Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fremgang på trening (styrke/muskler)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-11, 20:19   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Fremgang på trening (styrke/muskler)

Hei!
For meg er trening en stooor del av det å gå ned i vekt. Jeg har jogget siden litt før jeg starta på ketolyse og kondisen blir fortsatt bedre og bedre.
Men jeg merker VELDIG stor forskjell på dagene. Noen dager er jeg mer eller mindre ustoppelig og noen dager er det som lårmuskla bare sier "nei, du får ikke lov til å løpe".
Jeg blir ikke sliten når det skjer og pusten/pulsen er ikke høy. Er bare som muskla ikke fungerer, regner det er pga jeg ikke har nok karbo i kroppen.

Når det gjelder styrketrening med vekter føler jeg ingen stor fremgang, samme der egentlig. Noen ganger går det veldig veldig bra, andre ganger klarer jeg ikke alle øvelsene i det hele tatt, null sjans.
Føler at musklene fysisk blir større, og har målt det, men igjen samme her: akkurat som musklene bare ikke har fysisk mulighet for å gjennomføre det jeg ber de om. Og jeg klarer ikke øke noe særlig på kilo på vektene jeg bruker.

Jeg er godt kjent med styrketrening fra mitt tidligere liv før jeg ble feit.

Det sies jo at ketolysekuren ikke er den ideelle kuren for noen som vil trene hardt, men jeg ser jo at noen her gjør det, noen inputs om hvordan?
Nå har jeg kommet under 30 i bmi takket være kuren, kanskje jeg burde bytte til "vanlig lavkarbo" for å få mer karbo til muskla når jeg trener?

Takk for eventuelle svar. Jeg trener ca 5 ganger i uka, og jeg må gjenta at problemet er ikke at jeg blir sliten.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 20:28   #2
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Må nesten unnskylde at jeg svarer, for her har jeg liten kompetanse, men leste i et slikt blad for muskelbyggere en gang, at det var viktig å ikke trene hver dag fordi musklene trenger hviledager til å bli større...? Vet ikke om det stemmer jeg, men i så fall trener du kanskje litt mye?

Men du sier du er godt kjent, så du vet sikkert mer om det enn meg.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:53   #3
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Er ikke helt dumt det du sier, men er nok ikke det som er grunnen.

Jeg varierer veldig med kondisjonstrening, høy forbrenningstrening og styrketrening. Og når man har trent for mye slik du sikter til føler man seg ofte utbrent, trøtt uten å være det o.l.
Men dette er noe annet, musklene rett og slett vil bare ikke. De gjør ikke vondt, de er ikke slitne, bare akkurat som en motor som går tom for drivstoff

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:12   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Jeg kan ikke være i ketose hvis jeg skal trene styrke..Blir kvalm og blir sykt demotivert fordi at det ikke er noe guts eller evne til å ta i da. Noen er vel bare sånn Styrketrening er med på å øke insulinfølsomheten, så det kan gå helt fint å spise litt mer karbohydrat i forbindelse med det, for de fleste

nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:19   #5
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg kan ikke være i ketose hvis jeg skal trene styrke..Blir kvalm og blir sykt demotivert fordi at det ikke er noe guts eller evne til å ta i da. Noen er vel bare sånn Styrketrening er med på å øke insulinfølsomheten, så det kan gå helt fint å spise litt mer karbohydrat i forbindelse med det, for de fleste

Men hender det at du ikke klarer å gjennomføre kondisjonstrening som f.eks jogging/intervall uten at det faktisk er kondisen som blir sliten? Det er det jeg stusser mest på :S

Lurer jo på om jeg kanskje skal gå over på generell lavkarbo, 150 karbo om dagen eller noe. Er bare vanskelig å ta valget når ketolyse har funket så bra på meg.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:24   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Når jeg trente i ketose spiste jeg en del cocosa og masse grønnsaker en stund før trening, det hjalp for meg.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:54   #7
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Interessant tråd!
Jeg tror intensitet er det som er bøygen. Altså jogging for eksempel. Skru ned tempo, men velg å trene i motbakkene. Det gir godt kondisgrunnlag uten at bevegelsene blir for hurtige og eksplosive for muskulaturen. Når det gjelder styrketrening så kan det være verre... Nullstille deg og tren på få repetisjoner - til du ikke klarer siste repitisjon. Kanskje bare 6 eller 7 stykker før du er "exhausted". 3 sett holder. Du vil kanskje føle deg svakere enn før, men du VIL få treningsutbytte. Når du boster opp med carbs, så vil styrken stige overproporsjonalt. (!)

Skal du kvitte deg med mer fett ville jeg ikke gått for mye opp på karbo for å få mer "givende" styrketreningsøkter. Tren så tøft du klarer på ditt nåværende inntak og du VIL likefullt vinne en strammere og mer "lean" figur!

PS. Ta alt jeg skriver med en klype salt (selv om det binder vann). Jeg refererer bare til hvordan jeg relaterer problemstillingen din til min egen trening som byr på samme type utfordringer. Håper flere kommer med innspill.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:59   #8
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Jeg er i ketose og har vært det i drøye 4 måneder. Jeg lurer på om jeg er heldig eller noe sånn, for jeg merker ingen problemer med trening. Ikke i det hele tatt og jeg trener hver dag. Varerier mellom kondisjon, ulik intensitet, styrke og da ulike deler av kroppen. Som regel har jeg to økter om dagen hvor den ene består av kondisjon- og eller styrke og den andre rask gange og/eller yoga.

Jeg har blitt ustoppelig i forhold til å orke. Tøffe kondisjonstimer på treningssenteret som fikk meg til å både bli rød i fjeset og temmelig svimmel innimellom før jeg la om kosten, til å ikke merke noe av dette i det hele tatt. Selv ikke på timer om morgenen hvor jeg ikke har spist før trening.

Det jeg derimot merker godt er at jeg svetter noe aldeles utrolig mye.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 00:06   #9
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Det er jo ikke orken det står på.

Du har en betraktelig lavere bmi enn meg også, noe som vil tilsi at du trenger mye mindre karbo for å bevege deg.
Men ja, som sagt, hører noen sier at de trener så og så mye og da lurer jeg på hva hemmeligheten er

Jeg har store muskler egentlig rund baut etter flere år med hard aktivitet og gener som tilsier det iom alle menn på farssiden har det.
Virker som det er de musklene som er størst som sliter mest, som låsmuskler og biceps f.eks. Merkelig nok kan jeg ta utallige situps uten å bli sliten nesten.

Jeg tror problemet er at jeg trener for hardt i forhold til hva dietten tillater, men det er synd fordi jeg føler meg så veik når jeg er svakere nå enn før jeg starta. Enda godt jeg veier 22kg mindre nå enn 4.august så jeg kan klamre meg til det ;D

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 00:47   #10
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Foreslår fitnessbloggen.no sitt forum, der er det MANGE med mye god kunnskap ang styrketrening og cardio :-)

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 07:09   #11
supersol
Juniormedlem
 
supersol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 34
supersol er på en erverdig vei

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Jeg foreslår Espen Rostrup sin blogg http://http://espenrostrup.com/2011/...ttforbrenning/

__________________




supersol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20 g karbo, + et øye på kalorier Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 09:32   #12
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Ingen problemer å trene hver dag, også styrke, men ta maks 1-2 tunge økter i uka (1 rep i reserve ca), maks 1-2 sett pr muskelgruppe, kjør flere lett (3+ reps i reserve) og middelsøkter (2-3 reps i reserve). Velg først og fremst store øvelser som knebøy, armhevinger, utfall, sittende roing etc.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 09:47   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fremgang på trening(styrke/muskler).

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Men hender det at du ikke klarer å gjennomføre kondisjonstrening som f.eks jogging/intervall uten at det faktisk er kondisen som blir sliten? Det er det jeg stusser mest på :S

Lurer jo på om jeg kanskje skal gå over på generell lavkarbo, 150 karbo om dagen eller noe. Er bare vanskelig å ta valget når ketolyse har funket så bra på meg.

Yes. Jeg testa det ut over en periode, for å finne ut om det bare var innbildning, dagsform ol. Kjørte 4x4 intervallspinningstime i ketose og med en karboload først. I ketose var det dødens fælt. Måtte bruke all viljen jeg klarte å rote frem for å klare å tråkke mellom dragene. Det var fælt og grusomt og alt mulig. ikke noe galt med kondisen, men det var ingen styrke der.

Med karboload først var det alltid masse energi i musklene, guts og moro. Og fremgang i lange baner, noe jeg absolutt ikke hadde i ketose. Det føltes mer som å bryte ned enn å bygge opp.

Det går jo evt ann å gå for en mellomting. Må ikke opp i 150 med en gang liksom. Rundt 70 holdt mer enn lenge nok for meg.

Vi er alle forskjellige

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 13:14   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Enig med Nellie, hvis du spiser ketogent nå, kan du jo øke i intervaller til du finner det nivået DU er komfortabel med. Eventuelt "karbe opp" litt før trening for å se om det gir den effekten du er ute etter.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 08:41   #15
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Når jeg trener styrke i ketose så føler jeg meg like energisk som en sliten gulvklut, så jeg spurte likesågodt på treningssenteret hvor jeg går om hva jeg skal gjøre. Det de sa var at det er ganske vanlig å føle seg uten krefter/lam i musklene når en er i ketose. Bare å overse, fremgangen vil komme. De anbefalte også litt karber før trening, litt grønt altså. Men aller viktigst var å ta lengre pauser mellom hver sett. De mente at siden en ikke har den eksplosive energien som karbforbrenning henger sammen med, så trenger en litt mer tid mellom hvert sett for å få musklene til "å lade opp igjen".

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 09:18   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Når jeg trener styrke i ketose så føler jeg meg like energisk som en sliten gulvklut, så jeg spurte likesågodt på treningssenteret hvor jeg går om hva jeg skal gjøre. Det de sa var at det er ganske vanlig å føle seg uten krefter/lam i musklene når en er i ketose. Bare å overse, fremgangen vil komme. De anbefalte også litt karber før trening, litt grønt altså. Men aller viktigst var å ta lengre pauser mellom hver sett. De mente at siden en ikke har den eksplosive energien som karbforbrenning henger sammen med, så trenger en litt mer tid mellom hvert sett for å få musklene til "å lade opp igjen".

Interessant. Jeg følte at jeg kunne ha mer vekt på, men som du opplever, det går saktere. Derimot kan jeg ta mange flere repetisjoner med tyngre vekter enn pre-lavkarbo, bare jeg får 15-20 sekunders pause når det stopper opp litt, er jeg klar til å kjøre på igjen. Dette fascinerte min PT ganske mye At jeg ALDRI gikk tom liksom... (selv om jeg måtte nesten krype ut til bilen etter trening da men det er en annen historie). Ikke kjapp - men UTHOLDENDE!

Når jeg kommer nærmere målvekt tenkte jeg og eksperimentere litt med oppkarbing (forsiktig dog) før trening for og se om jeg kan få en litt annen opplevelse. Eller kanskje jeg bare burde begynne og se på dette allerede nå når jeg snart setter igang med PT timer igjen...

Det kan jo hende at du også vil fungere generelt bedre med en liten generell økning i karbohydratinntaket til daglig?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 09:30   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Jeg trena styrke sammen med ei venninne, så pausene ble nok ganske mye lenger enn de burde Hjalp ikke gett.

Heldigvis så har jeg ikke noe behov for å være i ketose, hvertfall ikke når jeg trener skikkelig. Å lide seg igjennom på den måten er liksom ikke særlig motiverende for en særs utålmodig sjel

De fleste går jo igjennom en overgang også blir det bedre, men det opplevde aldri jeg. Heller ingen av de andre fordelene folk snakker om. Ikke går jeg ned fortere i ketose enn utenfor heller. Så det er vel ikke alle kropper som elsker ketose, rett og slett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:17   #18
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

I Dagbladet i dag var det nettmøte med Kenn Halstensen, som blant annet har ansvaret for kostholdet hos Odd Grenland og Strømsgodset, og som har profilert seg som en sterk tilhenger av å kombinere trening og lavkarbo.

http://www.dagbladet.no/2011/10/30/t...batt/18823636/

Han har også skrevet en bok sammen med sin svenske kollega Cathrine Schück og den svenske skiskytteren Björn Ferry.

http://lillemaane.no/bok/1130/Bj%F8r...s+med+lavkarbo

Vet ikke om dette er å oppfatte som reklame, men jeg har i hvert fall tenkt å lese den. Også fordi den handler om Odd Grenland...

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 09:08   #19
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Nå har jeg prøvd noen ganger med ekstra karber før trening. Resultatet var at jeg har sklidd inn og ut av ketose hele dagene, og derfor følt meg som en sliten gulvklut hele dagen..... Derimot så har det fungert mye bedre de dagene jeg har lagt til ekstra fett i måltidet som er en stund før trening. Tror jeg fortsetter med det. Fortsatt litt matt, men fremgangen er der.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 13:48   #20
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Jeg føler at jeg presterer bedre når jeg er i ketose enn om jeg spiser karber. Kan kanskje ha noe med at formen er bedre og vekten er lavere enn tidligere. Men jeg har jo dager hvor kroppen bare sier at nei! I dag, så funker det ikke å jogge. Da løper jeg så langt jeg orker og går resten og sørger for å gå hurtig i oppoverbakkene. Alt avhenger på dagsformen. Mennesker som trener ofte og som spiser "normalt" har dager de også hvor kroppen ikke yter optimalt. Sånn er det bare.

Dessuten så har jeg lært at løping er veldig mentalt! Ofte kan man tenke at, "å nei, dette går ikke" Men da er det ofte bare å bite tenna samme og fortsette. For man klarer å løpe litt til. Det er når man ligger på bakken og hiver etter pusten at man ikke klarer mer. Ofte så er i hvertfall mine tanker om at jeg ikke klarer å fullføre kun latskap og tull!

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:31   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Opprinnelig lagt inn av Tomsverden, her.

Dessuten så har jeg lært at løping er veldig mentalt! Ofte kan man tenke at, "å nei, dette går ikke" Men da er det ofte bare å bite tenna samme og fortsette. For man klarer å løpe litt til. Det er når man ligger på bakken og hiver etter pusten at man ikke klarer mer. Ofte så er i hvertfall mine tanker om at jeg ikke klarer å fullføre kun latskap og tull!

Det er nå en ting. Jeg har presset meg igjennom flere intervalløkter med 0 styrke i beina. Det går ja, bortsett fra at det føles veldig nedbrytende isteden for oppbyggende. Trening skal jo gjerne være oppbyggende. Hvorfor skal man presse og lide seg igjennom det, hvis man kan adde litt mer karbohydrater, kvitte seg med den værste lidelsen og klare og dra på og yte mye mer?

For de som får en mye bedre effekt av det, da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 14:56   #22
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Opprinnelig lagt inn av Tomsverden, her.


Dessuten så har jeg lært at løping er veldig mentalt! Ofte kan man tenke at, "å nei, dette går ikke" Men da er det ofte bare å bite tenna samme og fortsette. For man klarer å løpe litt til. Det er når man ligger på bakken og hiver etter pusten at man ikke klarer mer. Ofte så er i hvertfall mine tanker om at jeg ikke klarer å fullføre kun latskap og tull!

Joa, men jeg har presisert flere ganger at det ikke er kondisen som stopper opp. Man kjenner god forskjell på kondisproblemer og at musklene sier nei. Og som en beskrev her, det er akkurat som man blir lam i musklene.

Jeg for min del har løst problemet ved å spise 10gram karbo i nøtter før jeg løper, 30g rent proteinpulver før og etter løping.
Selv om man i praksis har lengre utholdenhet enn ellers på lavere energiforbruk er eksplosiv energiforbruk rimelig strupet med så lite karbo. Man er dritsterk og rask i korte perioder om gangen, prøvde en dag på 200karbo forrige uke, fyyyyyyyy fader jeg merka at kondisen min har blitt mye bedre. Har ikke løpt så langt og fort siden jeg begynte å bli feit for 5år siden. Gleder meg til å kunne slutte på ketolyse og bruke mer karbo, det var virkelig motiverende

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 15:11   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Jeg for min del har løst problemet ved å spise 10gram karbo i nøtter før jeg løper, 30g rent proteinpulver før og etter løping.
Selv om man i praksis har lengre utholdenhet enn ellers på lavere energiforbruk er eksplosiv energiforbruk rimelig strupet med så lite karbo. Man er dritsterk og rask i korte perioder om gangen, prøvde en dag på 200karbo forrige uke, fyyyyyyyy fader jeg merka at kondisen min har blitt mye bedre. Har ikke løpt så langt og fort siden jeg begynte å bli feit for 5år siden. Gleder meg til å kunne slutte på ketolyse og bruke mer karbo, det var virkelig motiverende

Så flott at du har funnet en løsning!

Og ja. Trening på masse karbohydrater ER digg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 15:14   #24
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Nå har jeg prøvd noen ganger med ekstra karber før trening. Resultatet var at jeg har sklidd inn og ut av ketose hele dagene, og derfor følt meg som en sliten gulvklut hele dagen..... Derimot så har det fungert mye bedre de dagene jeg har lagt til ekstra fett i måltidet som er en stund før trening. Tror jeg fortsetter med det. Fortsatt litt matt, men fremgangen er der.

Jeg bruker også ekstra fett, masse cocosa o.l, og da går jeg som en klokke. Inn og ut av ketose er drepen for trening og formen generelt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 18:55   #25
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fremgang på trening (styrke/muskler)

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg bruker også ekstra fett, masse cocosa o.l, og da går jeg som en klokke. Inn og ut av ketose er drepen for trening og formen generelt.

Rart det er så forskjell. Jeg har aldri mindre enn 40karb om dagen nå, drikker MYE vann da jeg trener 6 dager i uka og jeg har mørkelilla på stixa hver gang jeg sjekker(selv om stixene i seg selv ikke forteller alt), og jeg går ned i vekt. Mens moren min som jeg overtalte til å gå på ketolysekuren detter ut av ketose i det hu passerer 20karbo give or take.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tabata - effektiv styrke og kardio-trening hjemme eller på treningssenteret Nessimelle Trening 40 21-01-12 14:52
Null ketoner etter styrke trening? m.f Spørsmål og svar 2 17-06-10 06:54
Muskler, muskler, muskler ... hvor mye kan det egentlig bli? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 8 16-10-09 07:11
Wow! (Fremgang!) Flisa Ketolysekuren 4 18-08-08 13:06
Vondt i muskler lenge etter trening? Tussi jenta Ketolysekuren 4 06-09-07 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no