Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Pannekaker til søtt og salt

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-06, 09:34   #1
Thse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Sotra
Alder: 43
Innlegg: 25
Thse er på en erverdig vei

Pannekaker til søtt og salt

Tenkte jeg skulle dele en pannekake oppskrift som jeg synes fungerer bra Den kan brukes både som middag og dessert.

Stekes i en liten stekepanne med en blanding av litt olje og litt smør. Denne røren gir ca. 3-4 pannekaker.

25 g proteinpulver
2 egg
1 dl fløte
1 dl vann
Bittelitt bakepulver

Jeg bruker disse med smeltet ost og bacon oppå, eller med pizzafyll inni, rulles sammen, litt ost på toppen og varmes i stekeovn til osten har smeltet. Nam En meget god pizza erstatning.

Dersom de skal brukes til dessert så tilsettes bare søtningstoff etter smak, og ev. kanel, server med rømme, et par skivede jordbær og litt sukkerfri sirup (kjøpt på www.dialife.dk), meget godt!!

__________________
Thse
Thse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 10:19   #2
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pannekaker til søtt og salt

Det hørtes jo nydelig ut! HVordan er dette på iduksjon?

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 10:33   #3
Snøhvit
Medlem
 
Snøhvit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 115
Snøhvit er ny på veien

Sv: Pannekaker til søtt og salt

Det er sikkert veldig godt men jeg vet at ikke alle sukkerfriprodukter er karbofri åsså og sukkererstatninger hemmer vekttapet(det gjør for meg ),men du kan prøve deg fram......lykke til med ketolyse

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 10:36   #4
Thse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Sotra
Alder: 43
Innlegg: 25
Thse er på en erverdig vei

Sv: Pannekaker til søtt og salt

Ja, jeg synes i alle fall dette er veldig godt, spesielt med pizzafyll til middag.
Så vidt jeg vet så skal dette gå bra på induksjon. Det eneste er vel jordbær, i forhold til Atkins sitt opplegg, som ikke er lov. Men det er jo ikke mye som skal til av jordbær da, jeg bruker gjerne 1-2 jordbær i skiver til en pannekake.
Men pannekakene skal i hvertfall være helt lov , så da kommer det bare ann på hva du måtte bruke som fyll.

__________________
Thse
Thse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 10:42   #5
Thse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Sotra
Alder: 43
Innlegg: 25
Thse er på en erverdig vei

Sv: Pannekaker til søtt og salt

Opprinnelig lagt inn av Snøhvit

Det er sikkert veldig godt men jeg vet at ikke alle sukkerfriprodukter er karbofri åsså og sukkererstatninger hemmer vekttapet(det gjør for meg ),men du kan prøve deg fram......lykke til med ketolyse

I forhold til den sirupen så står det i alle fall 0 net carbs på den... men en bør jo generelt sett være forsiktig med sukkererstatning o.l, og prøve seg frem. Jeg kan spise sukkererstatningsprodukter uten at det hemmer vekttapet, men det er jo uansett ikke akkurat så sunt, så bruker det i moderate mengder.

__________________
Thse
Thse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 10:58   #6
Snøhvit
Medlem
 
Snøhvit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 115
Snøhvit er ny på veien

Sv: Pannekaker til søtt og salt

Opprinnelig lagt inn av Thse

Ja, jeg synes i alle fall dette er veldig godt, spesielt med pizzafyll til middag.
Så vidt jeg vet så skal dette gå bra på induksjon. Det eneste er vel jordbær, i forhold til Atkins sitt opplegg, som ikke er lov. Men det er jo ikke mye som skal til av jordbær da, jeg bruker gjerne 1-2 jordbær i skiver til en pannekake.
Men pannekakene skal i hvertfall være helt lov , så da kommer det bare ann på hva du måtte bruke som fyll.

jo du får lov på ketolyse å spise 50 gr jordbær m pisket krem ifølge boken til torkil,og atkinsene lager smothie m litt bær har jeg lest.....alt med måte vettu ha en fin dag.....

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 02-09-06, 16:30   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Pannekaker til søtt og salt

Opprinnelig lagt inn av Thse

Tenkte jeg skulle dele en pannekake oppskrift som jeg synes fungerer bra Den kan brukes både som middag og dessert.

Stekes i en liten stekepanne med en blanding av litt olje og litt smør. Denne røren gir ca. 3-4 pannekaker.

25 g proteinpulver
2 egg
1 dl fløte
1 dl vann
Bittelitt bakepulver

Jeg bruker disse med smeltet ost og bacon oppå, eller med pizzafyll inni, rulles sammen, litt ost på toppen og varmes i stekeovn til osten har smeltet. Nam En meget god pizza erstatning.

Dersom de skal brukes til dessert så tilsettes bare søtningstoff etter smak, og ev. kanel, server med rømme, et par skivede jordbær og litt sukkerfri sirup (kjøpt på www.dialife.dk), meget godt!!


PRøver meg på disse nå...smaken var veldig god, men jeg har veldig problemer med å få pannekakene til å henge sammen...
Ble liksom neste eggerøre lignende saker...Hmm..Hjelp noen?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:11   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pannekaker til søtt og salt

kanskje en dum fråga, men hvor får man kjøpt proteinpulver, og hva slags påvirkning har den på kroppen? jeg vet bare om fyr dreiv å brukte det, og han ble relativt feit, men det er jo forsåvidt ikke tatt hans kosthold ellers i betraktning

*jorun*

Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:13   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pannekaker til søtt og salt

to ord forsvant her, gitt. det skulle være sånn at jeg kjente EN fyr SOM drev å brukte det!

Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:44   #10
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Pannekaker til søtt og salt

protein pulver får du kjøpt på helsekosten eller på ketolyse.no... brukes til bake verk istedenfor mel pgr av MYE mindre karbo i...han fyren du kjenner har sikkert spist masse karbo i tillegg til protein pulveret,folk bruker det jo for eks til å bygge opp muskler når de trener...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:45   #11
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Pannekaker til søtt og salt

ps fettet trenger du jo ikke å frykte så lenge du spiser lavkarbo,da skal du jo ha en del fett for å forbrenne fett...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:27   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pannekaker til søtt og salt

morsomt! det visste jeg ikke! lærer mye nytt her, gitt. må vel kanskje kjøpe uten smak, for de boksene jeg så var med sjoko- eller vanilje... :S

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 20:28   #13
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Pannekaker til søtt og salt

Minsten ville ha pannekaker til middag. Jeg tenkte egentlig at det går jo ikke på lavkarbo. Men så oppdaget jeg denne oppskriften. Ganget oppskriften med 4 og tok oppi 2-3 ts med johanneskjernebrødmel og litt mindre vann. Ble fin konsistens og en god middag. Minsten (6 år) merket ikke noe til at det var lavkarbo..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 12:06   #14
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pannekaker til søtt og salt

Har prøvd disse og synes de er kjempegode Men har jo selvfølgelig fått litt dilla.... Er det skikkelig ulurt å spise disse hver dag?? Jeg får ca. 6 stk av røra, og spiser 2-2,5 en gang om dagen. Vil dette bli mye?

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
God mat til Lillebror? Dragen Barns kosthold 19 26-05-05 10:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no