Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Lav blodprosent?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-11, 15:18   #1
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Lav blodprosent?

Heisann! Jeg var hos legen og målte blodprosenten i dag. Den var bare 11,5
Jeg ble overrasket over at den lå såpass lavt, selv om den jo er innenfor det normale, altså mellom 11 og 17.

Samtidig med denne blodprøven så fikk jeg min vanlige 3-måneders sprøyte med B12.

Jeg spiser masse kjøtt og grønne grønnsaker, og driver ikke med menstruering. Derfor så kan jeg ikke se hva jeg kan gjøre med kostholdet. Kanskje noen flere kosttilskudd enn det jeg tar? Store doser C-vitaminer skal visst øke jernopptaket, eller?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:46   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lav blodprosent?

Mange ting henger sammen ja... men du har kanskje muligens litt lavt stoffskifte også, for eksempel? Eventuell mangel på folat/folinsyre burde vel også være med i standardblodprøvene, men hvis ikke kan du jo spise spinat og brokkoli til middagene en stund og krysse fingrene.

Sitat:

Årsaker
For lav produksjon av røde blodceller. Det kan lages for få røde blodceller ved:
- Jernmangel.
- Vitamin B12-mangel.
- Folinsyremangel.
- Kroniske sykdommer, som leddgikt, nyresvikt, leversykdom, alkoholmisbruk, lavt stoffskifte, alvorlige infeksjoner og kreft.
- Sjeldne blodsykdommer som thalassemi, ringsideroblastanemi og aplastisk anemi.

(Herfra)

Og... garvesyre kan hemme opptaket av jern. Kanskje rydde bort rødvinsglasset en periode?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:42   #3
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Lav blodprosent?

He he, spinat og brokkoli høres enklere ut enn å parkere rødvinsglasset.. men... kanskje for en liten periode da
Jeg har kjøpt jerntabletter i dag, og de skal jeg ta daglig i sammen med c-vitaminer. Så får jeg se hvordan det går videre.
Til torsdag skal jeg pynte litt på magen og det var derfor jeg måtte måle blodprosenten. Den holder akkurat, og jeg gleder meg til veien videre. Grei tid å legge om litt på kostholdet og god gulrot for å leve litt sunnere en stund.
Flott om du kunne pushe litt spinatoppskrifter til meg? kanskje?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 22:45   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lav blodprosent?

Denne (eller noe liknende) er nydelig og gir deg både jern og omega3
http://matibergen.wordpress.com/2010...ratinert-laks/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:43   #5
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Lav blodprosent?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Denne (eller noe liknende) er nydelig og gir deg både jern og omega3
http://matibergen.wordpress.com/2010...ratinert-laks/

Tusen takk for super oppskrift. Dette så jo helt nydelig ut

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:23   #6
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Lav blodprosent?

Enda en flott laksemiddagsoppskrift! Takker og bukker

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:28   #7
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Lav blodprosent?

Forresten kan jeg nevne, at jeg alltid har hatt lav blodprosent, og må booste opp lagrene jevnlig. Jeg mener selv jeg spiser variert og sunt, og er heller ikke syk det jeg vet. Så for meg, er det bare sånn.

Men alltid lurt å sjekke ut med legen om det kan være en årsak til dette, bare for å være på den sikre siden.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 10:34   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lav blodprosent?

Forøvrig så tas jern fra dyr bedre opp enn jern fra planter. En god grunn til å spise leverposteien (man kan gjerne skippe brødskiva og heller legge rødbeter under).

Jernmangel er vanlig og årsakene diffuse og forskjellige (men ofte i sammenheng med inflammasjonsprosesser og ofte også sterk mens for å nevne et par). Det er heller ikke ønskelig å ha for høyt jernnivå. Her er "passe" best.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 17:00   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lav blodprosent?

Hvordan har det gått, Dilly? Har blodprosenten økt? Jeg har selv nettop begynt med jern og c vitamin fordi jeg hadde tatt mye sink men ingen kobber og c vit, dermed ble jernopptaket dårligere. Håper jeg får mer energi snart og blir kvitt den evige forkjølelsen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 21:45   #10
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Lav blodprosent?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvordan har det gått, Dilly? Har blodprosenten økt? Jeg har selv nettop begynt med jern og c vitamin fordi jeg hadde tatt mye sink men ingen kobber og c vit, dermed ble jernopptaket dårligere. Håper jeg får mer energi snart og blir kvitt den evige forkjølelsen.

Hei hei så du har vært flink og tatt prøver? Jeg skal snart rote meg avsted til fastlegen og be om en haug med prøver igjen..

Etter de forrige prøvene så fant jeg på at jeg skulle begynne å ta litt jernpiller.. ikke så lurt. Jeg har omtrent vrengt hele meg i flere uker og ikke koblet det med reaksjon på jernpillene. Dette har jeg nettopp fått tips om fra en venninne, og da sluttet jeg med pillene, og magen har endelig stabilisert seg litt. Jeg var nemlig helt elendig, omtrent som omgangssyke æsj.

Jeg får heller spise spinat, og så får jeg be om nye blodprøver når jeg gidder å komme meg til legen igjen.

Jeg håper at jern og c-vitaminer hjelper for deg, lykke til. Spennende å følge med.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 22:03   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lav blodprosent?

Noen ganger er det ikke jern men kobbermangel som ligger til grunn, så det er ikke så greit. Fint du skal teste blodet igjen,da. Men jerntilskudd trodde jeg førte til forstoppelse, ikke løs mage.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 22:42   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lav blodprosent?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Men jerntilskudd trodde jeg førte til forstoppelse, ikke løs mage.

Det kan faktisk være veldig individuelt.
Den gangen jeg bodde hjemme(leeeeenge siden) brukte min mor og jeg samme jerntilskudd(husker ikke hvilket) og mens min mor ble hard i magen, kom jeg meg ikke ut av huset. Måtte holde meg kun få meter unna et toalett!
Brukte et annet preparat første gangen jeg var gravid og endte opp med hemorider pga hard mage!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 22:55   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lav blodprosent?

Pussig at dere reagerte helt motsatt på det samme preparatet. Jeg husker jeg har lest at man kan tåle en type men ikke en annen. Det viktigste er c vitamin for min del, tror jeg, fordi jern får jeg jo i kjøttet jeg spiser.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:37   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lav blodprosent?

Jeg har veldig go erfaring med Gevita sitt jerntilskudd. Det er et aminojern(?) som skal være ganske likt det vi får fra kjøttmat. Virker iallfall helt fint uten bivirkninger (i motsetning til andre typer) for min del.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:51   #15
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lav blodprosent?

Mistenker du ubalanser kan jo kanskje en hårmineralanalyse være noe å prøve ut? Da får du også med deg hvordan mineralene er i forhold til hverandre. Nærliggende for meg å snakke om siden jeg fikk prøvesvar i posten i går. Skal prøve å følge rådene derfra og skaffe meg de tilskuddene de foreslår. De selger de selvsagt.. men skal se om det går å skaffe fra iherb om de er veldig dyre der. Eksempelvis var jeg for høy på kalsium, men har for lite magnesium. Jeg har tatt kalsium/magnesium over lengre tid... Som andre er inne på her: Selv om du evt er lav på jern så kan det hende det er noe annet enn jern du bør ta for å komme i balanse.. Nå har jeg altså ikke fått prøvd ut rådene fra mine testresultater så jeg kan jo ikke gå god for at det funker å gjøre noe slikt. Men resultatene var i hvertfall i tråd med slik jeg har følt meg i flere år. Metabolsk type blir også antydet i denne analysen, med tilhørende symptomer gitt at man f.eks som jeg ble "klassifisert" til å ha "slow metabolism". Skal se om jeg kan hoste opp en link. Må løpe.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:07   #16
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lav blodprosent?

http://www.novadetox.co.uk/acatalog/...ting-kits.html. Her går det an å bestille "Hair analysis test kit". Man får dette i posten, tar en hårprøve etter vedlagte anvisninger. Sender tilbake og venter i spenning noen uker på resultater. om du er interessert. .

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:29   #17
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lav blodprosent?

Bare for å mase litt mer. Kostholdsråd som fulgte med er nok til å ta med to klyper salt for oss lavkarbere. Spise magert f.eks. Unngå kokosfett - som vel er kjent for å speede opp stoffskifte.. Ikke søren om jeg kutter i fett i denne omgang ihvertfall. Tester med næringsrik lchf-mat og prøver ut tilskuddene..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 12:46   #18
Aprilrosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 54
Innlegg: 9
Aprilrosa er på en erverdig vei

Sv: Lav blodprosent?

Jeg har hatt lav blodprosent, men fikk beskjed om at jeg hadde mer enn nok jern, så det er vel ikke automatisk sånn at lav blodprosent = jernmangel?

Dette er det vel andre på forumet som vet mer om enn meg, men ville bare nevne det for det er vel ikke bra å pøse på med jerntilskudd hvis det ikke er nødvendig.

Aprilrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 13:12   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lav blodprosent?

Opprinnelig lagt inn av Aprilrosa, her.

Jeg har hatt lav blodprosent, men fikk beskjed om at jeg hadde mer enn nok jern, så det er vel ikke automatisk sånn at lav blodprosent = jernmangel?

Dette er det vel andre på forumet som vet mer om enn meg, men ville bare nevne det for det er vel ikke bra å pøse på med jerntilskudd hvis det ikke er nødvendig.

Dett er sant. Men som regel følges de ad.
Står litt mer om dette her
http://www.lommelegen.no/legesvar/hv...rosent-har-jeg
http://www.lommelegen.no/legesvar/jern-og-blodprosent

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 20:56   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lav blodprosent?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Mistenker du ubalanser kan jo kanskje en hårmineralanalyse være noe å prøve ut? Da får du også med deg hvordan mineralene er i forhold til hverandre. Nærliggende for meg å snakke om siden jeg fikk prøvesvar i posten i går. Skal prøve å følge rådene derfra og skaffe meg de tilskuddene de foreslår. De selger de selvsagt.. men skal se om det går å skaffe fra iherb om de er veldig dyre der. Eksempelvis var jeg for høy på kalsium, men har for lite magnesium. Jeg har tatt kalsium/magnesium over lengre tid... Som andre er inne på her: Selv om du evt er lav på jern så kan det hende det er noe annet enn jern du bør ta for å komme i balanse.. Nå har jeg altså ikke fått prøvd ut rådene fra mine testresultater så jeg kan jo ikke gå god for at det funker å gjøre noe slikt. Men resultatene var i hvertfall i tråd med slik jeg har følt meg i flere år. Metabolsk type blir også antydet i denne analysen, med tilhørende symptomer gitt at man f.eks som jeg ble "klassifisert" til å ha "slow metabolism". Skal se om jeg kan hoste opp en link. Må løpe.

Enig med deg her, har akkurat fått svar på hårmineralanalyse selv, og fått endelig forklaring på hvorfor det ikke hjelper for meg å ta jern - siden nivået faller i kjelleren når 3mnd har gått uansett... jeg mangler nemlig kobber... for mye eller for lite kobber forstyrrer jernopptaket.

Jeg har i tillegg ekstremt lave nivå (ikke synlig på prøvene) av flere grunnstoffer, og fått anbefalt en "pakke" som jeg skal begynne med når jeg får den i posten Ekstremt spennende og virkelig logisk forklaring på hvorfor jeg ikke kommer opp de siste 10% i form

Opplever du stadig vekk og ta tilskudd - som hjelper underveis - men som faller ned når kuren avsluttes - kan det være andre ting som påvirker. Jeg ante ikke at disse stoffene påvirket hverandre i så stor grad, og at det ofte ikke er noe poeng og ta EN - om den andre er i ubalanse også.

Rapporten jeg fikk er VELDIG grundig og forklarende, så jeg anbefaler faktisk også en hårmineralanalyse om du til stadighet varierer i nivåene dine, eller du ikke får normalisert de med tilskudd.

Mine er analysert hos Trace Elements inc. som er firmaet MIN lege bruker

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:06   #21
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Lav blodprosent?

Jeg anbefaler virkelig"Purley Greens, Chlorella og D-vitaminer i høye doser. Jeg har "for første gang i livet mitt" normalt jernlager og god blodprosent. I tillegg er det blodsukkerregulerende og rensende.

Dyrt? Ja - men kan man måle helse i penger?

Jerntbl. virket forøvrig ikke for meg. Lykke til

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høy blodprosent og ellers fantastisk helse Cherry Fysisk og mental helse 9 05-08-10 23:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no