Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Holdbarhet på konfekt og kaker?

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-10, 16:21   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Holdbarhet på konfekt og kaker?

Jeg vil ikke lage konfekt/kaker for tidlig. Spesielt konfekt dyppet i sjokolade vet jeg kan bli "grå". Men å lage en uke før jul går bra? Hvordan er holdbarheten på ting uten sukker og hvetemel?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 16:28   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Holdbarhet på konfekt og kaker?

Jeg har laget ferdig det som jeg skal ha til jul. Holder seg fine til over nyttår. Gjorde det samme i fjor

La konfekt stå kaldt, gjerne i kjøleskap eller fryser (ikke konfekt med gele i fryser)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:17   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Holdbarhet på konfekt og kaker?

Jeg tror ikke gråheten på sjokolade nødvendigvis betyr at den er dårlig - ofte er det kun temperaturen som har vært feil og gitt den fargen.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:18   #4
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Holdbarhet på konfekt og kaker?

Jeg sitter nå og printer ut alle de gode kakene/konfekten jeg skal lage til jul - og funderte litt på det samme som deg.

Har lyst til å bake peppernøtter i kveld, de inneholder fløte.
Tro om jeg da må oppbevare de i kjøleskapet?

Har 3 fine julebokser jeg vil fylle, men er redd for at noe kan bli dårlig. Lite plass i kjøleskapet...

På den annen side er det kjekt å komme i gang med bakinga (bare jeg ikke spiser opp baksten innen jul

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:07   #5
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Holdbarhet på konfekt og kaker?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg tror ikke gråheten på sjokolade nødvendigvis betyr at den er dårlig - ofte er det kun temperaturen som har vært feil og gitt den fargen.

Tror du er inne på noe der. Skal ikke sjokolade fryse? Jeg skal dyppe mye i kokesjokolade. Ikke delikat hvis de blir grå og matte.
Kjellerboden min fryser om vinteren!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 12:25   #6
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Holdbarhet på konfekt og kaker?

Hvis kjellerboden er så kald, skulle det ikke gjøre noe. Har selv lagt konfekten i kjøleskapet, men der er det ikke så god plass. Har et benkeskap som er kaldt, men frykter at det likevel blir for varmt (kunne jo målt temperaturen der).

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa-konfekt Opheliia Kake/dessert og snacks 5 22-09-12 14:26
Deilig Mokka-konfekt! NinaOp Kake/dessert og snacks 6 01-03-09 17:41
Kaker ol *Mariann* Spørsmål og svar 3 03-08-08 23:30
Konfekt (til jul) guro Kake/dessert og snacks 2 31-07-05 15:06
Konfekt (til jul) guro Kake/dessert og snacks 2 31-07-05 15:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no