Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Høyprotein-diett?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-08, 20:35   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Høyprotein-diett?

Noen som lever på lavkarbo OG lavfett kosthold her? Dvs. et høyprotein kosthold?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 00:04   #2
rotor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2
rotor er på en erverdig vei

Sv: Høyprotein-diett?

Høyprotein diet er en ekstremt dårlig ide.

Det vil tømme deg for bl.a kalsium og generere store mengder skadelig halvfordøyd protein. Det er dette som er et av de større ankepunktene mot f.eks Atkins-dietten.

Kroppen lærer seg å bruke protein som drivstoff siden det blir splittet ned til sukker. Kan ikke tenke meg at dette er noe særlig bra for musklene.

De eneste som burde spise mer protein i moderate mengder er de som trener hardt og trenger å bygge opp musklene i reparasjonsprosessen fordi muskelfibrene er skadet. Litt overskuddsprotein er greit, men ikke kjør en høyproteindiett. Ca 1 gram protein pr kilo kroppsvekt - fettvekt for en normal person. Legg til noe mer ved moderat trening.

rotor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ron Rosedale / Byron Richards Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 01:56   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høyprotein-diett?

Det funker ihvertfall glimrende for å gå ned i vekt raskt. Jeg fikser ikke store mengder fett så jeg begynte min ketolysediett med noe som lignet proteinsparende modifisert faste. Kjøtt, fisk og grønnsaker med max 6 g karbohydrater pr 100 g og max 10 g fett dgl. Jeg merket dog etterhvert at kroppen får nok av all proteinen og vil ha noe annet. Jeg begynte da med frukt. Jeg har gjort det flere uker og gått opp nesten 1 kg. Jeg tenker at redningen vil alltid være å kunne gå tilbake til PSMF igjen om jeg går opp og får panikk. Jeg synes det er vanskelig å begrense fruktspisingen når jeg først har innført frukt. Og det gir større sult og jeg spiser mer. Om jeg hadde lagd meg salat to ganger daglig vil det kanskje minske behovet for frukt. For det er den vannaktige, lette maten jeg setter så pris på. Litt ananas i salaten vil kanskje gjøre det mer fristende.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 01:59   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Høyprotein-diett?

Nøkkelordet er vel LCLF-"diett" og ikke "kosthold"..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 02:19   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Høyprotein-diett?

Sier bare kaninsyke ved høyt proteininntak og lite fettinntak.
Les mer her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_starvation

Edit:
Tags er bl.a feilernæring...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 03:17   #6
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Høyprotein-diett?

Jeg gikk på psmf kuren en mnd tid og gikk ned i vekt.Jeg skal ikke ned mere i vekt nå.Så nå spiser jeg mye protein,mindre fett,fett i form av røyka laks,lett ost og cottage cheese osv.Moderat fett er greit.Spiser ca 30-50 karber daglig og ca 1300-1500 kcal.Jeg trener mye også. Jeg føler meg i kjempe form på dette kostholdet som er omtrent lavfett/lavkarbo.Mye protein ,mindre fett.Må tilføye at psmf kuren ikke er å anbefale å gå for lenge på,men en liten periode er ok.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 10:29   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høyprotein-diett?

Det er slik jeg vil spise også det. Det blir sånn om jeg kutter ned på frukten ved å bytte ut de gode eplene med grapefrukt. Nå har jeg laget en måltidsliste jeg skal følge for å unngå noe utskeielse. Jeg har lyttet til kroppens reaksjon på forskjellige matvarer og vil nå en gang for alle kutte ut de den ikke liker, som er epler, pærer, paprika, sukkererter, tomat og blomkål. Den simpelten elsker torsk og brokkoli.

Frokost: 50 g 10% ost, 5 ml olje, grapefrukt, soyamelk i te/kaffe
Lunsj: 150g kyllingfilet stekt i ørlite rapsolje, soyamelk i te/kaffe
Middag: 50g 10%fett ost, en liten avokado, stor salat rå grønnsaker,te/kaffe som over
Kvelds: 150g torsk, 5 ml olje eller 150 g fet fisk, liten salat og litt ananas,te/kaffe "

Det er litt lite mat, men godt balansert, synes jeg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Hvem diett går ut på hva? Lil@ Spørsmål og svar 0 23-04-08 16:26
Hvilken diett ved aktiv trening? Smiline Spørsmål og svar 8 04-03-08 21:20
Trenger råd om hvilken diett - helst en med kosedag upsidaysi Spørsmål og svar 4 01-09-07 12:01
ketogen diett lillan32 Lavkarbo generelt 3 01-12-05 01:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no