Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Rømmegrøt på 17. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-07, 14:12   #1
Et bedre liv!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 12
Et bedre liv! er ny på veien

Rømmegrøt på 17. mai?

Jeg har så innmari lyst på rømmegrøt på den store dagen. Finnes det noen oppskrift på dette for oss som er i ketose? Eller en god betasuppe for den del.
Kanskje det er noen som har planene klare for både frukost, middag og is denne dagen. Legg ut oppskrifter da vel! Vi må jo kose oss litt vi også?

Et bedre liv! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:15   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...53&postcount=1

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:18   #3
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Når jeg regna ut ziggys rømmegrøt ble det iallefall mer enn det står der vær obs på det..

Den var så god at jeg hadde vanskeligheter emd å spise den grøten uten å spise for mye karber..

Men neste 17. mai skal jeg jammen kose meg..

Denne 17 mai skal vi grille og jeg skal lage lavkarbo suksesskake

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:45   #4
Et bedre liv!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 12
Et bedre liv! er ny på veien

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Se der ja!! Hipp hurra!!! Visst fantes det oppskrift her allerede Supert!

Et bedre liv! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:55   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

Når jeg regna ut ziggys rømmegrøt ble det iallefall mer enn det står der vær obs på det..

Den var så god at jeg hadde vanskeligheter emd å spise den grøten uten å spise for mye karber..

Men neste 17. mai skal jeg jammen kose meg..

Denne 17 mai skal vi grille og jeg skal lage lavkarbo suksesskake

Hvor mange karber kom du frem til da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 15:08   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Det er nok bitte litt mer, ettersom Tine har retta opp i en feil i varedeklarasjonen på rømmen sin (men det står fortsatt det gamle i på mat på data-programmet, dessverre....). Jeg TROR at der var fra 2 komma ettellerannet, til 4 ognoe...
Det er uansett STOR forskjell fra original rømmegrøtsoppskrift da, og jeg tror vi kanskje snakker en tre fire karber pr hundre gram, kanskje mindre. Og det kan vi leve med på Norges bursdag! (Synes jeg i alle fall da)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 15:09   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Det er nok bitte litt mer, ettersom Tine har retta opp i en feil i varedeklarasjonen. Jeg TROR at der var fra 2 komma ettellerannet, til 4 ognoe...
Det er uansett STOR forskjell fra original rømmegrøtsoppskrift da, og jeg tror vi kanskje snakker en tre fire karber pr hundre gram, kanskje mindre. Og det kan vi leve med på Norges bursdag! (Synes jeg i alle fall da)

Helt enig...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 23:06   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hvor mange karber kom du frem til da?

Siden Tine har endret på innholdet i Sæterrømme fra 1,6 kh til 2,9 kh pr 100 g så vil vel det si at oppskriften totalt inneholder 3,9 kh mer enn det som Ziggy har regnet ut.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 23:23   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Det var ikke mer nei

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 00:38   #10
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Hele porsjonen på 500 gram blir 13 - 13,5 karbohydrater

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 01:13   #11
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

Hele porsjonen på 500 gram blir 13 - 13,5 karbohydrater

Og de dagene jeg spiser den rømmegrøten, da spiser jeg omtrent ikke mere den dagen. Deler porsjonene i 2/3, og 1/3...mulig jeg tar et mellommåltid av LITT nøtter, egg, eller no. Men den metter utrolig lenge den grøten.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:54   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:57   #13
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil

Hei!
53 kr.- for et glass med 75 gr her i Trondheim

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:58   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg vet ikke hvor stort glasset er, men jeg kan tippe det inneholder en dl? Det koster pluss minus femti kr pr glass, men er innmari drøyt i bruk
Hadde vært storartet å få det inn i sortimentet ditt Torkil, tror dette har gjort mye av matlagingen enklere!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:02   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Takk for innspill. Jeg tenker også på å ha noe i bakemiksen for å forbedre bakeegenskapene, men det er noe som det vil ta tid å prøve ut.
Takk
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:03   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Hei!
53 kr.- for et glass med 75 gr her i Trondheim

Samme i Valdres

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:12   #17
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

Hele porsjonen på 500 gram blir 13 - 13,5 karbohydrater

Njaaa....

Det er jo bare 300 gr Rømme, som korrekt inneholder 2,9 gr karber pr 100 gr, og det samme med fløte, om man bruker det.

så da skulle det bli mellom 8,7 og 13,0 avhengig om man bruker 1 dl fløte i tillegg til 3 dl med rømme og 1-2 dl vann, som det er i en hel porsjon...

Det betyr at det er mellom 1,7 til 2,6 gr karbo pr 100 gr grøt, alt etter mengde med vann vs fløte.

Og Johannesbrødkjernemelet er det som kjent 0 gr netto karber i, da det kun er består av kostfibrene fra johannesbrødurten.

.


Sist redigert av Ziggy : 16-05-07 kl 20:30.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 10:36   #18
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

er det noen som spisern denne grøten på en hel dag og ellers ingenting?

er den "lov" på ketolyse???

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 10:59   #19
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Bare et spørsmål. Jeg vurderer å ta inn johannesbrødmel i ketolysesortimentet hvis jeg kan selge det billigere enn det som er tilgjengelig i dag. Har noen av dere priser på dette? Evt link til emnet hvis det er diskutert tidligere
Vennlig Hilsen
Torkil

Det hadde vært supert om du fikk det til. Lykke til.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 21:22   #20
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

noen??

har en rømme som roper på meg fra kjøleskapet

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 11:46   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

noen??

har en rømme som roper på meg fra kjøleskapet

Jeg er usikker, men tror ikke det er noen begrenset mengde på rømme på ketolyse.
En porsjon blir jo (om du dropper fløten) på nesten ni gr kh, så hva med å bare lage en liten porsjon av f.eks hundre gram?
Men den er litt avhengighetsdannende, så ikke overdriv Om du spiser den til litt salt mat (spekepølse, spekeskinke etc), så er den jo et litt mer fullverdig måldid. Husk masse vann

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 20:30   #22
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rømmegrøt på 17. mai?

avhengig ja, hm, går en tur i tenkeboksen.

er så godt igang etter ferien så det kan jo være litt dumt å kjøre på slikt da.....venter vel til en belønning når jeg runder -25 BIG ONES

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
17. mai beady Ketolysekuren 4 16-05-06 16:53
Is på 17 - mai! paprika Generell ernæringsdebatt 1 15-05-06 08:27
Splenda i norske butikke hyller fra mai! Melania Lavkarbo generelt 17 25-04-06 15:59
[17.mai] Rømmegrøt m/byggmel guro Festmat 4 24-10-05 23:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no