Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Pizza!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-05, 17:32   #1
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Pizza!

Bunn:
3 egg
2 ss fiber husk (mel av loppefrø)
en skvett vann

Forvarm ovnen på ca 220 grader. Rør sammen ingrediensene og stek dem i ekte smør som en pannekake på begge sider. Bruk stekepanne. Legg bunnen på et stekebrett og bre fyllet utover.Stekes i ovnen til osten har smeltet. Du kan evt steke bunnen litt alene først om du vil ha den litt "tørrere".

Fyll:
salt, oregano, timian, pepper (gjerne grov nykvernet), paprikakrydder og evt chilipulver.
Ost (gjerne flere typer)
Skinke
evt champignon, tomatskiver, purreløk

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 18:06   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Yammi!

Jeg har en ketolysepizza-bunn stående i ovnen nå. Ble liten, så om den er god (prøvesmaker en ørliten bit) lager jeg en til, så jeg og mannen har hver sin.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 18:10   #3
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Hvordan er ketolysepizzaen?? Hva lages den av?

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-05, 18:15   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg kan gi tilbakemelding når jeg har smakt den.

Kan legge inn oppskriften etterpå, men den lages av vann, egg, soyaprotein (ikke soyamel), oregano og olje. Har litt hvitløk i og.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 18:02   #5
siri74
Medlem
 
siri74 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 168
siri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snillsiri74 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg kan gi tilbakemelding når jeg har smakt den.

Kan legge inn oppskriften etterpå, men den lages av vann, egg, soyaprotein (ikke soyamel), oregano og olje. Har litt hvitløk i og.

Drar opp denne igjen jeg, Iset.. Hvordan ble bunnen? Lurer på om jeg skal investere i soyaprotein

__________________







siri74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 18:17   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Den ble... veeel.... grei nok. Bedre enn de jeg har smakt faktisk. Men jeg klarte ikke så mye, men det er jo bare en god ting da hehe. Joda kan anbefale den egentlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 18:58   #7
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Iset

Den ble... veeel.... grei nok. Bedre enn de jeg har smakt faktisk. Men jeg klarte ikke så mye, men det er jo bare en god ting da hehe. Joda kan anbefale den egentlig.

Hei Iset
Et tips ang pizzabunnen er at den lages ganske så tynn.. Å godt stekt må den være m masse deilig fyll

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 20:44   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

Hei Iset
Et tips ang pizzabunnen er at den lages ganske så tynn.. Å godt stekt må den være m masse deilig fyll

Hei
Oppskrift på pizzabunn finnes også i "slank med ketolysekuren" etter min ubeskjedne mening den beste måte å bruke soyaprotein på. Selv min kresne 15 år gamle sønn liker den. Den metter mye på grunn av proteininnholdet. Viktig; Konsistensen på deigen skal være som tannkrem. Smøren brettes ut på bakepapir og halvstekes, så tømmes et glass tacosaus ut på bunnen ( som fyller en langpanne) deretter masse ost og så toppings ( skinke, bacon , marinert kyllingekjøtt, oliven, ansjoser, paprika, tomat, oregano etc)
Stekes siden ferdig.
En i diskusjonsforum bruker bunnen ( ferdigstekt) som brød, den hadde jeg ikke tenkt på , men det er bedre enn soyabrødet, syns jeg.
Oppskrifter finner også på ketolyse soyaprotein , les evt mer på www.ketolyse.no

Vennlig Hilsen
Torkil Andersern

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 20:54   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Oppskrift på pizzabunn finnes også i "slank med ketolysekuren" etter min ubeskjedne mening den beste måte å bruke soyaprotein på. Selv min kresne 15 år gamle sønn liker den. Den metter mye på grunn av proteininnholdet. Viktig; Konsistensen på deigen skal være som tannkrem. Smøren brettes ut på bakepapir og halvstekes, så tømmes et glass tacosaus ut på bunnen ( som fyller en langpanne) deretter masse ost og så toppings ( skinke, bacon , marinert kyllingekjøtt, oliven, ansjoser, paprika, tomat, oregano etc)
Stekes siden ferdig.
En i diskusjonsforum bruker bunnen ( ferdigstekt) som brød, den hadde jeg ikke tenkt på , men det er bedre enn soyabrødet, syns jeg.
Oppskrifter finner også på ketolyse soyaprotein , les evt mer på www.ketolyse.no

Vennlig Hilsen
Torkil Andersern

Det var den jeg laget. Syns den smakte greit, mye bedre enn noen andre typer lavkarbo jeg har laget iallefall! Kommer nok til å bruke den fast.

Og ja, den var absolutt bedre enn soyabrødet så takk for tipset! Jeg kan jo lage rundstykker av den feks?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:02   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sitat:

Oppskrift på pizzabunn finnes også i "slank med ketolysekuren"

kunne nen postet denne her?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:04   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

kunne nen postet denne her?

Nille nevnte noe om copyright, at vi ikke har lov egentlig... Men jeg er sikker på at jeg har sett den her inne. Noen andre har visst postet den. Søk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:05   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Lise:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=pizzabunn

Torkild: jeg bare la inn linken, har ikke postet den selv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:07   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Går det an å ta copyright på en oppskrift?

ja, ja, man får legge til en klype salt ekstra da,- så er det ikke den samme... (ja, og selvfølgelig teste den selv først..)

dessuten,- så er det jo god reklame for mannen og kuren..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:31   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jupp ! Det går an det ser du. Så lenge du kopierer oppskriften 100 % likt sånn det står i boka er det ulovlig kopiering om den gjengis uten forfatterens samtykke. Helt sant !

Men som du sier, lager du din egen versjon av den, dvs. endrer på ingrediensene kan det legges inn uten problem !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 22:45   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jupp ! Det går an det ser du. Så lenge du kopierer oppskriften 100 % likt sånn det står i boka er det ulovlig kopiering om den gjengis uten forfatterens samtykke. Helt sant !

Men som du sier, lager du din egen versjon av den, dvs. endrer på ingrediensene kan det legges inn uten problem !

Hei
Bare post den, oppskrifter har svært dårlig copyright, jeg kommer i hvert tilfelle ikke til å bråke over en pizza-bunn-oppskrift. Det går liksom ikke ann å patentere et kokt egg !!!
Lykke til og Bon Appetit
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Folkens, dette er PIZZA! Iset Middag 203 30-01-15 20:01
Pizza med "ekte" bunn! Iset Middag 25 12-09-09 20:58
Spørsmål angående pizza *Tussi* Ketolysekuren 23 25-06-08 10:42
Pizza! Eplekjerne Ketolysekuren 10 21-11-07 16:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no