Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er jeg i ketose da?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-05, 22:08   #1
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Er jeg i ketose da?

Jeg har nå gått på ketogen dietten siden torsdag, og tok en test strimle i går kveld for å se om jeg er i ketose, fargen viste en mellom ting mellomde to i midten. Da er jeg er i ketose??

Men jeg er sulten og tenker på mat og spesielt på godis. Da kan jeg ikke værei ketose??
Jeg trodde at jeg ikke skulle føle sult eller lyst på godis.
jeg har lov til å drikke tab-x og spise sukkerfrie godiser.

gjør jeg noe galt??

Jeg tar ikke krom tabletter fordi det står ikke på listen over vitaminer som jeg fikk fra lindberg. Skulle jeg kanskje ha tatt det??

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 22:29   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Er det farge på strimelen er du mest sansynlig i ketose. Man mister ikke ALL matlyst og sukkersug av å være i ketose.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 22:33   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Nå er ikke jeg i ketose, men svarer læll jeg...det tok litt tid før suget ble borte da..og det dukker opp innimellom. men det er myye mindre.

Har lest her at noen ikke "tåler" søtningsmidler etc, og at det kan trigge mere sug. Du kan jo prøve å kutte det ut og helelr ertsatte med noe annet? Kan du spise nøtter? Mørk sjokkis? Hold ut!!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 22:42   #4
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Mener du kutte ut tab-x??

Jeg er nok redd jeg må ha den. det er nok psykisk, men jeg blir gal av å ikke kunne drikke den.
HMMM kanskje du har ett poeng der!! Det er liksom min lykkepille, tab-x.

Kan spise noe nøtter men da må jeg ta bort 2 knekke brød og det vil jeg ikke.

Mørk sjokolade?? Finnes det en med masse proteiner og VELDIG lite karbo? og ikke sukker.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 23:25   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Jeg har nå gått på ketogen dietten siden torsdag, og tok en test strimle i går kveld for å se om jeg er i ketose, fargen viste en mellom ting mellomde to i midten. Da er jeg er i ketose??

Men jeg er sulten og tenker på mat og spesielt på godis. Da kan jeg ikke værei ketose??
Jeg trodde at jeg ikke skulle føle sult eller lyst på godis.
jeg har lov til å drikke tab-x og spise sukkerfrie godiser.

gjør jeg noe galt??

Jeg tar ikke krom tabletter fordi det står ikke på listen over vitaminer som jeg fikk fra lindberg. Skulle jeg kanskje ha tatt det??

Du kan prøve krom-tilskudd selv om det ikke står på listen

Men du er nok i ketose Aspartame har vist seg å hemme ketosen for mange mennesker, men hverken Lindberg eller Ketolysekuren har erfart det - enda...

På Atkins er Aspartame fy første 14 dager fordi at du skal komme ordentlig i ketose, stille inn kroppen på det som kommer videre - En lett kropp!

Atkins induksjon er også en rensekur, enda en grunn til ikke å tilføre kjemiske stoffer

Selv om du følger en diett fra lindberglegen, så er det ikke noe i veien for å lese om og bruke en del av atkins sine erfaringer

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 02:11   #6
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

For meg gikk den en uke før søt behovet avtok. Først da følte jeg at mat ikke fristet så mye.

Gi det litt mer tid og om det ikke kommer seg så prøv å kutte ned på søtningsstoffet et par dager. Kanskje det vil hjelpe.

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 11:01   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av meg selv

Selv om du følger en diett fra lindberglegen, så er det ikke noe i veien for å lese om og bruke en del av atkins sine erfaringer

over 40.000 pasienter over mer enn 30 år! + titalls millioner av mennesker som følger dietten etter boka! Det er massiv erfaring det!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 17:21   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

over 40.000 pasienter over mer enn 30 år! + titalls millioner av mennesker som følger dietten etter boka! Det er massiv erfaring det!

Over 70000 pasienter faktisk.....
Det er ENDA mer erfaring det !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 17:25   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Over 70000 pasienter faktisk.....
Det er ENDA mer erfaring det !!

Altså.. Dr. Atkins han SELV hadde vel ikke så mange pasienter? Men de som jobbet for han ellernoe sånt?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 19:28   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Altså.. Dr. Atkins han SELV hadde vel ikke så mange pasienter? Men de som jobbet for han ellernoe sånt?

Det står svart på hvitt at "I løpet av sin lange praksis behandlet Atkins ca. 70.000 pasienter på sin klinikk i New York". Dvs. hvis han drev klinikken i 30 år og jobbet 330 dager i året, betyr det 7 pasienter til dagen. Det er uvanlig for amerikanere å ha 5 ukers ferie i året da, men.... bare for eksemplet sin skyld !!

Syns du det var mye da ?

Men nå kjenner jeg ikke til hans arbeidsmetoder, - og siden det finnes andre leger OGSÅ på klinikken hans, er det vel naturlig å gå ut fra at disse også ble tatt med i studier og erfaringer og ble en del av "materialet" han vurderte da han skrev om og om bøkene sine.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 19:40   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Etter det jeg har lest av og om mannen så vil jeg anta at han i større eller mindre grad har vært involvert i behandlingen av alle 70.000.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 00:25   #12
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs



Hei igjen Bamseline!
Har nok ikke fått med meg alt du har skrevet i forumet, så jeg lurer på hvilken ketogen diett du går på. Alle diettene har noe forskjellig opplegg, men det er viktig å følge opplegget for kuren du velger,-og lese boken grundig.
Du er jo, som flere alt har sagt, i ketose,- men spiser du nok?
Uansett hvilken diett du følger så skal du ikke sulte, men du skal spise deg mett på de riktige tingene. Da vil du snart se at søthungeren også forsvinner. Selv om du står på Lindberg kost kan du godt ta krom i tillegg,- det hjelper mot søthungeren.
Lykke til videre!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 00:30   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hun går på en ketogen dietten foreskrevet av en Lindberg-lege. Det betyr visst at hun med tid og stunder skal over til Lindberg kosthold....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 00:34   #14
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Hei jeg går på ketogen dietten fra fedon Lindberg. Hvor jeg skal ha ca 40 gram karbohydrater pr dag.

jeg tror jeg spiser nok. tror til og med at jeg kanskje spiser for mye proteiner hvis det går ann??
Jeg spiser tillatte grønnsake som det står at jeg skal spise så mye jeg vil av. pluss at jeg spiser egg. skinke, biff, rostebiff, reker. prøver å spise forskjelig til hvert måltid. så det ikke blir det samme opp og opp igjen.

Kan man spise for mye proteiner?
(jeg er veldig flink med karboene)

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 00:35   #15
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Takk Nille. fint at du følger med.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 00:36   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bamseline

Kan man spise for mye proteiner?
(jeg er veldig flink med karboene)

MHM svarte meg nettopp i journalen min at det ikke var noe fare med å spise mye proteiner. Men hvor mye proteiner spiser du da ? Og trener du ??

Jeg trener 3 ganger pr uke og har spist for lite proteiner slik at jeg har mistet muskelmasse. Startet for mye trening for fort.... Fikk meg en aha opplevelse på den derre ekle Tanita vekta. Nå har jeg strevd med å få i meg nok proteiner i 1 mnd og den siste uke (+ denne) har jeg endelig fått det til. Ligger på over 100 gr pr dag. I dag 133 gram. Kroppen klarer ikke å nyttegjøre seg mer enn 30 gram pr måltid, så det lønner seg å spre det utoverhele dagen. Spesielt rett etter trening er det viktig å få i seg proteiner innen en time etter. Jeg tar en protein shake jeg....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 00:43   #17
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Jeg tror jeg holder meg til det jeg skal spise. Men det står på planen at dersom jeg klarer eller er sulten skal jeg ta mere av kjøtt og div. så jeg tror jeg er flink. skal hente trim sykkelen min på torsdag så da er det i en uke hvor jeg ikke har aktiv trent.

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 00:44   #18
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Det er det jeg og spiser til hvert måltid. ca 100 gram skinke, reker, biff, rostebiff. (ikke alt samtidig da)

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no