Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

"Åsså jukser vi litt...."

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-10, 20:47   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

"Åsså jukser vi litt...."

OK - jeg innrømmer at av og til så jukser jeg litt....slik som i dag f. eks da vi hadde kylling til middag. Jeg lagde Toro sin Kylling Bretagne saus og bytta ut melka med fløte......kjempegodt - men kanskje ikke helt stuerent. (Har aldri havnet ut av ketose - spiser aldri mer enn 2-3 ss saus allikevel.)

Er det noen produkter du "jukser" med?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 20:58   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

sauser er vel det jeg og er flinkest å jukse litt med, spiser ikke mye av dem til måltidet uansett, så det går greit!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:06   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Når jeg lager lapskaus, kjøper jeg gjerne ferdikutta rot-grønnsaker og/eller lapskausblanding

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:39   #4
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Gåte:
Hvem gjorde uttrykket "åsså jukser vi litt" kjent?

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:40   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Huff, så slemme jenter

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:44   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Gåte:
Hvem gjorde uttrykket "åsså jukser vi litt" kjent?

"Og nå har me juksa litt" er uttrykket jeg forbinder med I.E. ...som forøvrig demonstrerte slankebukser i en annen tråd her inne

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:44   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Gåte:
Hvem gjorde uttrykket "åsså jukser vi litt" kjent?

Kan da ikke være andre enn Tv-kokk-dronningen, selveste Hovig?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:49   #8
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Ikke Espelid nei.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 22:03   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Ikke Espelid nei.

Ikke? Hmmm...da er jeg blank...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 01:51   #10
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Jeg lager aldri sauser selv, kun pose! :O Med fløte...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:43   #11
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Puhh..mange som jukser her altså. Nesten godt å høre... Da skal jeg begynne å lage saus jeg også. Jeg er så lat at jeg bare bruker smelta smør.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:49   #12
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Jeg prøver å la være, men er ikke så lett! Har prøvd meg flere ganger på hjemmelaget bernaise, men syns det smaker dritt! Så når jeg skal ha bernaise kjøper jeg fjordland sin ferdige, kun 2,2 karber

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:55   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Er det noen produkter du "jukser" med?

Å ja, mange! Nakkekoteletter f.eks. Jeg kjøper ferdig slaktet svin i butikken.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 11:29   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Men altså, synes dere denne pulverblandingen er så god at den er verdt å jukse med? Pulversaus smaker ikke skikkelig mat i det hele tatt...

Når jeg jukser, da skeier jeg helt ut, ellers spiser jeg strikt ren mat, det eneste jeg kjøper av produkter på "glass og pose" er green curry paste som jeg bruker i div. kokossauser mm.

Fjordland sin beanaise smaker blærk i forhold til hjemmelaget, men dog bedre enn posesaus som ikke smaker beanaise i det hele tatt.

Men ellers, jupp, masse juks, ferdig strimla kjøtt, kyllingfilèet og ikke hel kylling, ferdigskåret salat i blandt også, eller frosne grønnsaker( smaker i grunn ikke helt bra..)..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:18   #15
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Å ja, mange! Nakkekoteletter f.eks. Jeg kjøper ferdig slaktet svin i butikken.


-

Festlig

Svaret på gåten var Trond Kirkvaag.

http://www.youtube.com/watch?v=xwk_r13iRKY

Ingrid Espelid Hovig har selv sagt at hun syntes det var rart at noe av det hun er mest kjent for er et uttrykk som hun selv aldri brukte i noen program.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:25   #16
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.


Svaret på gåten var Trond Kirkvaag.

http://www.youtube.com/watch?v=xwk_r13iRKY

Ingrid Espelid Hovig har selv sagt at hun syntes det var rart at noe av det hun er mest kjent for er et uttrykk som hun selv aldri brukte i noen program.

Åff cårse!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:07   #17
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Jeg prøvde å lage lavkarbo bearnaise en gang, syntes det smakte fælt Jeg elsker posesauser, og fjordland sine ferdiglagte smaker IVERTFALL fælt, etter min smak.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:18   #18
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Festlig

Svaret på gåten var Trond Kirkvaag.

http://www.youtube.com/watch?v=xwk_r13iRKY

Ingrid Espelid Hovig har selv sagt at hun syntes det var rart at noe av det hun er mest kjent for er et uttrykk som hun selv aldri brukte i noen program.


utrolig vittig!!Hvem sa at komikere ikke har makt..

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:26   #19
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Enig med Imse...hjemmelaget saus er like lett å lage...smaker mye bedre... og man slipper fex transfett og endel ikke særlig fristende tilsettningsstoffer

Tror egentlig ikke jeg jukser med noe...drikker nok bare for mye SpriteZero jeg...

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 15:31   #20
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Gåte:
Hvem gjorde uttrykket "åsså jukser vi litt" kjent?

Det var vel helst "..og så har me juksa litt.." som var sagt, trur eg

Forøvrig så lagar eg som regel sausen sjølv, men eg kan finne på å kjøpe bearnaisesaus ferdig (våt sådan, som ein kan ete kald eller berre varmar opp) fordi den ikkje har så mange karbar, og så er det så sabla praktisk.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 16:22   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Åsså jukser vi litt...."

Bearnaise etter Gerds oppskrift er jo så godt!

Jeg spiser noen hermetiske thai-supper fra nærmeste innvandrersjappe, jeg - bestående av kokosmelk og grønnsaker stort sett, og akseptabel mengde karbohydrater. Er nok bedre å lage tom kha fra grunnen av, men hermetikken er innmari hendig iblant...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Hjelp! Erstatninger for "rask" mat når du er litt sulten, som et eple, en gulrot balloon Lavkarbo generelt 12 17-01-09 22:05
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
Min største "synd" i jula, trenger litt hjelp ... cilemora Dr Lindbergs 1 03-12-07 16:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no