Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har så lyst på noe godt ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-10, 21:11   #1
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Har så lyst på noe godt ...

Men klarer ikke helt å finne på hva som ikke er stappfullt med karber. Jeg har jordbær og fløte, men det er jo så mye karbohydrater i jordbær ogjeg ligger nok nært opp mot grensa for inntak av 15 karbohydrater i dag.
men hjelp meg med en teoretisk utregning her. 100g jordbær sies å inneholde ca 10 karbohydrater. Hvis jeg halverer dem til 50g og, blander det ut med 3 dl fløte, hvor mye karbohydrater vil det bli da ca, per 100g ferdig jorbærkrem sånn ca.

__________________


Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:22   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har så lyst på noe godt.......

1 dl fløte inneholder 2,9 g kh og tro meg - du trenger ikke lage jordbærkrem av 3 dl! Det blir fryktelig mye krem! Bruk 1 dl og 50 g jordbær, da blir det 3,3 + 2,9 = 6,2 g kh.

Jeg har akkurat spist bringebær med krem (og litt bjørkesøt, som ikke er lov på ketose, men jeg er ikke i ketose *hehe*). NAM! Jeg elsker krem!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:28   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har så lyst på noe godt.......

Det er ingen krise om du går over på karbene en dag innimellom, da, så lenge man ikke går ut av ketose!
15 er jo nærmest en nedre grense, ikke en øvre!

Bedre å "skeie" litt på antall karber enn å tippe helt ut på noe helt ulovlig fordi man bare "må"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:38   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har så lyst på noe godt.......

Det holder lenge med 50g jordbær og 1/2dl fløte på meg.. Bruker gjerne litt cottage cheese i også for mere mat og bedre balansert. Tar helst bringebær, men jordbær er nå best selv om de inneholder dobbelt så mye karber som bringebær.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:50   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Har så lyst på noe godt.......

Må det være noe søtt? Jeg sitter og koser meg med ostechips nå, med maldonsalt og tandoori-krydder på. Knallgodt!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 22:18   #6
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Har så lyst på noe godt.......

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Må det være noe søtt? Jeg sitter og koser meg med ostechips nå, med maldonsalt og tandoori-krydder på. Knallgodt!

Hva er ostechips da? Har sett man snakker om det , men aldrig sett dem.

__________________


Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 22:19   #7
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Har så lyst på noe godt.......

Tenkte lage med 3 dl for å liksom dryge ut karbene enda mer, og fordi jeg antar at mannen også har lyst på

__________________


Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 22:26   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Har så lyst på noe godt.......

3 dl fløte var da voldsomt mye, selv for 2

100 gram jordbær inneholder 6,5 -7 gram karbo alt etter hvilken matliste man leser. Fløte inneholder 2,9 gram pr 100 gram.

Om du pisker fløten kan du bruke mye mindre fløte også. 3dl pisket fløte blir jo faktisk nesten en hel bakebolle med krem.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 22:47   #9
Trolla
Medlem
 
Trolla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 55
Innlegg: 81
Trolla er på en erverdig vei

Sv: Har så lyst på noe godt.......

Oi,oi,oi Gode damer

Gjorde som dere sa og brukte 1,2 dl fløte og røte ned 50 g jordbær, og det var MEEEER en nok. Var helt fornøyd etter noen skjeer bare. Og masse godt igjen til i morgen når lysten på noe søtt, melder seg. Nå er jeg nysgjerrig på deres beste kosetips.. Vart lenge siden jeg var aktiv her nå og er litt rusten. Startet mandag den 21 Juni-10, altså for ei uke siden og har allerede gått ned 5 kg . Så kommet godt igang.

__________________


Trolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 11:35   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har så lyst på noe godt.......

3 dl fløte er det jeg bruker til alle oss 5 det og det er mere enn nok. Holder lenge med 1/2dl på meg, man får fort i seg mere energi enn man faktisk trenger nå man spiser fløte.. Jeg hadde nok ikke hatt noe problem med å spise 2dl fløte på et måltid, men det er hele 6g karber og nesten 800kalorier.. Man skal vanligvis ikke telle kalorier på lavkarbo, men det kan være lurt å være litt bevisst på hva man faktisk spiser..

Hilsen hun som akkurat har spist cottage cheese, krem og bringebær...til frokost.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 16:36   #11
søtmumsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Alder: 39
Innlegg: 26
søtmumsen er på en erverdig vei

Sv: Har så lyst på noe godt ...

Jeg lager meg Iset's sjokoladekake når jeg er sugen på noe søtt, den er suuupergod Dropper kremen og vaniljeessens i røra, og bruker ca 12 gram kakaopulver, og da blir hele kaka 2.2 karbs.. Kjempe god med litt krem til og noen bringebær/jordbær

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32816

__________________


søtmumsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 16:57   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Har så lyst på noe godt.......

Opprinnelig lagt inn av Trolla, her.

Hva er ostechips da? Har sett man snakker om det , men aldrig sett dem.

Du høvler vanlige osteskiver og legger dem på bakepapir på en tallerken, krydrer med det du vil og kjører dem i mikroen i ca. 3 minutter. De må stå såpass lenge for å bli sprø, og de blir skikkelig sprø altså!
Nammis!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så lyst på is tjorv1 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 13-05-10 00:11
har så lyst.... susanna Ketolysekuren 5 15-05-06 21:51
Jeg har så lyst på vin Spirea Dr Lindbergs 7 12-04-05 22:01
Lyst på noe godt i kveld! smosje Lavkarbo generelt 7 26-01-05 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no