Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-12, 11:43   #12676
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

man kan få ødem ved å ta minipillen som ikke inneholder østrogen men bare progesteron. og selvsagt når man tar vanlige p piller som inneholder begge deler.

Ja, men det er ikke progesteron, det er progestagen. Jeg snakker om bioidentisk progesteron, ikke syntetisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-02-12, 14:03   #12677
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg trenger etellerannet til å male mandlene finere enn hva stavmikseren min gjør. jeg har en manuell kaffekvern, det funka IKKE. I tillegg så vil jeg helst ha en elektrisk sak, så en manuell mandelkvern er litt uaktuel det også. Har noen en å anbefale? Jeg vil gjerne kunne bruke den både til kaffebønnekverning og mandelkverning, så den må tåle litt

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-02-12, 14:10   #12678
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg trenger etellerannet til å male mandlene finere enn hva stavmikseren min gjør. jeg har en manuell kaffekvern, det funka IKKE. I tillegg så vil jeg helst ha en elektrisk sak, så en manuell mandelkvern er litt uaktuel det også. Har noen en å anbefale? Jeg vil gjerne kunne bruke den både til kaffebønnekverning og mandelkverning, så den må tåle litt

Jeg hadde tenk å kjøpe denne til både kaffebønner og mandler. Men, det er kanskje ikke så lurt alikevel. Lurer på om den vil funke bedre enn manuel kvern. Hvorfor funket ikke den manuelle ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 05-02-12, 14:18   #12679
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg hadde tenk å kjøpe denne til både kaffebønner og mandler. Men, det er kanskje ikke så lurt alikevel. Lurer på om den vil funke bedre enn manuel kvern. Hvorfor funket ikke den manuelle ?

Jo, nå skal du høre. Mandlene ("melet") satte seg bare fast inni kvernet det bare ...stoppa der I tillegg slutta hele kvernet å virke som det skulle da vi hadde i mandler i stedet for kaffebønner... Nå er det jo en mulighet for at det er kvaliteten på kvernet det er noe i veien med, men jeg akter ikke å bruke penger på enda ett for å så ev. gjøre den samme oppdagelsen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-02-12, 14:22   #12680
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jo, nå skal du høre. Mandlene ("melet") satte seg bare fast inni kvernet det bare ...stoppa der I tillegg slutta hele kvernet å virke som det skulle da vi hadde i mandler i stedet for kaffebønner... Nå er det jo en mulighet for at det er kvaliteten på kvernet det er noe i veien med, men jeg akter ikke å bruke penger på enda ett for å så ev. gjøre den samme oppdagelsen

Aha. Kan det ha noe å gjøre med at den er manuell tro ? At en elektrisk har så mye mer kaft/hurtighet at mandlene ikke rekker å sette seg fast. Hm... får tenke nøye gjennom om jeg skal kjøpe elektrisk altså.
Men - jeg mener å ha lest i en eller annen tråd at noen hadde malt mandler i elektrisk kvern med godt resultat.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 05-02-12, 14:27   #12681
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Aha. Kan det ha noe å gjøre med at den er manuell tro ? At en elektrisk har så mye mer kaft/hurtighet at mandlene ikke rekker å sette seg fast. Hm... får tenke nøye gjennom om jeg skal kjøpe elektrisk altså.
Men - jeg mener å ha lest i en eller annen tråd at noen hadde malt mandler i elektrisk kvern med godt resultat.

Godt mulig at det er nettopp det som er problemet! Jeg har også lest om folk som bruker elektrisk kvern til mandler. Derfor lurer jeg på om noen har en å anbefale?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-02-12, 14:44   #12682
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg vil gjerne kunne bruke den både til kaffebønnekverning og mandelkverning, så den må tåle litt

Kommer ikke alle mandlene til å smake kaffe? Det er jo nesten umulig å få renset inni de minste delene, og kaffesmaken sitter....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-02-12, 14:54   #12683
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kommer ikke alle mandlene til å smake kaffe? Det er jo nesten umulig å få renset inni de minste delene, og kaffesmaken sitter....

Det tenkte jeg ikke på Men okei. En til å male mandler med da! Den lille kaffebønnemalinga mi kan jeg bruke den manuelle kverna til. ......dvs, gubben kan kverne manuelt

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-02-12, 16:20   #12684
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Godt mulig at det er nettopp det som er problemet! Jeg har også lest om folk som bruker elektrisk kvern til mandler. Derfor lurer jeg på om noen har en å anbefale?

Jeg har malt mandler med elektrisk kaffe-/krydderkvern (som også illustrerer i bruksanvisningen sin hvordan male mandler, så jeg føler ikke at jeg mishandler den når jeg bruker den sånn ) - den er av merket Tefal, husker ikke modellnummeret. Tror jeg plukket den opp for sånn 300 kr eller mindre på Jernia.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 11-02-12, 01:05   #12685
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har malt mandler med elektrisk kaffe-/krydderkvern (som også illustrerer i bruksanvisningen sin hvordan male mandler, så jeg føler ikke at jeg mishandler den når jeg bruker den sånn ) - den er av merket Tefal, husker ikke modellnummeret. Tror jeg plukket den opp for sånn 300 kr eller mindre på Jernia.

Takk! Skal se etter den

Nytt spørsmål:
Er det noen som har en indisk kyllingrett å anbefale som ikke er inni skauen sterk og som IKKE inkluderer kokos av noe slag? Helst uten meieriprodukter, men det er ikke et krav.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-02-12, 01:10   #12686
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Apetittsild fra denja er så godt på kokt egg,men er det greit(ligger jo i sukkerlake)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-02-12, 02:58   #12687
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Apetittsild fra denja er så godt på kokt egg,men er det greit(ligger jo i sukkerlake)

Hvis ikke det står noe næringsinnhold på boksen, hadde jeg skrevet en sint mail til Denja.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 11-02-12, 03:36   #12688
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Takk! Skal se etter den

Nytt spørsmål:
Er det noen som har en indisk kyllingrett å anbefale som ikke er inni skauen sterk og som IKKE inkluderer kokos av noe slag? Helst uten meieriprodukter, men det er ikke et krav.

De fleste indiske curryer har jo enten kokosmelk, fløte eller yoghurt. Murghi Tandoori er marinert i yoghurt og så grillet. Så det er ikke overveldende mye meieriprodukter. Du kan jo prøve å google murghi, som betyr kylling.

Jeg har spist en stor mengde potetgull i dag, noe jeg regner med får dårlige følger. Er det noen som har en god "detoxkur"? Jeg vil bli kvitt etterdønningene av dette snart. Sist gang jeg ramlet i en godteskål hadde jeg blodsukkerfall og var energiløs i nesten to uker. Jeg har ikke egentlig tid til det. Jeg tror jeg har lagt på meg litt av å være stresset og nå er jeg lei.. Burde jeg kanskje prøve meg på en atkins induksjon?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-02-12, 11:58   #12689
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hmmm ... Nå stusser jeg litt. Skal brenne the Wire på DVD, altså avspillbart på DVD-spiller, men tross at det er 4,7 gb plass på plata, så får jeg kun plass til to episoder, og hele sesongen er på 4,2 gb. Ok, det står også "2 hr" på plata, men jeg har da brent serier på DVD-er tidligere?! Er det ikke noen måte å omgå det på, sånn at jeg får utnytta den faktiske kapasiteten til brenne-DVD-en?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-02-12, 13:07   #12690
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

er forskjell om du brenner som video, eller om du brenner videofiler som datafiler om du skjønner hva jeg mener.. brenner du en musikkcd er det plass til ca 70 minutter, men 700mb mp3 filer can vare mye lenger enn det dårlig forklart men håper jeg fikk fram hovedpoenget <<;

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 11-02-12, 13:33   #12691
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

er forskjell om du brenner som video, eller om du brenner videofiler som datafiler om du skjønner hva jeg mener.. brenner du en musikkcd er det plass til ca 70 minutter, men 700mb mp3 filer can vare mye lenger enn det dårlig forklart men håper jeg fikk fram hovedpoenget <<;

Jeg tror vel jeg tidligere har brukt et program hvor man gjør en komprimering av filene. Dette er avi, jeg har antagelig brukt ISO før ... Damn it ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-02-12, 13:36   #12692
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, jeg vet at man kan få ødemer av for lite progesteron, men jeg lurer på om man ikke kan få det av for mye progesteron også? Har gjort noen funn på google som kan tyde på det, men ikke akkurat flust av info den veien.
Har alltid slitt litt med vann i kroppen, men det siste året har det vært helt ekstremt. Så slo det meg at dette veldig mulig startet for alvor da jeg i fjor begynte på hormonbehandling med bioidentisk progesteronkrem, og at jeg muligens ikke trengte dette?! Før jul og fram til siste menstruasjon brukte jeg det ikke, og det ble noe bedre -mindre ødemer og sånn, men jeg begynte med det nå i denne syklusen igjen, og alt er tilbake. Tre kilo vann opp både rett før og nå flere dager etter mensen. Gah. Er det noen logikk her? Jeg tror uansett jeg gir eff i den kremen framover ...

Tror ganske sikkert at det er tilfellet. Tenk på den naturlige mens-syklusen. Progesteron starter å stige ved eggløsning (da østrogen er på topp), og deretter øker det gradvis (mens østrogen synker) inntil du får mensen. Da synker nivået til bunns (der østrogen nå også befinner seg), i løpet av et døgn eller så. Ergo: Man føler seg bra fra mens og frem til eggløsning (da begge hormoner er lave eller kun østrogen øker), og føler stadig dårligere m. ødemer og PMS når progesteron øker.

Konklusjon: Jeg ville aldri tilført kroppen min ekstra progesteron (selv om det er naturlig type). Det virker jo som du allerede produserer nok.

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket
Gammel 11-02-12, 13:52   #12693
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av gilbertine, her.

Tror ganske sikkert at det er tilfellet. Tenk på den naturlige mens-syklusen. Progesteron starter å stige ved eggløsning (da østrogen er på topp), og deretter øker det gradvis (mens østrogen synker) inntil du får mensen. Da synker nivået til bunns (der østrogen nå også befinner seg), i løpet av et døgn eller så. Ergo: Man føler seg bra fra mens og frem til eggløsning (da begge hormoner er lave eller kun østrogen øker), og føler stadig dårligere m. ødemer og PMS når progesteron øker.

Konklusjon: Jeg ville aldri tilført kroppen min ekstra progesteron (selv om det er naturlig type). Det virker jo som du allerede produserer nok.

Takk takk! Jeg begynte jo på progesteron fordi jeg var av den oppfatning av at jeg trengte det med PCOS og lavt stoffskifte, men tydeligvis ikke. Har i alle fall kutta ut kremen nå, og holder meg langt unna.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-02-12, 15:24   #12694
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Siden det er snakk om hormoner....

Damer produserer jo mindre østrogen i/etter menopausen.
Det fører til ymse overgangsplager som hetetokter etc.
Men så leste jeg et sted at hos overvektige damer så er østrogennivået høyere enn hos sin slanke medsøstre. Produksjonsnedsettelsen vil derfor ikke synke like mye som hos de slanke damene. Betyr det at vi fyldige får en lettere overgangsalder?

Det er jo også bevist at et glass vin eller to noen ganger i uka faktisk øker østrogennivået i kroppen. Betyr DET da at ei fyldig dame som drikker et glass eller to om dagen kommer senere i overgangsalderen i tillegg til at den blir 'snillere'?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-02-12, 16:45   #12695
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

men hvordan øke naturlig progesteron ? naturlig og kunstig har ikke samme effekt i kroppen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 11-02-12, 19:58   #12696
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.


Nytt spørsmål:
Er det noen som har en indisk kyllingrett å anbefale som ikke er inni skauen sterk og som IKKE inkluderer kokos av noe slag? Helst uten meieriprodukter, men det er ikke et krav.

Denne! http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-7100.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-02-12, 01:23   #12697
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmmm ... Nå stusser jeg litt. Skal brenne the Wire på DVD, altså avspillbart på DVD-spiller, men tross at det er 4,7 gb plass på plata, så får jeg kun plass til to episoder, og hele sesongen er på 4,2 gb. Ok, det står også "2 hr" på plata, men jeg har da brent serier på DVD-er tidligere?! Er det ikke noen måte å omgå det på, sånn at jeg får utnytta den faktiske kapasiteten til brenne-DVD-en?!

Det høres ut som at du konverterer til DVD-format. Nye DVD-spillere leser DivX/XviD. Noen leser også x264 (min gjør ). I så fall er det bare å brenne en vanlig data-DVD. De fleste nye DVD-spillere tar også USB. Så hvis du har en minnepenn, så kan du overføre og slippe å bruke en DVD på det. Eller er poenget at du skal få mer plass på harddisken din?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 12-02-12, 13:55   #12698
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det høres ut som at du konverterer til DVD-format. Nye DVD-spillere leser DivX/XviD. Noen leser også x264 (min gjør ). I så fall er det bare å brenne en vanlig data-DVD. De fleste nye DVD-spillere tar også USB. Så hvis du har en minnepenn, så kan du overføre og slippe å bruke en DVD på det. Eller er poenget at du skal få mer plass på harddisken din?

Nei, jeg skal brenne for noen, og det er til en eldre dvd-spiller. Men jeg fikk komprimert det noe på Nero, og fikk plass til fem i stedet for to episoder, om ikke annet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-02-12, 15:02   #12699
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får man kjøpt en god, gammeldags teppebanker?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 13-02-12, 15:05   #12700
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvor får man kjøpt en god, gammeldags teppebanker?

Jernia såg jeg hadde

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no