Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Magic bullet coffee

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-12, 09:58   #1
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Magic bullet coffee

Noen andre enn meg som har begynt å teste ut dette? For de som ikke vet hva det er, så er det 3 dl kaffe med 1 msk kokosolje og 2 msk smør som blandes med mikser til kremet konsistens og nytes.

Jeg prøver dette nå for å få i meg litt mer fett, og forhåpentligvis gi fettforbrenningen min en kickstart igjen. Ved siden av er det selvsagt fullt mulig å spise noe. Jeg blir god og mett av kaffien men spiser gjerne noe grønnsaker ved siden av.

Andre som har erfaringer med dette? Også lurer jeg på om det er meningen at kokosoljen fra Helios skal stå i kjøleskapet og være så hard at man må bruke kniv for å få ut litt. Det står mørkt og kaldt på gladdet, og at den blir flytende i romtemperatur og ikke blir ødelagt av det?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 13:47   #2
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Magic bullet coffee

Jeg oppbevarer kokosolje i kjøkkenskapet. Kjøper fra iherb. Men det burde ikke ha noe å si?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 14:41   #3
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Magic bullet coffee

I kjøkkenskapet (les: skuffen) her også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:06   #4
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Ok, er redd for at den skal harskne jeg da, men det kan jo ikke være meningen å måtte bruke øks på å få den ut av glasset heller.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:18   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Magic bullet coffee

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Ok, er redd for at den skal harskne jeg da, men det kan jo ikke være meningen å måtte bruke øks på å få den ut av glasset heller.

Det skal en del til for at kokosolje haskner siden den inneholder nesten bare mettete fettsyrer, og de har vanskelig for å harskne i motsetning til fettsyrene i eks rapsolje som er umettet.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:57   #6
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det skal en del til for at kokosolje haskner siden den inneholder nesten bare mettete fettsyrer, og de har vanskelig for å harskne i motsetning til fettsyrene i eks rapsolje som er umettet.

Se det! Tusen takk for hjelpen. Dama på helsekosten hadde olja i kjøleskapet og visste ikke da jeg spurte om oppbevaring. Og da jeg var der visste jeg jo ikke at olja hadde konsistens som stein. Nå ryker den rett ut igjen.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 01:34   #7
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Re: Magic bullet coffee

Jeg drakk denne kaffien til frokost i dag og syns den smaker veldig godt. Har brukt litt fløte i kaffien nå over lengre tid, men har lest så mange plasser at flere går bedre ned i vekt når de kutter ut fløten. Bullet coffee vil jeg si at smaker like godt som kaffe med fløte, og det er en fin måte å få i seg fett på. Man må bruke stavmikser dersom den skal bli god. Blir spennende å se om den har en positiv effekt på forbrenningen.

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 18:58   #8
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Magic bullet coffee

Opprinnelig lagt inn av Engelen, her.

Jeg drakk denne kaffien til frokost i dag og syns den smaker veldig godt. Har brukt litt fløte i kaffien nå over lengre tid, men har lest så mange plasser at flere går bedre ned i vekt når de kutter ut fløten. Bullet coffee vil jeg si at smaker like godt som kaffe med fløte, og det er en fin måte å få i seg fett på. Man må bruke stavmikser dersom den skal bli god. Blir spennende å se om den har en positiv effekt på forbrenningen.

Helt enig. Planen er å prøve det noen uker fremover.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:52   #9
smilejenta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 6
smilejenta er på en erverdig vei

Sv: Magic bullet coffee

Denne var god g mettende! Takk for tips

smilejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 18:10   #10
Markussss
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 3
Markussss er på en erverdig vei

Re: Magic bullet coffee

Jeg har ikke testet det, men skal prøve det ut. For øvrig har jeg i det siste drukket en del buljong, fra buljongterninger, og hatt i litt smør for å få i meg ekstra fett. Det er godt og mettende, og for min del er det et fullverdig alternativ til kaffe eller te som "kosedrikk".

Markussss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: r/keto Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 08:47   #11
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Jeg har blitt avhengig nå, syns det er så lettvindt med en stor termokopp med mbc. Smaken liker jeg kjempegodt. Perfekt også som frokost de dagene jeg har altfor travle morgener til å rekke å spise. Da tar jeg bare med meg koppen på jobb og drikker litt i bilen og på morgenmøte, og er mett og god hvertfall til lunsjen.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 00:23   #12
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Hei Kan noen fortelle meg hva magic bullet coffee er? Googlet det, og ett av svarene var at dette Ikke var lchf Men leste ikke stykket, så vet ikke hva h*n mente.

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 11:43   #13
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Se det! Tusen takk for hjelpen. Dama på helsekosten hadde olja i kjøleskapet og visste ikke da jeg spurte om oppbevaring. Og da jeg var der visste jeg jo ikke at olja hadde konsistens som stein. Nå ryker den rett ut igjen.

Ja, det skal litt til å ødelegge kokosolje. Den har kjempelang holdbarhet - også i romstemperatur.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 11:52   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Magic bullet coffee

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Hei Kan noen fortelle meg hva magic bullet coffee er? Googlet det, og ett av svarene var at dette Ikke var lchf Men leste ikke stykket, så vet ikke hva h*n mente.

Viss du leser første innlegget her så står det jo der:

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Noen andre enn meg som har begynt å teste ut dette? For de som ikke vet hva det er, så er det 3 dl kaffe med 1 msk kokosolje og 2 msk smør som blandes med mikser til kremet konsistens og nytes.

Jeg prøver dette nå for å få i meg litt mer fett, og forhåpentligvis gi fettforbrenningen min en kickstart igjen. Ved siden av er det selvsagt fullt mulig å spise noe. Jeg blir god og mett av kaffien men spiser gjerne noe grønnsaker ved siden av.

Andre som har erfaringer med dette? Også lurer jeg på om det er meningen at kokosoljen fra Helios skal stå i kjøleskapet og være så hard at man må bruke kniv for å få ut litt. Det står mørkt og kaldt på gladdet, og at den blir flytende i romtemperatur og ikke blir ødelagt av det?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 12:44   #15
elly
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1
elly er på en erverdig vei
Smile

Sv: Magic bullet coffee

Har drukket magic bullet te (drikker ikke kaffe) på morgenen i mange uker nå og er veldig fornøyd med den. Flott måte å få opp fettprosenten på. Bruker 2 ss kokosolje og mellom 20-40g smør, alt ettersom hvordan dagen er. Spiser bare lunsj og middag resten av dagen.

Jeg oppbevarer også oljen i kjøkkenskap.

__________________
Elly AAA
elly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, lavkarbo: 85% fett, 12% protein og 3% karbo Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 00:21   #16
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Takk Gerd. Så et annet sted tror jeg at det sto nevnt mbc maskin seru, så lurte på om det var helt vanlig kaffe eller et spesielt slag liksom Men da tolker jeg det dithen at det kan man velge Og trenger ikke maskin, bare hurtigmikser. Tror det kan være fint for meg som ikke er så flink til å spise frokost

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 16:00   #17
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Magic bullet coffee

Har dere som har gått over til MBC spist frokost før? Jeg har, det siste året, hatt muligheten til å legge opp dagen min selv, og da har jeg spist første måltid rundt 11-12 tiden. Men nå er jeg student, og starter kl 08.15 flere dager i uken, og jeg lurer fælt på hva jeg skal gjøre. Jeg har spist frokost tidlig, rett og slett fordi jeg knapt har noen pauser før klokken er tre, men jeg er overhodet ikke sulten så tidlig om morgenen, og det strider litt mot min "overbevisning" å spise når jeg ikke er sulten.

Kanskje jeg skulle prøve med MBC? Det kan jo ikke skade? Skiller kaffen seg raskt? Eller kan jeg lage den hjemme og ta den med på skolen?

Tips mottas med takk!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 22:52   #18
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Kaffen skiller seg ikke når jeg blander den i stavmikseren min. Heller over i min store biodum termokopp og der holder den seg til jeg har tid til å drikke den. Perfekt når jeg har 7 vakt i boligen hvor jeg jobber og gjerne må ta både ett og to morgenstell før jeg har tid til å sette meg ned. Da tar jeg en slurk innimellom.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 08:38   #19
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Fy søren så godt dette var!!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 12:15   #20
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Jeg syns det er en fin start på dagen. Men det blir selvsagt enda viktigere å spise grønnsaker ol til de andre måltidene.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 16:50   #21
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Magic bullet coffee

I dag har jeg hatt min magic bullet-debut. Jeg lagde en dobbel espresso, tilsatte litt ekstra varmt vann, ca 20 g smør og 1 ss cocosa. Jeg brukte den smaksfrie cocosaen fordi jeg ikke orker kokossmaken. Noen som bruker denne? Eller MCT-olje? Har sett det nevnt flere steder.

Veldig godt, faktisk, tror dette kan bli en fast rutine. Drakk MBC kl 07.30, jeg har drukket et par kopper kaffe med en melk i løpet av dagen, og så spiste jeg neste måltid kl 15.15. Men da var jeg sulten ! Har hatt en dag som har gått i ett, og det er rett og slett ikke tid til å spise i mellomtiden.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 10:44   #22
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Magic bullet coffee

Nå har jeg 5 dager med MBC bak meg, dette er noe for meg ! Jeg bruker nå ca 20-25 g usaltet smør og 20 g kokosfett eller MCT-olje.

Hvorfor er dette noe for meg?
For det første, jeg er ikke noe frokostmenneske, og som student løper jeg fra forelesning til forelesning, og rekker knapt en kaffekopp før dagen er omme. Med MBC slipper jeg å tenke på at jeg må få spist, jeg holder meg fint til 14-15 tiden. Jeg merket også at jeg var mer våken? Er det mulig?

For det andre tror jeg at jeg, som mange andre, ikke har fått i meg nok fett selv om jeg har prøvd hardt! Vekten har stått stille selv om jeg er i ketolyse og lever på god, sunn og variert lavkarbo. Jeg veide meg før jeg startet (jeg pleier egentlig ikke å veie meg, men dette er et eksperiment ), og jeg har gått ned 1,5 kg. På 5 dager! Og jeg kan ikke skylde på vann i kroppen heller...

Det blir spennende å se videre. Det viktigste for meg er at kroppen min fungerer, at jeg fornøyd. Ved eggløsnings- og menstider pleier jeg å bli ganske så fysen, det blir interessant å se hva som skjer nå.

Noen andre med erfaringer?

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 13:04   #23
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Magic bullet coffee

Tips til hvilken te dette kan være godt i ?
Jeg liker ikke kaffe, men sliter nok med å få i meg nok fett, så dette hadde vært ypperlig!

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 13:54   #24
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Magic bullet coffee

Opprinnelig lagt inn av Camilla82, her.

Tips til hvilken te dette kan være godt i ?
Jeg liker ikke kaffe, men sliter nok med å få i meg nok fett, så dette hadde vært ypperlig!

Jeg har lest om noen som bruker rooibos med stor suksess, men jeg tror du kan bruke hvilken te som helst som du synes er god . Noen lager også MBC med kakao.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 19:55   #25
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magic bullet coffee

Opprinnelig lagt inn av Camilla82, her.

Tips til hvilken te dette kan være godt i ?
Jeg liker ikke kaffe, men sliter nok med å få i meg nok fett, så dette hadde vært ypperlig!

Jeg bruker chai-te og strør over litt kanel på toppen. Sinnssykt godt!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Svar

Emneord
magic bullet coffee, mbc


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Coffee slender..... elian Lavkarbo generelt 22 20-06-10 10:46
Black Magic sjokoladekake Aggatuss Kake/dessert og snacks 4 20-04-10 19:40
Black magic sjokoladekake ThereseA Kake/dessert og snacks 17 17-08-09 06:53
Coffee Slender Nike Generell ernæringsdebatt 19 12-07-08 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no