Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Føler ingen fysisk forskjell i ketosen...

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-04, 15:03   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk
Question

Føler ingen fysisk forskjell i ketosen...

Jeg leser så mange steder at man blir slapp eller får dårlig matlyst, vondt i hodet. At man ikke skal presse kroppen til aktivitet osv...

Jeg synes det hele er merkelig, for jeg er i (det jeg tror dere kaller "dyp ketose") ketose, me jeg føler meg helt fin, har ikke mistet matlysten (selv om søtsuget er borte) Jeg har ikke spesielt dårlig ånde...

Kan det være at jeg ikke ER i ketose, eller KAN man ragere forskjellig fra person til person?

Ketostix'n min er jo helt mørk!

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 26-07-04, 15:22   #2
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Du er nok helt sikkert i ketose hvis du har fulgt programmen og ikke blir lurt av en mørk stix som kan bli mørk av å drikke for lite. Kan også gi utslag på veldig fettrike måltider har jeg erfart og hørt.
Vi er alle forskjellige og skulle bare mangle at vi ikke reagerer forskjellig. Noen blir slappe, mens andre føler mer energi enn de noensinne har gjort! Noen får hodepine, som jeg tror ofte henger sammen med for lite væskeinntak, mens andre slipper unna den plagen. Ketoseånde er også forskjellig. Mens det av noen lukter direkte "dritt", så opplever andre at ånden bare er svak søtaktig, som pærer.
Jeg har hatt forskjellig reaksjoner hver gang jeg har gått inn i ketose for å starte på induksjon.

Stol på deg selv og det du spiser. Vær bevisst på at inntak av væske og mat er i tråd med kostholdet du følger. Det er det aller aller beste. Ketostixen er bare et hjelpemiddel sånn helt i starten og fler og fler opplever vel at de dropper stixinga helt når de er inni kostholdet. Da trenger man den liksom ikke mer. Dessuten....det er vel de aller fleste her inne som har blitt "lurt" av stixen på ene og andre måten. Enten at den viser mørk lilla etter inntak av to sjokolader, til at den overhodet ikke rikker seg nedover på skalaen til tross for at de har spist minimalt med karboser over flere dager.

Vær glad for at du slipper alle plagene, og lykke til videre!!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no