært lite smak. Pappa brukte alltid soyaolje husker jeg. (Har ikke orket og sett meg inn i "olje" kunnskapen foreløpig, opplys gjerne en uvitende sjel

Krydrer med litt dijonsennep, og litt flytende natreen. Masse dill og litt mer sennep så har man sennepssaus, hakket sylteagurk, kapers, et par ansjoser og litt estragon så har man remulade

Sennepssausen smaker dødsgodt på min hjemmelagede gravørret, og remuladen var killer-god på "aspic-en" min

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 22:06   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Soyaolje er søstra til margarin og alle oljer uten smak er søstrene til fanden. Enkelt oppsummert

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 22:13   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Kavli og Hellmanns har majones med rapsolje som er sunnere enn soyaolje. Kavli har med chili og pepper-smak i tillegg til vanlig. Oppi Hellmanskrukken går det fint å presse hvitløk.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 22:13   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Her er en bra oppsummering:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...7&postcount=10

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 22:39   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Soyaolje er søstra til margarin og alle oljer uten smak er søstrene til fanden. Enkelt oppsummert

Hahaha ok Fortsetter med rapsoljen min litt til - så får jeg heller lese meg litt opp

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 22:40   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Her er en bra oppsummering:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...7&postcount=10

Takk, skriver det på lista over "what to read" jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 22:41   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Rapsolje er greit så lenge den er kaldpresset.

(av en eller annen grunn har jeg fått for meg at rapsolje smaker tran så jeg klarer det ikke... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 07:39   #22
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken majones?

Hellmans sin majones er med soyaolje, i alle fall den eg såg på ein butikk her. Coop har majones med rapsolje forresten, deira eige Coop-merke. Smakte bra også, har ikkje i hovudet kor mange kh det var i den.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 10:09   #23
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken majones?

Kavli sin har flere karber enn Mills, hele 6 g pr 100g... Det fikk jeg smertelig erfare, jeg bare grabbet til meg den første majonesen jeg så i butikken. Men heretter blir det Mills, evt Hellmans (men den får vi ikke tak i her jeg bor).

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 10:16   #24
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Kavli sin har flere karber enn Mills, hele 6 g pr 100g... Det fikk jeg smertelig erfare, jeg bare grabbet til meg den første majonesen jeg så i butikken. Men heretter blir det Mills, evt Hellmans (men den får vi ikke tak i her jeg bor).

Eg måtte leite opp innlegget eg skreiv her tidlegare i haust om Coop sin majones, den har berre 1,5kh, verdt å sjekke ut.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 10:24   #25
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken majones?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Hellmans sin majones er med soyaolje, i alle fall den eg såg på ein butikk her. Coop har majones med rapsolje forresten, deira eige Coop-merke. Smakte bra også, har ikkje i hovudet kor mange kh det var i den.

Hellmann har en variant med rapsolje også. Coop sin må jeg sjekke ut. Takk for tips!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Majones? Isa88 Induksjonen 3 06-07-10 14:35
Majones Inger33 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 23-10-09 11:13
Majones mette_moj Ketolysekuren 24 22-08-09 11:44
Majones Trolljenta Spørsmål og svar 4 18-01-06 18:07
Sukkerfri majones??? hvilken er det?? nomma Induksjonen 2 23-05-05 09:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no