Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Frukt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-08, 10:15   #1
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Frukt

Er frukt helt fyfy? Om en f.eks spiser en pærebit, men holder seg innenfor karb.grensen sin?

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 12:50   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Frukt

Frukt er fy fy dessverre.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 16:54   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frukt

fruktsukker er nok ikke noe særlig, på ketolyse

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 00:39   #4
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Frukt

men bringebær, multer og jordbær har jeg hørt er ok?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 01:12   #5
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Frukt

I små mengder så

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 12:04   #6
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Frukt

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

men bringebær, multer og jordbær har jeg hørt er ok?

Signerer Marita, jeg. I små mengder ja. For noen.
Her er det dessverre også individuelle forskjeller, jeg kan ikke røre noen slags bær, for da stopper vekta. Alle kropper er forskjellige, og vi må nok beregne at vi må eksperimentere litt på egen kropp underveis for å finne ut hva vi tåler å spise.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 01:22   #7
Jillja
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Trondheim/Bergen (jepp, ukependler)
Alder: 43
Innlegg: 16
Jillja er på en erverdig vei

Sv: Frukt

Hei!
Det virker til å være ganske individuelt hvordan man reagerer på forskjellig mat ja. Det er bare å prøve seg fram, det kan jo hende du er heldig og tåler en liten fruktbit eller noen bær. Selv har en typisk sommerdag for meg bestått av:
Frokost: 2 egg
Lunsj: 2 skiver ost, 3 skiver kokt skinke, 1/2 tallerken salat (isberg, paprika, agurk, tomat)
Middag: Salat (som over + kanskje litt fetaost og soltørka tomat) + kjøtt
Kvelds: 1/2 pk kremfløte pisket med Splenda + BÆR (1/2 kurv jordbær, rips eller bringebær)
Jeg har gått ned jevnt og trutt hele sommeren Og ketosen har vært på plass (med unntak av noen dager etter en laang kjøretur med for lite grøntfor. Det virka som kroppen reagerte på "brudd" i rutinen.)

Noen som har kommentarer til menyen?

Jeg kom veldig lett i ketose første gang i begynnelsen av juni. Kan det gi en pekepinn på hvor mange karbohydrater man tåler før ketosen forsvinner?

__________________
Jillja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gylne middelvei Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 15:41   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Frukt

Har selv også spist bær, hovedsakelig bringebær nå i sommer og har fremdeles gått ned og vært i ketose. Er ofte at det er mer karbs i vanlig frukt enn bær så derfor er det kanskje best å begynne med bær og se om kroppen din tåler det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frukt! Gunilla Ketolysekuren 8 23-01-08 21:55
ja og nei frukt? leni Spørsmål og svar 4 23-05-07 12:39
Frukt Mita Ketolysekuren 1 19-04-07 22:36
Frukt Dimmine Induksjonen 2 17-04-07 23:46
Frukt nøtta Lavkarbo generelt 30 25-05-06 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no