Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til nybegynnere

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-09, 22:02   #201
MatGlad!
Juniormedlem
 
MatGlad! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 43
Innlegg: 13
MatGlad! er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Tusen takk for svarene
Ja, Kitt, dette her blir å snu all tidligere lærdommer på hodet.. Men ettersom jeg har gjort det så bra allerede, så har jeg nok ubevisst holdt meg på riktig kurs likevel. Godt å tenke på. Enn så lenge har jeg hatt en nedgang på litt over 1 kg pr uke. Og så lenge jeg klarer det kommer jeg å fortsette på samme "sti".

Og kommer til å bruke oppskriftene og forumene veldig aktivt

Gleder meg til fortsette!

Og med det samme jeg kommer på det; kjøttboller av kalkun, eller kylling, hvordan er de? Er fortsatt i lærefasen med å lese innholdsfortegnelser på matvarene..

__________________


MatGlad! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:18   #202
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Ser ut som om du er godt i gang, ja!

Dersom det står Karbohydrater mer enn 5 pr 100g, la det bli igjen i butikken!

Mye man skal lære, men etter hvert går det så mye greiere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 16:12   #203
lillehilde
Nytt Medlem
 
lillehilde sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 42
Innlegg: 2
lillehilde er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Flott innlegg (selv om det er gammelt).
Godt å ha noen retningslinjer helt i starten

lillehilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:32   #204
Florence123
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 57
Florence123 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Hei alle sammen

Ny her jeg også, begynte mandag og følger ikke noen bestemt diett men prøver å holde meg på ca 20 - 25 karbo hver dag.

Sluttet og røyke for ett par måneder siden og da kom noen kilo magefett som er det farligste...

Jeg spiser 2 egg til frokost og 5 små baconskiver som jeg har oppå Lollipopbrødet (har bakt og det er nydelig ).

Så lunsj som består av Cottage cheese, og en neve paranøtter.

Middag, stekt kjøttdeig m/tacokrydder eller stekt Kotelett og masse grønnskaker.

Kvelds er 1 pose baconcrips og litt paranøtter eller honningmelon.

Må spørre om det ser greit ut, og kan man kjøpe Ketosestix på Apoteket ?

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 14:11   #205
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Hei og velkommen!

Siden du ikke følger noen spesiell diett er det vanskelig å si om noe ser greit ut, men jeg savner vel litt mer fett og melon er frukt, noe som stort sett ikke er forenelig med lavkarbo. Bedre med litt bær!

1 hel pose baconcrisp kan bli i meste laget både salt og proteiner om dette er noe du spiser daglig!

Ellers kan både brøderstatning og nøtter være partystoppere!

Grattis med røykeslutt forresten.
4 uker siden jeg tok siste røyken. Merker det på livvidden, ja! Må komme meg i gang med seriøs ketolyse igjen fra neste uke før vekta bikker 3- sifret!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:22   #206
Florence123
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 57
Florence123 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Godt å bli kvitt røyken, og du har vært flink

Skjønner at nøtter og honningmelon ikke er så lurt, men det er jo lite karbo i de så da trodde jeg det var greit ...

Men skal prøve å få i mere fett og mindre baconcrips, for hvis jeg skjønner deg riktig så er det med på å ødelegge slik at jeg ikke går ned i vekt.

Hva burde f eks en ukes meny besto av, jeg prøver å finne ut av dette med å lese her inne men vet ikke om jeg er noe klokere ?

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:28   #207
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Florence123, her.

Godt å bli kvitt røyken, og du har vært flink

Skjønner at nøtter og honningmelon ikke er så lurt, men det er jo lite karbo i de så da trodde jeg det var greit ...

Men skal prøve å få i mere fett og mindre baconcrips, for hvis jeg skjønner deg riktig så er det med på å ødelegge slik at jeg ikke går ned i vekt.

Hva burde f eks en ukes meny besto av, jeg prøver å finne ut av dette med å lese her inne men vet ikke om jeg er noe klokere ?

arnakristin har samlet en del knallbra linker, http://forum.lavkarbo.no/showthread....le+nybegynnere, som kan være lurt å lese, her får du svar på mye

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:34   #208
Florence123
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 57
Florence123 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Takk til Charlott

Har nettopp bestilt ketolysekuren, så den kommer i løpet av en uke.

Bestilte den rimligste med ketolysestix, boka og tablettene og regner med at resten kan jeg finner her ?

I mellomtiden prøve jeg med frem med lavkarbo, har 10 kilog som må bort etter røykeslutten .

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:38   #209
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Florence123, her.

Takk til Charlott

Har nettopp bestilt ketolysekuren, så den kommer i løpet av en uke.

Bestilte den rimligste med ketolysestix, boka og tablettene og regner med at resten kan jeg finner her ?

I mellomtiden prøve jeg med frem med lavkarbo, har 10 kilog som må bort etter røykeslutten .

Blir rimelig overrasket om du ikke får resten av hjelpa her ja Jeg bestile også "bare" den pakka, holdt i massevis!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:40   #210
Florence123
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 57
Florence123 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Til Charlott

Er det lenge siden du startet og kan jeg spørre hvor mye du har gått ned i vekt ?

Man er jo nysgjerrig på om dette virker ?

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:42   #211
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Florence123, her.

Til Charlott

Er det lenge siden du startet og kan jeg spørre hvor mye du har gått ned i vekt ?

Man er jo nysgjerrig på om dette virker ?

Startet i september og gikk ned 11 kilo på 7 uker, så dette funker Det går ikke helt på skinner for alle hele tiden, noen opplever såkalte partystoppere og vektstagnering, men for de fleste sklir kiloene av

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:45   #212
Florence123
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 57
Florence123 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Må spørre , hva er partystoppere ?

Florence123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 15:48   #213
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Florence123, her.

Må spørre , hva er partystoppere ?

De vanligste er meieriproduker (-smør), tomater, brøderstatninger og nøtter. Enkelte reagerer på noen av disse tingene og må styre unna om vektnedgangen skal fortsette. Hvorfor det er slik tror jeg ingen helt vet...
Om du søker på "partystoppere" vil det dukke opp en del tråder hvor du kan lese mer

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:04   #214
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Florence123, her.

Må spørre , hva er partystoppere ?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

De vanligste er meieriproduker (-smør), tomater, brøderstatninger og nøtter. Enkelte reagerer på noen av disse tingene og må styre unna om vektnedgangen skal fortsette. Hvorfor det er slik tror jeg ingen helt vet...
Om du søker på "partystoppere" vil det dukke opp en del tråder hvor du kan lese mer


Partystoppere er rett og slett ting som hindrer vektnedgang.
Gjerne uten at man helt kan forklare hvorfor!

Nede i første innlegget i denne journalen finner du Gerds ketolyse- ukesmenyer! Flotte å forholde seg til i begynnelsen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 20:04   #215
ramonica
Juniormedlem
 
ramonica sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Troms
Innlegg: 14
ramonica er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kjempebra ja men...men....mmmemen.... unngå søtstoffer?? SKRIIIK...
Jeg må jo kunne spise geleen min... jaja men en trøst er jo at jeg går lett i ketose, samt tar lett av om jeg går på induksjon, og allikevel spiser aspartam


Hei! hvor lang tid brukte du på å gå så mye ned?
Gratulerer så masse

__________________
Ramonica
ramonica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse: leve livet for min datter.... Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 22:23   #216
sweet_midya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 2
sweet_midya er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

hei
Har lyst på skjokolade mosssss er det noen som kan hjelpe meg med det?

sweet_midya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 22:59   #217
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av sweet_midya, her.

hei
Har lyst på skjokolade mosssss er det noen som kan hjelpe meg med det?

Er du fysen så er det som oftest en indikasjon på at du har fått i deg for lite fett.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 00:23   #218
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av sweet_midya, her.

hei
Har lyst på skjokolade mosssss er det noen som kan hjelpe meg med det?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Er du fysen så er det som oftest en indikasjon på at du har fått i deg for lite fett.

Selvfølgelig har Arnakristin rett, men om du likevel skal spise noe, Meny(og andre) har Heistad sukkerfrie sjokoladepudding. Sånn i pose. Mener det står bakpå hvordan man får mousse i stede for pudding!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:37   #219
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Tips til nybegynnere

Eller smelt sjokolade uten sukker, visp inn eggeplommer og bland med krem og evt litt søtningsmiddel...Blir heeelt nydelig..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 21:07   #220
abby81
Nytt Medlem
 
abby81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: tønsberg
Innlegg: 6
abby81 er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

...

abby81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:56   #221
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til nybegynnere

Oj,takk for tipset om sjokolademousse og pudding:-)

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 18:04   #222
Lotta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 42
Lotta er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Takk for tips.

Lotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 00:56   #223
Capricorne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 3
Capricorne er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

hvorfor skal man til lege for å ta blodprøver når man skal begynne på lavkarbodiett??

Capricorne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 01:32   #224
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Capricorne, her.

hvorfor skal man til lege for å ta blodprøver når man skal begynne på lavkarbodiett??

Hei,
Er du frisk og rask så er det ikke noe problem å starte på lavkarbo uten legebesøk først. Jeg var ikke hos legen før jeg la om til et ketogent kosthold, jeg er i utgangspunktet frisk bortsett fra at jeg har pådratt meg en deler skader som gjør meg immobil som sammen med et høykarbo kosthold gjorde meg overvektig. Det er ikke til å komme unna at en del av de som legge om kostholdet til lavkarbo gjerne er overvektige som i tillegg sliter med andre helseplager og da er det på sin plass at legen sjekker at alt er i orden før og underveis. ....og mange synes det er spennende følge med på få bevis på de positive resultatene lavkarbokostholdet gir ved å ta en full sjekk før omleggingen og oppfølginger underveis.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 13:16   #225
Banjo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
Banjo er på en erverdig vei

Sv: Tips til nybegynnere

Denne var jo veldig fin! Takk takk!
Har selv stoppet litt opp etter 3 uker, men det begynner nok å "renne" av igjen om tid og stunder.

__________________
Fikk påvist PCO 21.mai 2010



Banjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose og lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
nybegynner


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Noen tips om Atkins-isen? Får det ikke til! donjuanwannabe Kake/dessert og snacks 4 27-02-04 15:44
Vårt kosthold ser ut til å bli mer anerkjent Skorpia Lavkarbo generelt 3 23-02-04 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no