Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-12, 01:29   #176
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Er det bare meg, eller er Kavli sine ferdigskivede blitt helt ødelagt? Jeg har brukt de skivede med bacon siden jeg har syntes de har fått best konsistens. Siden i sommer, eller enda tidligere, har de ikke blitt luftige og sprø, men derimot bare rent utover mens fettet skiller seg. (Det har hendt jeg finner en pakke i ny og ne som gir den tidligere konsistensen. De siste ukene/månedene derimot er det kun den som ikke virker lenger. )
Jeg har laget ostechips i mange år, men en eller annen gang i løpet av dette året (muligens litt etter de fikk ny pakke?), så skjedde det noe med osten. Jeg får den ikke til lenger. Har forsøkt tre forskjellige mikroovner, med samme resultat.

Tidligere har de alltid blitt sånn: http://lavkarbohverdag.com/2011/06/17/ostechips/
Nå blir de sånn som på vedlagt bilde. Skikkelig tynne, fettete og så sprø at de knekker med det samme. Har sendt mail til Kavli for en stund siden, men ikke fått noe svar.

Har noen fler opplevd det samme?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2012-11-20 00.11.57.jpg (970,0 KB, 14 visninger)
Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 01:40   #177
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Kavli har endret oppskriften sin, det er derfor det ikke funker lenger

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 11:03   #178
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Da var det ikke bare jeg som innbilte meg det, og sannsynligvis derfor de aldri svarer meg på mail heller. Veldig dumt, de hadde vel en stor andel lavkarbokunder vil jeg tro.
Jeg mangler et alternativ. Lavkarbobrød vokser bare i munnen, Ingers lavkarbobrød blir for mye kh sånn i det daglige, så ostechips var perfekt. Duger lettost på samme måte som baconosten gjorde før?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 11:46   #179
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Da var det ikke bare jeg som innbilte meg det, og sannsynligvis derfor de aldri svarer meg på mail heller. Veldig dumt, de hadde vel en stor andel lavkarbokunder vil jeg tro.
Jeg mangler et alternativ. Lavkarbobrød vokser bare i munnen, Ingers lavkarbobrød blir for mye kh sånn i det daglige, så ostechips var perfekt. Duger lettost på samme måte som baconosten gjorde før?

Du kan bruke tines taffelost. Den funker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 13:56   #180
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Kjent problem dette her.... var visst en del burgerfolk som hadde klaga på at den ikke kunne smeltes på burgeren ordentlig (leste det i en annen tråd her på forumet). Men tine taffelost er gull verdt, elsker den med tomat! Supergod:-)

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 14:05   #181
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Helt enig, taffelosten er en god erstatning. Den finnes både i skiver og en du bruker ostehøvel på

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 20:59   #182
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Nam... Jeg koser meg med ostegull..

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 21:06   #183
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Lyst på ordentlig sprøe ostechips?

Opprinnelig lagt inn av wenche@@, her.

Nam... Jeg koser meg med ostegull..

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar

Emneord
chips, ost


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprøe peanøttkjeks Aadi Bakst 25 15-12-11 02:40
Ostechips i microbølgeovn Thomasina Annen mat 5 23-06-11 14:14
Ostechips Skippy Kake/dessert og snacks 0 01-09-08 23:06
Ostechips Toots Ketolysekuren 15 20-11-07 16:59
Ostechips cilemora Ketolysekuren 3 02-09-07 13:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no