Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bør jeg spise mer karb. ?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-09, 22:56   #1
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei
Question

Bør jeg spise mer karb. ?

Jeg har en tung fysisk jobb som renholder, jobber ikke like mye hver uke, er student også..
Men jeg kjenner at det er fryktelig tungt å jobbe.. lurer på om jeg kanskje burde spise flere karbohydrater? eller bør jeg pøse på med protein?

en typisk frokost er noen baconskiver og stekt eller kokt egg.. følger boka ganske greit egentlig.
Er jo helt død i kroppen.. å gå opp en trapp er jo mareritt..
har vært på ketolyse i 2 uker imorgen, gått ned 400 gram.. ! Det var litt demotiverende..

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:00   #2
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

Blir du mett etter hvert måltid? Hvor mange egg spiser du til frokost da og hva spiser du til de andre måltidene?

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:08   #3
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

1-2 egg til frokost.. litt avhengig av dagsformen, lunsjen er stortsett en salat, med litt papirka, kylling/skinke og agurk, 2-3 cherrytomater, ost i biter, purreløk.
Middag er kylling/fisk med dampa blomkål/brokkoli, med litt cremfresh på, eller soppstuing. også litt nøtter..
men altså..

De dagene jeg jobber, kan mer karbs gjøre at jeg faktisk takler å gå opp en trapp 3 etasjer uten å føle for å dø etterpå? eller er det bare sånn det er med ketolyse?

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:09   #4
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

.. og ja.. jeg er kommet dit hvor matlysta er ganske redusert.. så jeg vil si jeg er mett.. Det er ikke det som er problemet. Det er mangel på følelse av styrke i kroppen.

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:10   #5
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

Opprinnelig lagt inn av SuperMarion, her.

De dagene jeg jobber, kan mer karbs gjøre at jeg faktisk takler å gå opp en trapp 3 etasjer uten å føle for å dø etterpå? eller er det bare sånn det er med ketolyse?

Det går seg til. Noen uker til, så er ikke de tre etasjene noe problem lenger.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:11   #6
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

Hmm, jeg er ikke så erfaren på dette, men sambo har klagd over det samme og han har spist for lite karber.

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:13   #7
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det går seg til. Noen uker til, så er ikke de tre etasjene noe problem lenger.

da er jeg fryktelig glad morradagen er siste arbeidsdag denne uken, og 1 uke til neste gang.. *ømme lårmuskler*

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:13   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

Bør ikke være så galt nei. Tipper du enten spiser for lite mat, for lite fett, eller kanskje som du tror for lite karber i forhold til din fysiske jobb.
Du får det sikkert uansett lettere snart. Tror mange sier de får det bedre etter 2 -3 uker hvis de har en tøff start. Og da tenker jeg helst på energien som kommer og hjelper til etter en stund. Hold ut når det gjelder kiloene også. Det slipper nok taket snart og går litt fortere for deg.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:17   #9
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Bør ikke være så galt nei. Tipper du enten spiser for lite mat, for lite fett, eller kanskje som du tror for lite karber i forhold til din fysiske jobb.
Du får det sikkert uansett lettere snart. Tror mange sier de får det bedre etter 2 -3 uker hvis de har en tøff start. Og da tenker jeg helst på energien som kommer og hjelper til etter en stund. Hold ut når det gjelder kiloene også. Det slipper nok taket snart og går litt fortere for deg.

Takk for oppmuntrende ord
Skal prøve meg litt fram tror jeg..

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:22   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

Lykke til

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:24   #11
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

og så får du i deg nok vitaminer og mineraler? magnesium viktig for musklene! merker det godt når jeg slurver med tilskuddene

  Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:26   #12
SuperMarion
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 28
SuperMarion er på en erverdig vei

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

og så får du i deg nok vitaminer og mineraler? magnesium viktig for musklene! merker det godt når jeg slurver med tilskuddene

Tar tilskudd hver kveld med magnesium, og vitaminer, og trankapsler og crom hver morgen

__________________
Jeg er ny her!
Startet Ketolyse 01.03.2009

minus 8 kg, 12 to go!
SuperMarion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:28   #13
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

Opprinnelig lagt inn av SuperMarion, her.

Tar tilskudd hver kveld med magnesium, og vitaminer, og trankapsler og crom hver morgen

flink er du ! Kommer seg nok, skal du se.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:41   #14
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

Bare vent, det løsner nok snart

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 08:51   #15
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: bør jeg spise mer karb. ?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Tror mange sier de får det bedre etter 2 -3 uker hvis de har en tøff start. Og da tenker jeg helst på energien som kommer og hjelper til etter en stund.

Hmmm... dette var interessant.. Jeg har gått på ketolyse siden 6. januar og er fortsatt sliten når jeg går i trapper eller oppoverbakker. Det er ikke noe problem med rett frem, men så fort motgangen kommer så får jeg melkesyre. Kanskje jeg spiser for lite karber jeg også? Det ville egentlig gledet meg.. Da har jeg noe å gå på.

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:09   #16
Skinnogbein
Juniormedlem
 
Skinnogbein sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
Skinnogbein er på en erverdig vei

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

Jeg tror du får i deg alt for lite fett. Min erfaring i ketose er at uten fett går kroppen i sparemodus - vekta står stille, og musklene verker. Pøs på med smør, MCT og olivenolje, så blir du mettere, blidere, får mindre vondt - og vekta går nedover...

__________________


Skinnogbein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:16   #17
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

og så får du i deg nok vitaminer og mineraler? magnesium viktig for musklene! merker det godt når jeg slurver med tilskuddene

Hei.
Jeg er på 3 uka med selvlært Atkins. Har bare tatt en multivitamin til dagen. Bør jeg kjøpe de tilskuddene fra Ketolysekuren? ER OGSÅ VEELDIG trøtt og sliten for tida, null energi.

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:08   #18
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

Opprinnelig lagt inn av olav-rob, her.

Hei.
Jeg er på 3 uka med selvlært Atkins. Har bare tatt en multivitamin til dagen. Bør jeg kjøpe de tilskuddene fra Ketolysekuren? ER OGSÅ VEELDIG trøtt og sliten for tida, null energi.

Om det er fra ketolyse eller ikke, er ikke så viktig. Men Atkins understreker også at det er viktig å få i seg nok vitaminer og mineraler, spesielt om man strekker induksjonsperioden i tid. Har ikke boken her, men du bør kanskje lese litt om det. Du kan komme i underskudd på visse mineraler.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:55   #19
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Bør jeg spise mer karb. ?

Om dere leser erfaringene mange har med trening, så vil dere finne det samme som dere sier, men og at det normaliserer seg.
Jeg regner med at det er til kroppen klarer å omstille seg til å hente energi raskt nok fra fett og protein.. Uansett, det går over..

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
15 karb per dag? LilNoor Ketolysekuren 11 07-01-10 18:15
Mer karb? meksiko Spørsmål og svar 1 28-02-09 09:09
Er alltid i ketose, går litt opp. Går det an å spise for lite karb? tonemor Ketolysekuren 7 01-10-08 16:48
Kan jeg spise ubegrenset med ting uten karb i? -7kgtakk Ketolysekuren 8 18-09-08 23:28
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no