Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som kan hjelpe meg litt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-08, 23:04   #1
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Noen som kan hjelpe meg litt?

Trenger en oppskrfit på eggerøre med sopp og evt bacon oppi. Vet ikke om baconet skal oppi,men ihvertfall sopp leste jeg..men fant ingen oppskrift.

Lenge siden jeg har vært her inne så litt vanskelig å orientere seg med en gang.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 23:13   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

Har du sett en oppskrift du har lyst til å prøve? letet litt for deg, men fant ikke noe som ligna.

men vil tro det bare er å steke sopp og bacon godt og heller over eggerøra.

Selv ville jeg valgt å lage alt hver for deg og legge det lagvis på tallerken eller i en form.

Ofte danderer jeg slikt i en form, så putter jeg det litt i stekovnen på vifte for at alt skal få samme tempratur,


Sist redigert av Distrea : 20-02-08 kl 23:41.
Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:59   #3
Annemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 57
Innlegg: 38
Annemora er ny på veien

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Trenger en oppskrfit på eggerøre med sopp og evt bacon oppi. Vet ikke om baconet skal oppi,men ihvertfall sopp leste jeg..men fant ingen oppskrift.

Lenge siden jeg har vært her inne så litt vanskelig å orientere seg med en gang.

Spiser ikke svin (burde ingen!), men pleier steke soppen litt først på sterk varme med litt rød paprika i rapsolje, noen ganger slenger jeg med et par minimais (fra ICA eller Rimi; de har minst karber) mens jeg pisker etpar egg med krydder (hvitløkspudder og cayenne feks.) og en skvett soyafløte (fra Alpro), heller det over og drysser en neve reven hvit geitost sammen med et par oppklipte skiver kalunfilet naturell; nykverna svartpepper på toppen, skrur ned varmen til minimum og legger lokk på panna (!), lar det stå til osten smelter. Serverer med en klatt rømme spredd utover og litt finhakket purreløk strødd over.

Om du vil bruke bacon anbefaler jeg å starte med å steke det godt før du har i soppen. Ha i egg og det du vil ha av det andre litt senere.
Ferske urter som basilikum er dessuten nydelig til.

Dette ble kanskje mere omelett enn eggerøre; men det heter vel strengt tatt omelett når det er annet enn egg involvert.

__________________


Annemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtype-diett + lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 07:25   #4
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

Jeg har mest lyst på en enkel og grei frokost jeg da, som er kjapp å lage Har to barn, å han ene skal følges i barnehagen og han andre er åtte mnd å har ikke alltid like god tolmodighet.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 08:28   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

Smurfine; Da steker du sopp og småkuttet bacon om kvelden, har det i kjøleskapet, og så heller du det på platen sammen med piskede egg om morgenen (du kan ha bare egg, eller en ss med melk/fløte eller vann pr egg, og litt salt, - herbamare urtesalt er nydelig).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 08:56   #6
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Smurfine; Da steker du sopp og småkuttet bacon om kvelden, har det i kjøleskapet, og så heller du det på platen sammen med piskede egg om morgenen (du kan ha bare egg, eller en ss med melk/fløte eller vann pr egg, og litt salt, - herbamare urtesalt er nydelig).

Ah takk. Det høres enkelt ut, hvor masse egg og hvor mye bacon/sopp til en person frokost?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 12:39   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

kommer an på hvor sulten du er det men tror mange ligger på ca 2 egg og halv palle bacon.

en annen ting soem er veldig enkelt og greit er å koke opp noen egg, Enkel mat i farta. Deler de i to eller fire har på litt majo og surrer epekeskinke eller favoritt pålegget ditt rundt.

gjort i en håndvenning

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:16   #8
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

kommer an på hvor sulten du er det men tror mange ligger på ca 2 egg og halv palle bacon.

en annen ting soem er veldig enkelt og greit er å koke opp noen egg, Enkel mat i farta. Deler de i to eller fire har på litt majo og surrer epekeskinke eller favoritt pålegget ditt rundt.

gjort i en håndvenning

Det vr enkelt da, men er dette da å regne som en lunc eller mellommåltid? Spiser man et egg eller flere egg? Hehehe, ikke så lett når man begynner å ikke er helt sikker på ting

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 18:50   #9
Jollers
Juniormedlem
 
Jollers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hedmark, enda
Innlegg: 43
Jollers er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan hjelpe meg litt?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Det vr enkelt da, men er dette da å regne som en lunc eller mellommåltid? Spiser man et egg eller flere egg? Hehehe, ikke så lett når man begynner å ikke er helt sikker på ting

et egg og ei skinkeskive vil jeg kalle mellommål, blir det mer vil jeg kalle det frokost eller lunsj.
mellommål skal jo ikke være store greier.

__________________
skulle hatt en signatur
Jollers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I endring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Noen som kan hjelpe meg litt? Totti Ketolysekuren 3 07-09-07 08:38
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no