Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Binder opp væske ...

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-10, 12:03   #1
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei
Question

Binder opp væske ...

Er det noen her som opplever/har opplevd samme problem? Kan fort få 2 kg ekstra på en dag, så det sier jo seg selv at det ikke kan være fett.
Merker også at musklene inni strammes opp v.h.a trening og at magen "slipper taket". Men det er akkurat som at noe ligger i mellom huden og musklene.. Noe annet enn bare fett, som nekter å slippe. Spiser heller ikke mye salt/saltholdig

Dette ble kanskje litt rotete, men håper dere skjønner og at noen kanskje kan fortelle hva de har gjort for å få bukt med dette problemet
Nå skal det sies at i morgen skal jeg til legen og ta stoffskifte og glukoseprøver for å se om dette kan vise årsaken..

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 22:46   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Binder opp væske ...

Joda, det er noe dritt Jeg legger på meg 2 kg vann hver måned som er der noen dager før de fosvinner igjen. Føler meg ekkel da.Det er altså noe som skjer pga hormonendringene i menssyklus. Det rare er at denne vannansamlingen ikke kommer på samme tid i forhold til mensen. Den kan komme før, under og etter ettersom. Leste her inne at et høyt forbruk av karbohydrater binder vann, og jeg har til nå spist nesten kun det så det kan være forklaringen. For jeg skulle ikke ha nyre eller hjerteproblemer eller diabetes såd et kan ikke være årsaken. Det gjenstår å se om dette lavkarbo-kostholdet funker mot vannansamling. Håpe håpe. Hvor lenge har du vært på lavkarbokosthold?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 22:52   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Binder opp væske ...

Forresten. Jeg tror salt ikke er en avgjørende faktor her, fordi det skal skilles ut av nyrene bl.a. Om det skulle vært årsaken skulle jeg ha sett ut som en ballong fordi jeg spiser mye salt og har alltid gjort det, men fått dette vanngreiene i stigende grad de siste årene. La meg høre om du finner ut av det?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 23:06   #4
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Binder opp væske ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Joda, det er noe dritt Jeg legger på meg 2 kg vann hver måned som er der noen dager før de fosvinner igjen. Føler meg ekkel da.Det er altså noe som skjer pga hormonendringene i menssyklus. Det rare er at denne vannansamlingen ikke kommer på samme tid i forhold til mensen. Den kan komme før, under og etter ettersom. Leste her inne at et høyt forbruk av karbohydrater binder vann, og jeg har til nå spist nesten kun det så det kan være forklaringen. For jeg skulle ikke ha nyre eller hjerteproblemer eller diabetes såd et kan ikke være årsaken. Det gjenstår å se om dette lavkarbo-kostholdet funker mot vannansamling. Håpe håpe. Hvor lenge har du vært på lavkarbokosthold?


Nå mista jeg veldig mange kilo og masse vann de første ukene, men brukte bio-drain i tillegg. Det synes jeg var veldig greit da jeg hadde mye vann
Merker også at det kommer ett par ekstra kilo når mensen er i nærheta, men disse forsvinner like fort som de kommer.
Saltet binder jo væske, så for stort inntak er nok ikke å anbefale, men på en annen side er det greit å tilføre salt i kosten på ketolyse.
Jeg begynte på ketolyse i feb. Slutten av mnd. tror jeg. Ble usikker nå.
Men la om kosten 11 jan. Bytta da ut alt til light-prod. Det stikk motsatte av det jeg spiser nå, så da er det ekstra morsomt at denne varianten av kost faktisk fungere, selv om de fleste rundt meg mener det motsatte.
Virker ikke som jeg lengre binder opp større med væske. Men det kan også ha en innvirkning på væskeansamling dersom du spiser for mye proteiner..

Si ifra hvordan det går med deg framover

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 23:08   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Binder opp væske ...

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Er det noen her som opplever/har opplevd samme problem? Kan fort få 2 kg ekstra på en dag, så det sier jo seg selv at det ikke kan være fett.

Ja, det er nok mange her som kjenner seg igjen i det, meg inkludert - og det er ikke begrenset til når jeg har mensen. Jeg har ikke klart å kartlegge alle faktorer som får kroppen min til å holde på vannet på den måten, men jeg tror det i mitt tilfelle er relatert til ulike former for kroppslig stress. Sykdommer etc. Samt selvfølgelig hva jeg spiser, hvor mye vann jeg får drukket, og sånt. Det er ganske frustrerende å plutselig ha to kilos "tilbakefall", men jeg vet jo at det går vekk igjen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 08:16   #6
C-shine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 19
C-shine er på en erverdig vei

Sv: Binder opp væske ...

Jeg kan ofte våkne og kjenne at hendene mine er hovne og "vasne". Som regel rundt mensen, men ikke alltid. Jeg har også lurt litt på hva det kommer av... Fryktelig frustrerende!
Har i alle fall sluttet å veie meg dagen etter styrketrening, for etter en hard treningsøkt binder i alle fall jeg MYE vann i musklene!

__________________

C-shine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann eller væske Aishe Ketolysekuren 18 06-10-09 15:39
Binder Pepsi Max vann? Boxie Spørsmål og svar 6 03-10-06 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no