Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ang. Atkins induksjon/renseuke

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-12, 20:43   #1
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 37
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Ang. Atkins induksjon/renseuke

Hei! Nå har det seg sånn at jeg sto stille i lange tider,så jeg bestemte meg for å prøve atkins induksjon,og gjett om det funka,jeg har rast ned. Siden det gikk så bra har jeg fortsatt nå et par.mnder,men jeg har noen spørsmål. Man skal jo ikke ha koffein på dette,greit forsåvidt jeg har funnet meg koffeinfri te,men jeg lurer på dette med te. Kan jeg drikke feks eple eller blåbærte? Teit spørsmål,men jeg skal jo ikke ha noe bær og ihvertfall ikke frukt. Siver ikke frukten liksom ut i teen? Hvis dere skjønner hva jeg mener? En annen ting er søtatoffer ala natreen,kan jeg ha noen dråper i teen,eller er det strengt forbudt? Det er jo et søtatoff som er"lov", men jeg har hørt mye rart om det,husker ikke hva det heter i farten. Kan jeg spise Fribol? Har så skrekkelig vondt i halsen! Mange spørsmål her,men om noen med induksjonerfaring kan svare så blir jeg veldig glad,er nemlig lei av grønn te uten søtning og variasjon

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 21:33   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ang. Atkins induksjon/renseuke

Grønn te er også koffeinholdig. Men du, i siste utgave av Atkins-boka er koffein "friskmeldt" og det står til og med noen linjer om at moderat inntak, også av kaffe, kan være positivt for forbrenningen.

Frukt-te vil i de fleste tilfeller ikke tilføre deg målbare mengder av noen næringsstoffer, og er med andre ord trygt. Sjekk pakka for å sikre at det ikke er ekstra tilsatt sukker i teposene, det skal stå oppgitt om det er tilfelle.

Søtstoffer reagerer vi veldig forskjellig på - om du synes ting går greit når du bruker litt natreen, så er det helt i orden for deg å bruke natreen. Om du skulle oppleve langvarig vektstagnasjon (lenger enn 4 uker, minst) så kan det være nærliggende å først se på søtstoffene for å finne "synderen".

Fribol inneholder også søtstoff, og det blir igjen en personlig vurdering, men jeg vil si at smerte/halsvondt er kroppslig stress, og stress er verre for kroppen enn et par fribol. Alt etter skjønn!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins -Induksjon supha Spørsmål og svar 0 25-02-09 22:07
Andre som nå er på Atkins induksjon? supermom Atkins kosthold 30 02-10-08 21:42
Nilling, renseuke, induksjon? Trinelise Ketolysekuren 94 15-04-08 13:12
spm. om atkins induksjon: Aquella Induksjonen 2 03-10-04 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no