Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach > Fase I

Er dette en bra diett?

Fase I De første 14+ dagene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-06, 21:08   #1
amerdal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 41
Innlegg: 4
amerdal er på en erverdig vei
Exclamation

Er dette en bra diett?

Er helt ny her og det er så mye i dette forumet at jeg går fort i surr..... trenger noen gode råd på dietter og bøker?????? hjelp..........

trenger maaaange gode råd.............

amerdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda..... Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 21:21   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en bra diett????

vet ikke om det er så mange som følger denne dietten jeg, men du kan jo lese litt på informasjonen som står her inne og finn ut hva som passer deg best...

start med hvor mange kg du skal gå ned feks. Noen av filosofiene passer best om du har mange kg du skal ned

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 21:25   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Er dette en bra diett????

Opprinnelig lagt inn av amerdal

Er helt ny her og det er så mye i dette forumet at jeg går fort i surr..... trenger noen gode råd på dietter og bøker?????? hjelp..........

trenger maaaange gode råd.............


Jeg er ingen ekspert på "South Beach"-dietten, men den minner mye om to uker med Atkins og så over på "Fedon Lindberg"-kosthold. Dietten er en slags 'spis moderat og sunt'-diett og passer bra for folk som ikke liker eksakte menyer og dagsplaner og kaloritelling og som har full kontroll over spisevanene sine. Du vil kanskje gå ned 1/2 til 1 kg i uken om du følger dietten.

South Beach er en livstil, ingen korttids-diett. Etter to uker med minimalt karbohydratinntak (fase 1), introduserer du flere og flere karbohydrater litt etter litt (fase 2) til du i fase 3 når en slags balanse som du bør følge resten av livet hvis du ikke vil legge på deg igjen.

Etter min personlige mening kan du like gjerne bruke Fedon Lindberg, men så er jeg bare en av mange på forumet her.

Jan.

P.S. Se også www.southbeachdiet.com

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 22:33   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en bra diett????

South Beach er som Jan sier en diett/livsstil som ligger veldig nær Atkins. Du bør absolutt lese boka om du har tenkt å begynne på den. Fase en er ganske hard, hardere enn Atkins har det blitt meg fortalt av de jeg kjenner som har prøvd begge.

Det er EN stor forksjell på South Beach og Atkins - og det er er at South Beach er lavfett - i utgangspunktet. Men Agaston har en del motstridende info i boka. Mange ganger sier han nemlig nøyaktig det motsatte i kokeboka si. Jeg og flere har en mistanke om at de som har hjulpet ham med kokeboka har en lavfett/lavkalori bakgrunn..... Dietten har utviklet seg en del sidne boka bele skrevet, men det har ikke kommet noen oppdatert utgave. For å få siste info og for å følge dietten skikkelig, må en melde seg som medlem på South Beach siden - og betale for det. Er ikke helt sikker på hva herren mener jeg...... og hva jeg syns om den....

Agaston sier at South Beach er hverken lavkarbo eller lavfett, - men i praksis er den en høy protein, høy fiber, lav karbo og lav fett diett.
I de siste faser kan en spise alle slags frukt, magert kjøtt, nøtter, grovt brød, fullkornspasta og ris + et glass rødvin pr dag - men ligge unna sukker, frukt juice, poteter, raffinert mel (hvitt brød, vanlig pasta) hvit ris, meieriprodukter som ikke er lavfett og fett kjøtt + øl.

Det er ikke helt Lindberg heller da...... men vipper litt mot det ene og det andre... Kjenner mange som har gått over til South Beach etter en tid på Atkins, men 90 % går tilbake til Atkins - de resterende går til Lindberg lingnende kosthold.

Det er dessverre ingen annen måte enn å lese om alle diettene for å finne ut hva som passer deg best. Ta en tur på biblioteket og lån bøkene Suppler gjerne med info herfra. Finner du den du vil følge er det lurt å kjøpe boka først, og så sette igang !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 20:18
jeg har ikke SB boken, går dette bra tro? lilleblubba South Beach 6 15-11-04 19:22
Går dette bra? magdalena Atkins kosthold 2 13-03-04 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no