Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade 70% +

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-09, 07:40   #151
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Men en annen sjokolade uten sukker er platene merket "Sukkerfritt". De er kjempegode, og minner mer om sjokolade enn Atkins egentlig.

Nå var det kanskje litt ekstremt å si at de er kjempegode, men jeg er enig med meg selv i at de (iallefall melkesjokoladen, som jeg har spist mest av) ligner mer på sjokolade enn atkins. Ikke nødvendigvis på smak, men på konsistens og at den smelter mer på tungen - som ordentlig sjokolade.

Men, dersom noen har tips til annen sukkerfri/lavkarbo sjokolade som er å få kjøpt i butikkene, så tar jeg imot med takk og bukk Er enda ny på dette.

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:30   #152
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade 70% +

Blir ganske sjesken av denne tråden. Heldigvis har jeg deilig hjemmelaget baileyssjokolade i fryseren. Bruker forresten Freias Premium 86 %, men har til gode å ha smakt noen av de eksklusive merkene som blir nevnt i tråden.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 13:26   #153
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Nå var det kanskje litt ekstremt å si at de er kjempegode, men jeg er enig med meg selv i at de (iallefall melkesjokoladen, som jeg har spist mest av) ligner mer på sjokolade enn atkins. Ikke nødvendigvis på smak, men på konsistens og at den smelter mer på tungen - som ordentlig sjokolade.

Men, dersom noen har tips til annen sukkerfri/lavkarbo sjokolade som er å få kjøpt i butikkene, så tar jeg imot med takk og bukk Er enda ny på dette.

Uff, sorry. Så jeg var litt hard på den , det største problemet, synes jeg med Sukkerfritt, er at det er så gruelig mye maltitol i de at de blir helt forferdelig søte, videre får man noe vanvittig med luft i magen (i alle fall jeg ).
Jeg spiser helst bare heeelt mørk sjokolade, typ 86%, men jeg synes Anthon Berg sin sukkerfrie sjokolade er en av de bedre. Det har vært mange butikker som har solgt den. Cavalier sine er helt klart best! Men de får man stort sett bare kjøpt på helsekost nå om dagen ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 21:26   #154
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Uff, sorry. Så jeg var litt hard på den , det største problemet, synes jeg med Sukkerfritt, er at det er så gruelig mye maltitol i de at de blir helt forferdelig søte, videre får man noe vanvittig med luft i magen (i alle fall jeg ).
Jeg spiser helst bare heeelt mørk sjokolade, typ 86%, men jeg synes Anthon Berg sin sukkerfrie sjokolade er en av de bedre. Det har vært mange butikker som har solgt den. Cavalier sine er helt klart best! Men de får man stort sett bare kjøpt på helsekost nå om dagen ...

Men.... jeg stusser sånn på hva jeg egentlig kan spise. For i flere av disse mørke sjokoladene som er nevnt i denne tråden, så står det kun totalt innhold av karbohydrater, men ikke "hvorav sukkerarter/sukkeralkoholer"... Såvidt jeg husker, også i Freias Premium som nevnt over i et annet innlegg...
Og også hvis det står f.eks;
Karbohydrater 60 gram
Hvorav sukkerarter 10 gram
Sukkeralkoholder 40 gram
Hva skal man gå ut fra at de resterende 10 grammene er?
Føler jeg sliter litt med sånt, og tør dermed ikke kjøpe.

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 21:36   #155
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Men.... jeg stusser sånn på hva jeg egentlig kan spise. For i flere av disse mørke sjokoladene som er nevnt i denne tråden, så står det kun totalt innhold av karbohydrater, men ikke "hvorav sukkerarter/sukkeralkoholer"... Såvidt jeg husker, også i Freias Premium som nevnt over i et annet innlegg...
Og også hvis det står f.eks;
Karbohydrater 60 gram
Hvorav sukkerarter 10 gram
Sukkeralkoholder 40 gram
Hva skal man gå ut fra at de resterende 10 grammene er?
Føler jeg sliter litt med sånt, og tør dermed ikke kjøpe.

Det er sukker i de sjokoladene jeg spiser. Men jeg synes det er bedre det å få i meg litt sukker (stort sett kjøper jeg økologiske veldig mørke litt bitre sjokolader med rårørssukker) enn den forbanna maltitolen, ikke spiser jeg mer enn en rute eller to om gangen heller.

Sukkeralkoholer kan du trekke fra, sukkerarter ikke.
Sukkeralkoholene trekkes fra karboinnholdet. Som over, så er det enkelt og greit 60 gr kh minus 40 gr sukkeralkohol gir 20 gr kh. Kakaomasse har jo karbohydrater det også, uten at det er sukker.
Ikke verre enn det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 00:26   #156
Like_a_virgen
Juniormedlem
 
Like_a_virgen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 25
Like_a_virgen er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

hm.. ny i dette og er sjokomoms.... de første ukene mistet jeg lysten på sjokolade og var i sjokk-lykke
men... nå har jeg holdt på nesten to mnd og suget kommer og går, plukker meg ut mørk sjokolde som f.eks freia 86% ellerno... kan noen hjelpe meg med hvor mye jeg "ødelegger" med å spise litt av den ? Eventuelt hele plata, som blir 20 g karbo ? Hvor mange karbo er max om dagen for å gå ned ?

Like_a_virgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 17:55   #157
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Like_a_virgen, her.

hm.. ny i dette og er sjokomoms.... de første ukene mistet jeg lysten på sjokolade og var i sjokk-lykke
men... nå har jeg holdt på nesten to mnd og suget kommer og går, plukker meg ut mørk sjokolde som f.eks freia 86% ellerno... kan noen hjelpe meg med hvor mye jeg "ødelegger" med å spise litt av den ? Eventuelt hele plata, som blir 20 g karbo ? Hvor mange karbo er max om dagen for å gå ned ?

Hei!
Det blir opp til deg selv hvor mye du føler du ødelegger ved å spise en hel plate av denne sjokoladen - mener nå jeg. Jeg vet ikke hvilken kostholdsfilosofi du er på...? Selv følger jeg Thor Foseids "spis deg slank uten sult", og her inngår det at jeg ikke skal spise mer enn 25 karbohydrater hver dag. Jeg synes dette for min del er en grei regel å følge. Du har jo karbohydrater i omtrent all mat - som i begynnelsen må veies og måles og regnes på for at rett skal være rett, men nå går det automatisk. Jeg vet hva jeg kan- og ikke kan spise.
Og hvor mange karbs om dagen som er max for å fremdeles gå ned i vekt - det er opp til deg selv. Du vil uansett merke en stor endring bare du reduserer inntaket ved å begynne på diett. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en slankebok/diettbok hvis du ikke allerede har det. Selv har jeg bare lest Thor Foseids, men det er veldig mange like filosofier ute og går. Bare "plukk" deg en fra øverste hylle

Og forresten... Når jeg begynte på dietten så måtte jeg legge om hele tankegangen min fra "huff, jeg får ikke spise yndlingssjokoladen/godteriet osv lengre" - for den tankegangen ødela!
Nå tenker jeg heller på hva jeg KAN spise bortsett fra hva jeg IKKE kan spise. Det er SÅ mye godt å stappe i munnen :P

Og når det kommer til sjokolade, så tør jeg påstå at det beste alternativet sukkermessig og metthetsmessig er Atkins Advantage. Kan vært vanskelig å finne, men finnes i noen matbutikker i helsekostavdelinga m-m-M!

OKei?

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 15:23   #158
Like_a_virgen
Juniormedlem
 
Like_a_virgen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 25
Like_a_virgen er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Takk for utfyllende svar

Jeg takker sent for jeg har ikke før nå funnet "tråden" igjen, og viste ikke at noen hadde svart meg, hehe, hvordan i alle dager har man oversikten her?

Prøver forøvrig å leve på lavkarbo, og har vært vedlig flink i nesten tre mnd. Lest både om fedon, skalderman, og ketolyse boka.

Tatt av nesten ti kg

Men føler ikke jeg går på en diett lenger, det er bare sånn jeg spiser. Men kan bli litt virrete merker jeg, noen dager små spiser jeg hele dagen, andre dager har kun ett måltid o.s.v. Noen som har tips til å komme i bedre rutiner igjen? Det var det der med planlegging....
Angående sjokolde har jeg oppdaget sukkerfri sjokolde, men den fungerer dårlig på min mage (gud bedre!) så må bare kutte det ut.

Kan man leve på lavkarbo kosthold, eller passer det kun til å gå ned i vekt?

Like_a_virgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 16:58   #159
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Like_a_virgen, her.

Takk for utfyllende svar

Jeg takker sent for jeg har ikke før nå funnet "tråden" igjen, og viste ikke at noen hadde svart meg, hehe, hvordan i alle dager har man oversikten her?

Du bare klikker på kontrollpanel-linken på den øverste grønne linja til venstre, da får du en oppdatering av de trådene du abbonerer på (du abbonerer automatisk på en tråd dersom du svarer i den)

Opprinnelig lagt inn av Like_a_virgen, her.

Kan man leve på lavkarbo kosthold, eller passer det kun til å gå ned i vekt?

Lavkarbo er ikke primært en slankekur, men en livsstil som heldigvis også er vektregulerende. Om du går tilbake til "normalt" kosthold så vil du mest sannsynlig gå opp i vekt og få tilbake eventuelle plager du hadde før du la om kostholdet.
Det er litt forskjellig hvordan folk velger å leve etter at de har gått ned det de ønsker.
Noen trives så godt på ketogent kosthold, at de blir der, mens noen legger langsomt om til et vedlikeholdskosthold som f.eks Fedon.
Når jeg sier vektregulerende, så betyr det også at du ikke kan bli undervektig på lavkarbokosthold dersom du har riktig sammensetning i maten din (f.eks at du spiser nok fett dersom du spiser lite karbohydrater og omvendt).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:36   #160
Like_a_virgen
Juniormedlem
 
Like_a_virgen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 25
Like_a_virgen er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Stortrives med dette kostholdet jeg! Føler med friskere enn noen sinne faktsik. Bortsett fra at jeg ligger med influensa nå da, men var oftere syk og slapp før jeg la om kostholdet. Så fint at man kan leve på dette, leste i ketolyse boka at de sier max 6 mnd men jeg er ikke i ketose hele tiden, spiser som regel litt for mye karber til det men er alikevel på lavkarbo. Lurer på hvor mange tuuusen karber jeg spiste på en dag før jeg, hehe.

En ting jeg lurer på, er om vekta "stopper" da ved normal vekt? Har en 5 kg til jeg vil ned, men vekta har stått stille de siste ti dagene. Forøvrig gått ned neste ti kg på tre mnd, så kan vært en naturlig stagnasjon? Lurt å bare fortsette, og være tolmodig eller finnes det triks?

Tusen takk for alle hjelp

Like_a_virgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 13:36   #161
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Hei Like a Virgin. Lavkarbo er vektregulerende, ja. Du blir ikke undervektig om du har riktig balanse i kosten din.
Men ... Dette er forresten en tråd om sjokolade , kanskje en idé å poste disse spørsmålene et annet sted!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 15:07   #162
Like_a_virgen
Juniormedlem
 
Like_a_virgen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 25
Like_a_virgen er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

...beklager.. lærer meg "reglene" etterhvert, takk

Like_a_virgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 15:33   #163
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Ittno problem. Det går seg til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 16:26   #164
Mizzmaya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Bor i Mosjøen, byen midt i Norge, og trives kjempegodt:)
Alder: 43
Innlegg: 7
Mizzmaya er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Håper det ikke allerede finnes en anmeldelsestråd, for det har jeg lyst til å starte nå!

Sitter her med en 77% Haches, cocoa D'Arriba, produsert i Tysklad. Innholdsfortegneslen sier:
fett 22 g
mettet fett 14 g
kolestrol 15 mg
totalt karbohydratinnhold 10 g
sukker 9 g
fiber 3 g
protein 3 g

Med første bitt har denne en viss vokskonsistens - den er like glatt og har omtrent samme motstand som å bite i et stearinlys (ikke spør hvorfor jeg vet det). Kald er den veldig fast og frigir lite smak. Men den smelter lett i munnen, og er da en glatt, finkornet, relativt mild mørk sjokolade. Sammen med te er den VELDIG god, men kraftig!

Muskat

Noen andre sjokoladetråder:
85% sjokolade: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=sjokolade
70% kontra 85% sjokolade: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=sjokolade
70% kontra kunstig søtet: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=sjokolade

Finnes det noen Norske sjokolader som kan spises?

Mizzmaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:50   #165
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Cavalier sukkerfri sjokolade har jeg prøvd å lese varedeklarasjonen på men skjønner ikke at det er noen sukkeralkoholer som kan trekkes fra. Men er det det? Hvor mange karbo pr. 100gr. der ca.?

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:41   #166
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Cavalier sukkerfri sjokolade har jeg prøvd å lese varedeklarasjonen på men skjønner ikke at det er noen sukkeralkoholer som kan trekkes fra. Men er det det? Hvor mange karbo pr. 100gr. der ca.?

Kan du ikke bare skrive ned hva som står, så kan vi tolke det for deg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 10:20   #167
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Cavalier sukkerfri sjokolade har jeg prøvd å lese varedeklarasjonen på men skjønner ikke at det er noen sukkeralkoholer som kan trekkes fra. Men er det det? Hvor mange karbo pr. 100gr. der ca.?

På min lille mørke Cavalier-bar står det:
For carb-conscious dieters: Total carbohydrates 19g - polyols 17g = 2g Net Carbs per bar.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 13:05   #168
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Jeg har bare den hvite sjoko- planken i hus nå, men der står det pr 100g: 49.3g karber og 36.7g polyols.

Polyols er sukkeralkoholer og kan dermed trekkes fra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:20   #169
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Like_a_virgen, her.

En ting jeg lurer på, er om vekta "stopper" da ved normal vekt? Har en 5 kg til jeg vil ned, men vekta har stått stille de siste ti dagene. Forøvrig gått ned neste ti kg på tre mnd, så kan vært en naturlig stagnasjon? Lurt å bare fortsette, og være tolmodig eller finnes det triks?

Det er bare å være tålmodig. Jeg har stått stille i snart 3 uker, og har også gått ned ti kilo, men vil gjerne ned 5 til. Du bør også bruke målebånd i tillegg til vekten. Spesielt om du mosjonerer / trener i tillegg. Du kan bare være glad for at det tar litt tid - kropp og hud bør få tid til å venne seg til den nye vekten.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:33   #170
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Var inne å leste på noen snettsider om Cavaliar, og fant ut mere av det da.

Det jeg blir litt forvirret av er at det er så mange ulike navn på disse sukkeralkoholene, og skjønner ikke altid hva som er det. Men burde kanskje skrive ut en oversikt å ha med meg i lommeboka eller noe.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 23:11   #171
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Det jeg blir litt forvirret av er at det er så mange ulike navn på disse sukkeralkoholene, og skjønner ikke altid hva som er det. Men burde kanskje skrive ut en oversikt å ha med meg i lommeboka eller noe.

Ikke vanskelig, det slutter på -ol.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 18:08   #172
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke vanskelig, det slutter på -ol.

Takk for et veldig praktisk tips.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:40   #173
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Sjokolade 70% +

Regner med denne er ok siden det er malitol?
Spurt i en annen tråd, men ingen svar, utålmodig, jeg??

Er denne ok? Er jo mange karber...men tenker den ikke påvirker blodsukkeret så mye? (stigning, svingning, eller hva det nå er!)

http://www.ritter-sport.de/#/de_DE/p...diaet_joghurt/
Dessverre på tysk...Men ordene er omtrent lik som Norsk da.

Inneholder:
Zutaten: Maltit, pflanzliches Fett gehärtet, Magermilchpulver, Kakaobutter, Magermilchjoghurtpulver (8%), Kakaomasse, Inulin, Vollmilchpulver, Butterreinfett, Haselnussmasse, Emulgator: Lecithine (Soja), natürliches Aroma


Denne har de nemlig på butikken her. De andre diabetesproduktene inneholder fruktose istede for sukker...

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 11:57   #174
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Ritter er jo kjempegodt!
Malitol er jo lov, om enn ikke så lurt.
Se opp for mageknip og hyppige løpeturer til toalettet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 14:01   #175
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ritter er jo kjempegodt!
Malitol er jo lov, om enn ikke så lurt.
Se opp for mageknip og hyppige løpeturer til toalettet!

Takk for svar! Skal være forsiktig. Har ikke spist noe malitol enda i min karriære som lavkarbo'er. Bare spist mørk sjokolade 75%, men den er ikke såå god.
Og elsker Ritter, og her i Tyskland har de ca 100 varianter! *slafs*

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 23:31
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 21:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no