Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-07, 10:47   #1
nicka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 3
nicka er på en erverdig vei

Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg?

Hei!
Eg kjøpte boka i høst og prøvde meg en uke, men var ikke motivert nok.
Mannen min gikk på kuren i bare 2 uker og tok av nesten 7kg.
Vi har spist vanlig siden og han har lagt på seg noen av kiloene igjen, så nå vil han ta noen nye uker. Mannen min kan godt ta av 10-12 kg uten at det gjør noe, men eg ønsker å ta av maks 5kg. Ut ifra boka er 5kg litt for lite for å gå på ketolysekuren, men kan noen gi meg noen gode grunner hvorfor????
Tenker jo bare at eg går på kuren mye kortere tid...
Eg er ikke overvektig, vil bere ned på det eg var før eg fikk barna.
Er det mulig å bare legge på seg mer hvis eg går på ketolysekuren?

__________________
Nicka...

nicka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 11:21   #2
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg???

Sitat:

Er det mulig å bare legge på seg mer hvis eg går på ketolysekuren?

Ja, hvis du ikke er nøye på å spise så lite karbohydrater som kuren krever, så vil du sikkert gå opp i vekt. Jeg vet ikke helt hvorfor ketolyse ikke anbefales til så liten vektnedgang, men tror det skyldes at det er tungt for kroppen å gå over i ketose.
Kansje du skal spise mer som fedon? Når mannen din spiser meierismør dropper du det. Velger fedonbrød, magrere pålegg, ikke mye saus, masse grønnsaker og salat.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 13:38   #3
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg???

Jeg tror fint du kan bruke ketolysekuren til å få ned 5 kg, men desto mer fedt du spiser desto viktigere er det å spise få carb.
Jeg er i samme situasjon som deg og ønsker å kvitte meg med ca. 5 kg.
Spiser idag stort sett etter prinsipper i ketolysekuren, men har svært ved å utelate vinen i helgen.

Det kunne være interesant å høre om det er andre her i dette forum med en BMI rundt 20, som har erfaringer med ketolysekuren.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 14:34   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg???

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla, her.

Jeg tror fint du kan bruke ketolysekuren til å få ned 5 kg, men desto mer fedt du spiser desto viktigere er det å spise få carb.
Jeg er i samme situasjon som deg og ønsker å kvitte meg med ca. 5 kg.
Spiser idag stort sett etter prinsipper i ketolysekuren, men har svært ved å utelate vinen i helgen.

Det kunne være interesant å høre om det er andre her i dette forum med en BMI rundt 20, som har erfaringer med ketolysekuren.

Ikke for å skuffe deg, men jeg tror tilbakemeldingene du vil få...mtp at du har BMI på 20, og vil i ketose/ned 5 kilo, -de kommer til å være av det kritiske slaget....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 18:47   #5
nicka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 3
nicka er på en erverdig vei

Sv: Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg?

Så lenge eg vet eg har fett på kroppen som eg ikke hadde før eg fikk barn, så må det jo være mulig å forbrenne dette ved å gå på ketolysekuren. Kjenner mennesker som har gått på kuren og er tynnere enn meg når de er ferdige....
Og faktisk etter bare en uke uten sukker blir huden utrolig forbedret.
En annen ting.... Føler meg oppblåst når eg spiser mye brød.. Dette forsvinner også! Så det er mange positive sider ved ketolysekuren!

__________________
Nicka...

nicka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 00:40   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg?

Det er jo ikke farlig å være i ketose, så jeg vil tro det ikker er noen hindring at du bare skal ned 5 kilo. Ketolysekuren er utviklet for de som har mye overvekt, og du kan sikkert ikke regne med å gå ned så fort som de som skal ned masse. Det er somregel sånn at til nærmere en er målvekten, til vanskligere er det å gå ned. Dessuten, hvis du finner ut at kuren iog ketose kke passer for deg, så er det ganske raskt å spise noe som gjør at du kommer ut av ketosen.

Tenkte også at jeg skulle nevne Atkins, som har en veldig fin tilnærming til lavkarbo og å finne rett karbonivå. Der starter en med et par rene uker i ketose med 20 kh per dag, også legger en til 5 kh pr uke etter en viss stige, slik at en finner det nivået på antall karbohydrater en kan innta og fortsatt gå ned i vekt, og etterhvert holde vekten. Atkins vedlikeholds kostohold og Fedon er ganske likt, og passer perfekt å leve på resten av livet.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:46   #7
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg?

Jeg spiser etter Atkins prinsipper, hadde som plan å gå ned ca 5 kg. Det gjorde jeg, relativt raskt. Etter de 5 kiloene forsvant stoppet vekten å gå ned. Men jeg føler meg veldig frisk og rask, ingen magevondt, stabilt blodsukker osv. Det går altså ann.

Jeg var ikke særlig overvektig, ønsket bare at klærne skulle passe igjen.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hva kan man bruke eggehviter til da? Summer Generell ernæringsdebatt 17 15-12-06 11:36
Kan man fryse ned... Summer Generell ernæringsdebatt 10 05-09-06 20:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no