Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Tarmskylling

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-06, 09:24   #1
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg
Question

Tarmskylling

Er det noen som har erfaring med dette?

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 12:49   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Tarmskylling

Nei, men følger du lavkarbo kost er det bortkastede penger.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 16:43   #3
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg
Question

Sv: Tarmskylling

-ok, men hvorfor det? det er jo to forskjellige ting.

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 16:47   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Det er vel kanskje ikke bortkastede penger om man gjør det helt i begynnelsen av en "diett". Men når man går på lavkarbo blir det ikke liggende igjen så mye "avfall" i tarmene siden kroppen utnytter mye mer av næringsstoffene osv og er friskere og sunnere. Så det er jo ikke like nødvendig på lavkarbo som det kanskje er på "vanlig" kosthold.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 16:48   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Nå du spiser lavkarbo, a la Atkins induksjon eller skaldemann og lignende, så renser det tarmen for de tingene som blir skylt ut igjennom en tarmskylling.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7342
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2622

I tillegg til at de tingene som ligger i tarmen og "ulmer" er mel og sånt, altså avfall fra maten vi helst ikke skal spise?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 18:03   #6
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Tarmskylling

Wow! Nei, da trenger jeg ikke da. En lettelse egentlig...

Takk for oppklarende svar!

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:02   #7
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

...og når du har levd på lavkarbo en stund, vil en "spisedag" gi deg en SKIKKELIG "tarmskylling"...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 06:39   #8
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Tarmskylling

Jepp, signerer den, Burning ring of fire

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 11:55   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Jepp, signerer den, Burning ring of fire

Yeah!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 12:08   #10
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Jeg går til tarmskylling for tiden, og jeg tror; det som kommer ut hadde ikke kommet ut uansett hvor lavkarbo jeg spiste.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 13:27   #11
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Tarmskylling

Hva består en "spisedag" av??

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 13:28   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Gladimat, her.

Hva består en "spisedag" av??

MAAAASSE karbohydrater!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 13:32   #13
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Tarmskylling

Såpass ja Men man må vel vente en stund før man tar en spisedag da? Det er bare min 6. dag på Skaldeman's i dag Passer vel bra å gjemme slike spisedager til julaften, påskeaften og sankthans da? Eller bør man sitte på do den dagen?

__________________



Sist redigert av Gladimat : 21-04-07 kl 13:32. Årsak: skrivefeil
Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 18:18   #14
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Jeg går til tarmskylling for tiden, og jeg tror; det som kommer ut hadde ikke kommet ut uansett hvor lavkarbo jeg spiste.

Jeg har hatt Colonoskopi 2 ganger i år, en gang i januar og en gang i mars, og legen sa at etter den gangen i mars at han aldri hadde sett noen som var så ren innvendig (begynte på ketolyse i februar), så jeg velger å tro at man får ut det man måtte ønske ved ett lavkarbokosthold.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 18:19   #15
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Gladimat, her.

Hva består en "spisedag" av??

Altfor store mengder "brune" flasker.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 18:20   #16
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Gladimat, her.

Såpass ja Men man må vel vente en stund før man tar en spisedag da? Det er bare min 6. dag på Skaldeman's i dag Passer vel bra å gjemme slike spisedager til julaften, påskeaften og sankthans da? Eller bør man sitte på do den dagen?

For å si det slik: JEG ville IKKE ha ødelagt f.eks julaften med å plutselig spise høykarbomat....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:16   #17
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Jeg går til tarmskylling for tiden, og jeg tror; det som kommer ut hadde ikke kommet ut uansett hvor lavkarbo jeg spiste.

Mulig jeg har gått glipp av noe, men er det ikke bare bæsj som kommer ut ved tarmskylling? Som hadde kommet om en dag eller to uansett?

Det var til og med tema for en nylig episode av Penn & Teller: Bullshit :-)
http://www.tv.com/penn-and-teller-bu...9/summary.html

(bittorrent-kyndige finner episoden her: http://www.mininova.org/tor/659484)

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:20   #18
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Mulig jeg har gått glipp av noe, men er det ikke bare bæsj som kommer ut ved tarmskylling? Som hadde kommet om en dag eller to uansett?

Her tror jeg du finner svar på dine spørsmål....

http://www.yogakurs.no/tarmskylling.html

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com

Sist redigert av Nille : 22-04-07 kl 12:42. Årsak: fiksa quote
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:22   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Mulig jeg har gått glipp av noe, men er det ikke bare bæsj som kommer ut ved tarmskylling? Som hadde kommet om en dag eller to uansett?

Nja, det og i tillegg endel avleiringer som legger seg langs tarmveggen. Kan vel sammenligne det med et badekar. Når man bruker det så skylles jo det meste ut når man tapper ut badevannet, men hver gang blir en hinne med "usynlig" kalk og smuss liggende igjen slik at man innimellom må gå over med svamp og rengjøringsmidler. Tror det funker litt på samme måte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:25   #20
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan vel sammenligne det med et badekar. Når man bruker det så skylles jo det meste ut når man tapper ut badevannet, men hver gang blir en hinne med "usynlig" kalk og smuss liggende igjen slik at man innimellom må gå over med svamp og rengjøringsmidler.


Jeg liker å tømme "badekaret" mitt...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:27   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.


Jeg liker å tømme "badekaret" mitt...

Med svamp og rengjøringsmidler?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:32   #22
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Med svamp og rengjøringsmidler?

Med det som må til....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 12:50   #23
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Prøvde en sånn rensekur som jeg fikk anbefalt av en naturterapeut. Det kom ikke ut noen grums. Hun sa det var fordi jeg spiste så rent. Har også vært til undersøkelse med en slags gastroskopi (etter 12 timers total faste) - et flott apparat hvor jeg (hvis jeg ville) kunne se "innsia" mi på skjerm. Og da fikk jeg se hvor rent og fint det var i tarmtottene mine. Legen var forbløffa....

Siden så mange mener der er nødvendig uansett hvordan vi spiser, kan noen fortelle meg hvorfor jeg har hatt disse helt forkjellige opplevelsene ? Jeg kjenner flere lavkarbo folk med samme erfaringer som meg

Jeg spør fordi dette er noe jeg ikke har satt meg inn i og ikke vet særlig om....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:48   #24
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Nille: en rensekur som du inntar kan ikke sammenlignes med å få vasket tarmene, og ved gastroskopi eller koloskopi vil man ikke klare å se alt som ligger innimellom foldene i tarmen. Det gir et oversiktsbilde som kan gi en indikasjon selvfølgelig.

Disse avleiringene på innsiden av tarmen (som Carisma så morsomt sammenligner med kalk osv. på badekaret) kommer ikke ut ved første gangs skylling. Hvis det kommer ut noe i det hele tatt, så er det bare avføring som ville kommet ut uansett. De første 3-4 gangene er målet primært å få bløtt opp det gamle som ligger på innsiden av tarmen, for det er nødvendig å få bløtt det opp godt for at det i det hele tatt skal komme ut. Mest vanlig er det (visst) at det begynner å skje noe særlig fra den 5. gangen, og da er det som kommer ut SVART og ikke brun/gult som vanlig 'fersk' avføring. Beklager detaljene - men jeg bare prøver å svare så godt jeg kan jeg

Det er helt nødvendig å ta melkesyrekapsler eller andre tilskudd med gode tarmbakterier underveis

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 21:21   #25
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tarmskylling

Etter å ha satt meg litt bedre inn i det så kan jeg bekrefte det mine antagelser var, at tarmskylling er moderne kvakksalveri.

Sitat:

Det renser tarmen slik at næringsstoffer blir lettere tatt opp

På ingen måte. Tarmskylling renser tykktarmen. Tynntarmen er hovedansvarlig for å trekke ut næring fra maten. Tykktarmen trekker ut fuktighet og dytter avfall nedover.

Sitat:

Det fjerner belegg fra tarmveggen

Belegget, kjent som Mucoid Plague eksisterer ikke! Derfor kan det heller ikke fjernes. Hadde det vært rester som størknet fast i tarmens kriker og kroker så hadde dette vært dokumentert i medisinsk literatur.

Sitat:

Vi spiser mat som inneholder giftstoffer (toxins) som legger seg i tarmen og forgifter oss

Det stemmer at vi får i oss mye rart, men kroppen er veldig flink til å kvitte seg med alt vi gir den som vi ikke har bruk for.

Fakta er at tarmskylling dreper den sunne bakteriefloraen i tykktarmen. Skal heller ikke se bort ifra at gjentatte tarmskyllinger skader tarmen slik at den vil kunne lekke blod ut i avføringen. Sort avføring er nettopp et symptom på at man blør/har blødd innvendig.

Moralen er: skal du først bruke penger på å stikke noe opp i analen, kjøp noe fra Lek-shop eller lignende. Da ødelegger du ikke kroppen din.

Også verdt å lese:
Gastrointestinal Quackery: Colonics, Laxatives, and More

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no