Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

’Low-carb vegetarian’ – Celia Brooks Brown

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-05, 15:05   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

’Low-carb vegetarian’ – Celia Brooks Brown




En vegetarisk lavkarbo-kokebok, med over 100 oppskrifter. For alle oppskrifter er utregnet antall gram karbo, protein og fett. Greit oppdelt i frokost, mellommåltider, lunch, hovedmåltider, søtsaker etc. Dette er ikke en lærebok i lavkarbo, bare en kokebok. Den er lavkarbo, ikke lavGI, i den forstand at den teller karber. Hun bruker splenda til søtning. Noen oppskrifter er fotografert og finnes midt i boken.


Jeg kjøpte boken for å få litt inspirasjon til vegetabilsk protein. I så måte var boken en skuffelse da proteinkildene er hovedsaklig: egg, soyaprodukter med noe nøter og melkeprodukter. Belgfrukter utenom soya er ikke brukt da det telles karber, tom cottage cheese er lite brukt. I tilegg er proteinmengden per porsjon i størrelses orden 13-14 g per porsjon – hvilket er vell lite etter min mening. Hun advarer mot mer en 7 egg i uka???

Bortsett fra proteinskuffelsen er dette en ”ålreit” bok. Jeg ser fram til å prøve; indisk eggerøre med cc og krydder, sesam og pepper knekkebrød, brownies med macadamia og kremost, pannekaker med asparges og søt chili saus for eksempel.

http://www.bokkilden.no/ProductDetai...ryName=BIC_VBJ

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no