Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-08, 13:54   #26
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Dette var koselig

Hva med denne da?

Mokkapudding med vaniljesaus

1. Rør sammen en ED-sjokoladepudding som vanlig, men tilsett så mye pulverkaffe du vil.

2. Lag en vaniljepudding som vanlig, men ha oppi 2 ss splenda og noen dråper vaniljeessens. Og så 5 dl væske i stedet for 3.


Ha "vaniljesausen" i ei mugge og puddingen i skåler. Rør litt i sausen før du heller den på puddingen.

Dette tilsvarer 2 ED-måltider.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sjokoladepudding.jpg (170,8 KB, 1 visninger)
__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:36   #27
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Så kreativ du er Dilly.

Ble det godt da?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 16:41   #28
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Jeg har hatt moussaka til middag i dag

stekte kjøttdeig og litt løk, hadde i litt knuste tomater (sånn på boks uten sukker) og auberginer... slengte det i en ildfastform og strødde på ost(fant ut at jeg kunne erstatte litt av kjøttet med litt ost), stekte i ovenen... ble knallgodt

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 20:30   #29
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Så kreativ du er Dilly.

Ble det godt da?

Hei
Jaa, namnam..

Men så laget jeg ertesuppe med resten av fenalåret. og det sto ikke på menyen min nei.. pluss at jeg stekte pannekaker... som jeg ikke smakte på men jeg tok et par øser, dvs. en suppeskål med suppe. Den smakte mye, det var godt.
Passet godt med pudding og saus til dessert.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 21:27   #30
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg har hatt moussaka til middag i dag

stekte kjøttdeig og litt løk, hadde i litt knuste tomater (sånn på boks uten sukker) og auberginer... slengte det i en ildfastform og strødde på ost(fant ut at jeg kunne erstatte litt av kjøttet med litt ost), stekte i ovenen... ble knallgodt

Namnam, den kan lett tilpasses fase 2. Jeg har lagt inn linken sammen med de andre. Den må jeg prøve

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:01   #31
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Her er treige-Ruska i farta igjen....

I fase 1, var det noen av dere som IKKE bare spiste eurodiett produktene?

Legen sa at jeg skulle spise 5, evt en frukt i tillegg eller et ekstra egg i omeletten hvis nødvendig når jeg trener mye.

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:08   #32
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Jeg spiste fem produkter i fase 1 og hadde som trøst at jeg kunne unne meg litt egg eller skinke hvis det ble tøft, men det gikk bra. Og så tenkte jeg å "skeie" ut med et kjøttmåltid eller kylling i helgen, men jeg gjorde ikke det heller, siden det gikk såpass greit med bare produkter. Men det var godt å vite at jeg hadde "lov".

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:21   #33
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Akkurat ja, det er vel stort sett det samme jeg har fått beskjed om
Takk skal du ha Titti, godt å høre at det gikk greit for deg.

Nå er klar som et egg

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 12:25   #34
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Her er treige-Ruska i farta igjen....

I fase 1, var det noen av dere som IKKE bare spiste eurodiett produktene?

Legen sa at jeg skulle spise 5, evt en frukt i tillegg eller et ekstra egg i omeletten hvis nødvendig når jeg trener mye.

Du må IKKE spise frukt, da spretter du rett ut av ketosekraftverket og risikerer at du ikke går ned i hele tatt... Hold deg til ja-grønnsaker!
Jeg skeiet heller ikke ut i fase en, hadde ikke bruk for det! Tar gjerne et egg for mye hvis jeg skal ha noe for mye, eller litt kjøttpålegg.

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:50   #35
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Deler Indis pestovariasjoner med dere jeg, er veldig glad i pesto, mest på salat. Veldig lettvint å bare dælje ingrediensene i hurtigmikseren, og pesto holder seg jo en stund og! Grunnen til at jeg lager selv, er at de du kjøper i butikken inneholder sukker... Helt unødvendig og bare teit!

Vanlig pesto
100 g pinjenøtter
En basilikumplante, napp av bladene
To hvitløksfedd
20-30 g parmesanost
God olivenolje, omtrent 1,5 dl.
Litt salt

Persillepesto
100 g pinjenøtter
2 pakker persille eller en stor bunt, med stilker. (Hvis den må vaskes, pass på å riste den tørr, og tørke med tørkepapir, er det for mye vann i pestoen vil den mugne!)
To hvitløksfedd
1 rød chili
20-30 g parmesanost
God olivenolje, omtrent 1,5 dl.
Litt salt

Myntepesto (Min favoritt!)
1 stappet kopp med mynteblader
2 vårløk
2 grønne chili
1 hvitløksbåt
1 ts salt
1 ts splenda
1 ts garam masala
En halv presset sitron
To ss vann

Denne er jo strengt tatt ingen pesto da, men den likner veldig, grønn og deilig.

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 18:30   #36
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

I dag hadde jeg pannekake til frokost, laget med vann, og toppet med capuccinokrydder, var veldig godt! Har en versjon uten sukker, bare bittelitt vaniljesukker.
De fleste tingene kan lages med vann, i stedet for melk, og dermed sparer man karber...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 01:12   #37
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Idéer for anvendelse av Eurodiettmaten

Jeg bruker vaniljeessens i kakaoen

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 16:38   #38
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Heisann ED-folka

Jeg støvsuger stadig trådene for å finne flere gode tips, og kommer til å oppdatere dette innlegget så lenge det er mulig.. sjekk da

Sjekk for oppdateringer på ED-forslagene våre her

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:27   #39
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Dillydarling, du e best! Mye nyttig her
Men siden du spør, pestoene mine er jysla gode på salat, eller på kjøtt og ikke minst på laks, myntepestoen er knall til sterke ting
klem til alle i dag

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 17:22   #40
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Altså, ED-pannekake-tortilla er ganske godt.

Man tager en stor stekepanne og lager pannekaka som vanlig, men la den steke så lenge at den blir litt fast.

Riv av 3-4 store blad på en issalat
Skjær noen skiver agurk
og en skive med paprika.

La salatbladene være hele , for da er det lettest å håndtere. Og hakk opp agurk og paprika.

Når pannekaka er stekt på begge sider så legges den oppå et stykke bakepapir.
Smør på litt sukkerfri tacosaus
legg på salatbladene og agurk, paprika
(sikkert deilig med litt løk eller purre også)
dryss på hjemmelaget tacokrydder

Bruk bakepapiret til å rulle herligheta sammen.

Nam, nam..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde001.jpg (248,9 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg Bilde002.jpg (252,3 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg ED-tortilla.jpg (169,5 KB, 6 visninger)
__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:01   #41
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

høres og ser namenam ut Dilly ....

også jeg som akkurat har spist en klumpete, not so good jorbærdessert - nå har jeg bare lyst på pannekake-wrapen din

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:02   #42
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

forresten - kan man bruke sukkerfri tacosaus i fase 1????
I så fall - hvor kjøper man det???

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:03   #43
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

ikke noe krydder i pannekakerøra for å dempe søtsmaken?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:18   #44
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

He he, så koselig at jeg kan finne på noe gøy da prøv, håper at det smaker.

Sukkerfri tacosaus finnes nok i flere varianter. Den jeg har nå er Santa Maria, men hvis jeg finner, så er nok First Price best med hensyn til karbene.

Om vi kan bruke.. vet ikke, men det trengs jo bare en ts eller sånn, altså veldig små mengder, så jeg vet ikke hvor mye det betyr. Jeg skal støvsuge rundt i oppskriftene mine for å se om jeg finner oppskriften min på hjemmelaget tacosaus.

Noe som demper søtsmak er pepper. Jeg har ikke forsøkt det i pannekakerøra ennå, men hvem vet, kanskje i morgen?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:26   #45
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Nå har jeg spist middag, en grei ED-fase2-middag:

Jeg kokte en hel brokkolibukett med litt salt og pepper. Den moset jeg rett og slett med stavmikseren etterpå.

Så stekte jeg 200 gram kjøttdeig med litt forskjellig krydder og helte over en saus som jeg mikset i bollen til stavmikseren: en halv boks hermetiske tomater, en neve frisk persille og en liten bit løk + en cm rød chili
Dette lå og surret i stekepanna en stund mens jeg kutta opp litt issalat og sqash, bare til pynt.

Da jeg hadde laget det ferdig så lempet jeg halvparten av stappa over på en tallerken og samme med halvparten av sausen. Pynta med salat og en bitte liten smørklatt. Litt salt og pepper på.

Resten sparer jeg til i morgen. Jeg gleder meg, for det smakte godt.

Her er bilde av hvordan halvparten ser ut på tallerken.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ED-brokkolimos med kjøttsaus.jpg (243,7 KB, 17 visninger)
__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:32   #46
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

for noen kule talerkner du har, Dilly!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:38   #47
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

La bare merke til det lekre innholdet oppå dem jeg!
Flink du er

Idag hadde jeg persillepesto på blomkålet mitt jeg nammm

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 23:50   #48
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

La bare merke til det lekre innholdet oppå dem jeg!
Flink du er

Idag hadde jeg persillepesto på blomkålet mitt jeg nammm

Å, høres veldig godt ut..

Men du indivennen vår... kan du finne en oppskrift på salsa eller tacosaus til oss? En som ikke tar fyr pga. alle chiliene..

Jeg synes det smaker så godt med slikt, og finner ikke oppskriften min. Surfet på nett og fant at man lager salsa av olje, eddik og tomatpuré. Ha tomater, stangselleri, løk, paprika og chili i tomatsausen. Smak til med grovmalt pepper og salt. La salsaen stå 2 - 3 timer før servering, da kommer smaken bedre frem. Men jeg kan ikke riktig finne ut av mengdene.

Indi fix?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 00:26   #49
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Å, høres veldig godt ut..

Men du indivennen vår... kan du finne en oppskrift på salsa eller tacosaus til oss? En som ikke tar fyr pga. alle chiliene..

Jeg synes det smaker så godt med slikt, og finner ikke oppskriften min. Surfet på nett og fant at man lager salsa av olje, eddik og tomatpuré. Ha tomater, stangselleri, løk, paprika og chili i tomatsausen. Smak til med grovmalt pepper og salt. La salsaen stå 2 - 3 timer før servering, da kommer smaken bedre frem. Men jeg kan ikke riktig finne ut av mengdene.

Indi fix?

Du har stor tro på meg!
Jeg spiser lite salsa... men liker den litt chunky. Ikke glad i eddik, bruker heller sitron eller lime, og TOMATPURE er ut! Inneholder stort sett alltid sukker... som er helt unødvendig... Min egen kjepphest det der, sukkerinnholdet i glass med hvitløk koriander, ingefær, til og med i chiliglass er det j***a sukker! Trøsten er jo at det er bedre å lage slikt selv da...

Hva med noe slikt?
1 boks kræsja tomater (kanskje bare nesten en hel boks, eller hold igjen på væsken og spe til slutt om det trengs!)
3-5 hvitløksbåter, kræsja de og
3 tomater, hakket
1 løk, finhakket
1-3 røde chili, finhakket
1 jalapeno, finhakket
1 liten selleristilk, finhakket
1 lime, skvist
2 ss olivenolje
1-3 ss hakket koriander.
Smak til med salt og pepper

La stå en stund før servering

Blir mye chili om du både har 3 røde og jalapeno... Grønne chili er snillere, bare å hakke med frø og alt!
Dette er omtrent som jeg husker det, er lenge siden jeg laget dette!
Lykke til


Sist redigert av indi : 06-02-08 kl 00:49. Årsak: glømte salt!
indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 00:44   #50
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Åh, tuuusen takk, det skal prøves visste det nok, indi fix

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gode ideer til frokost uten egg? Karin Lavkarbo generelt 31 09-02-06 01:15
Noen kreative ideer til pynt på veggene i stua Nooria Generell diskusjon 16 14-09-05 07:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no