Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg forstår ikke dette

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-08, 09:42   #1
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei
Question

Jeg forstår ikke dette

Hei alle kloke hoder!

Jeg har nå spist ketogen kost siden fredag/lørdag forrige uke, og skulle tro at jeg var kommet inn i ketolyse igjen. I går ettermiddag viste sticksen rosa, mens i dag morges var jeg det ikke Nå testet jeg bare for å se om jeg er der jeg skal være...

Jeg ser at andre også har brukt litt tid på å komme inn i ketolyse igjen, etter sprekker eller ferier,

Jeg spiser på en vanlig dag:
Frokost:
liten salatbolle (hjertesalat, grønn paprika, 5 cherrytomater, 1 ts hakket løk, 1 ts mais, olje og litt salt + kylling)

Lunsj:
Omelett av 2 egg 4 ss fløte, 2 skiver kokt skinke, 1 håndfull ost, hakket champinjong.

Middag:
Grillspyd av kylling lagde soppsausen som stod i lavkarbo oppskriftsboken av fløte, løk og sopp, salat til

Kvelds:
1 kopp caffe latte (5,9 kbh) 3 skiver hvitost og 1 stor skive grønn paprika.


Hva tror dere???

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 09:53   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg forstår ikke dette

Teller du karbs eller? Mais er jo fy fy på ketolyse så ville iallefall ha kuttet den ut med en gang. Minimais er greit, men vanlig mais har masse karbs.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:04   #3
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Jeg forstår ikke dette

Nei, jeg har ikke vært noe flink til å telle, men tipper at jeg holder meg innenfor 20 karbs pr dag.

Da skal mais kuttes ut!!!

Takk for raskt svar Fungirl....

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:07   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg forstår ikke dette

Mulig du må ned på 15 g for å komme i ketose igjen. Ville prøvd det iallefall og sett.
Eg sjøl har vært i bryllup, spist bittelittegranne med kake, en skål betasuppe og to skriver og eg var fremdeles i ketosen når eg kom heim og testa det. Så er veldig forskjellig tror eg. Torkild skriver jo i boka at hvis man har problemer med vektnedgang så må man kutte karbsene, kanskje under ti liksom, men går du ned selv om du ikke er i ketose?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:13   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg forstår ikke dette

Jeg vil også anbefale deg å telle karbohydrater. Enkelte matvarer har ofte mer enn en tror. Både løk, tomat og paprika har endel karber. Kommer fort over 15 - 20 karber hvis en ikke teller.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:09   #6
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Jeg forstår ikke dette

Men cafe latte? Det er vel strengt forbudt

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:20   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Jeg forstår ikke dette

Og du skal ikke teste deg om morran

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg forstår ikke dette... minna Lavkarbo generelt 40 23-03-10 18:05
Hvordan forklare folk som ikke forstår? Siljevi Ketolysekuren 17 25-11-07 13:34
Jeg forstår ikke hvorfor det er FY å spise de tillate søtningsstoffene? Tette80 Ketolysekuren 11 25-04-07 23:31
Jeg forstår ikke dette med grønnsaker Amygdala Induksjonen 1 09-07-04 06:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no