Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som kjenner til søtningsmiddelet AGAVE?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-10, 23:17   #1
Nolita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 2
Nolita er på en erverdig vei
Question

Noen som kjenner til søtningsmiddelet AGAVE?

Jeg har kjøpt det på helsekostbutikk og brukt det i forbindelse med at jeg har lagd "rå" sjokolade. Noen som vet om dette kan benyttes på denne kuren? Det er en sirup som smaker kjempegodt, kommer fra agave-planten.Og i samme slengen kan jeg jo spørre det samme ang kakaomasse og kakaosmør - er det greit også? Er jo bare nyyydelig å lage sin egen sjokolade, og kommer til å savne den

Er det også helt fy-fy å spise litt vanilje-kesam en gang i blant på ketolyse...? (regner vel egentlig med det...)

Hilsen nybegynner på ketolyse (men veldig fornøyd så langt!)

Nolita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 23:38   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som kjenner til søtningsmiddelet AGAVE?

Hei,
Avgave sirup inneholder 90 % fruktose og dermed ikke ketosevennlig, se for øvrig i boka s. 33.

Sitat:

However, low glycemic index foods can still have copious amounts of sugars other than glucose; agave nectar can contain up to 90% fructose (the rest is glucose).
http://www.latimes.com/features/health/la-he-sweeteners31-2009aug31,0,7820815.story?page=3


Vaniljekesam innholder 8,6 kh pr 100 g og det er i meste laget på ketolyse. Den forholdsvis lave kh kvoten skal i hovedsak komme fra grønnsaker.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:22   #3
Nolita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 2
Nolita er på en erverdig vei

Sv: Noen som kjenner til søtningsmiddelet AGAVE?

Takk! Var som jeg trodde, ja...Vel, vel, etter å ha lest flere innlegg her på forumet skjønner jeg at det er mange søtningsalternativer som er akseptable i små mengder, så nå skal jeg heller kjøpe meg litt sukrose eller stevia

Noen som vet noe angående kakaomasse/smør....?

Nolita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 23:20   #4
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som kjenner til søtningsmiddelet AGAVE?

Hei
Kakaosmør bør jo gå greit. Regner med det er reint fett og ikkje innehelde karbs. Det e litt forskjellig kor masse karbs d e i dei forskjellige kakaopulvera eg har sett. Prøvde å sjå på okosjokolade for å sjå om det står innholdsfortegnelsen, men fant ikkje nåke. Men det står sikkert på pakken. Det er jo mulig å regne ut totalt antall karbs etter man har laga sjokoladen og så finne ut om det er ok. Eg går ikkje på Ketolyse, så eg veit ikkje kor mange karbs som e lovlig. Men d kan jo hende at du finne ut at det e mulig å lage sjokolade som er under karbogrensa. Det er vel ikkje restriksjoner på fett på ketolyse, eller?
Det går jo sikkert fint å lage egen vaniljekesam og, ved å ha i litt vaniljestang (innmaten) og stevia/sukrin for eksempel. Blir sikkert best viss den står litt og godgjer seg

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kjenner til softskøyter? Kanel_i_kursiv Trening 2 11-01-10 12:15
Svineinfluensa, kjenner du noen? Carisma Fysisk og mental helse 104 28-10-09 11:50
Er det noen som kjenner seg igjen? Nille Livets lyse side 20 18-02-08 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no