Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Soyamel/protein

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-05, 22:38   #1
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Soyamel/protein

Hei alle sammen!

Jeg bor nær svenskegrensen så jeg var der i går og kjøpte 2 pk. med soyamel. Det jeg så i dag etter at jeg hadde spist den gode pizzaen som følger med i boken om ketolyse var at det var 28g. karbo pr 100g. Kostet 10,- pr. pk a' 300gram. Ser at ketolysekuren's hjemmeside tilbyr 400gr soyaprotein for 99,- (uff). Finnes det andre alternativer eller blir soya"mel" dyrere med mindre karbo og mer proteiner? hehe

//Bjørn

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 22:50   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hei hei BjørnH !

Soyamel inneholder pr.100g: 39 g protein, 28 g karbohydrater og 20 g fett.
Soyaprotein inneholder: 85 g protein, 0 g karbohydrater og mindre enn 1 g fett.

Du kan jo vurdere hvor viktig det er for deg at det er rimelig kontra lavt karboinnhold/høyt proteininnhold.

Jeg har brukt 50/50 soyaproteinpulver og soyamel. Det er jo en mulighet det, for å drøye det dyre proteinpulveret.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 22:52   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Soyaproteinet til Torkil inneholder en del karber, gjør det ikke?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 22:53   #4
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

VegeFuel Soyaprotein var det jeg sjekket. Kjøpt i helsekosten for kr 229,- for 5-600 g.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 22:57   #5
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av marianne

Hei hei BjørnH !

Soyamel inneholder pr.100g: 39 g protein, 28 g karbohydrater og 20 g fett.
Soyaprotein inneholder: 85 g protein, 0 g karbohydrater og mindre enn 1 g fett.

Du kan jo vurdere hvor viktig det er for deg at det er rimelig kontra lavt karboinnhold/høyt proteininnhold.

Jeg har brukt 50/50 soyaproteinpulver og soyamel. Det er jo en mulighet det, for å drøye det dyre proteinpulveret.

Bestiller 2pk. a' 99,- med en gang jeg. 0g>28g

Thx!

//Bjørn

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 22:59   #6
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Welcome!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 18:29   #7
Nika
Juniormedlem
 
Nika sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 58
Innlegg: 12
Nika er på en erverdig vei

Dersom du får fatt i Spielberger Soyamehl, inneholder dette 3,1 g karbo pr.100g. Der jeg har kjøpt det koster det 19,90 for 250g. (Har funnet det på noen Safributikker og Menybutikker i Bergensområdet. Det har også en ganske nøytral smak.

__________________
Nika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 18:47   #8
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

De har billig soyaprotein på i sverige også BjørnH 99,- for 1 kg soyaprotein på Life på Rema-bygget (svinesund). Det har riktignok 10 kh per 100 gram, men for den prisen så går det bra synes jeg

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 02-07-05, 02:00   #9
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

De har billig soyaprotein på i sverige også BjørnH 99,- for 1 kg soyaprotein på Life på Rema-bygget (svinesund). Det har riktignok 10 kh per 100 gram, men for den prisen så går det bra synes jeg

Oj oj, jeg bestile 2pk hos ketolyse a' 99,- så jeg får kjøpe etter jeg har brukt opp dem

Takk for tipset

Hvor i østfold bor du da?

Halden her

//Bjørn

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 02-07-05, 12:40   #10
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Ikke så veldig langt fra deg

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 00:26   #11
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Vel, litt off subject her:

Jeg startet på onsdag og kunne ikke la være å veie meg og i dag så har jeg gått ned 3.6kg. Får jeg litt sug på kvelden så tar jeg meg et par (5-6 stk) skiver med ost og drikker 2 store glass med vann og alt går så greit. Dette går bedre enn forventet. Gleder meg til å veie med til onsdag igjen

Ha en flott helg folkens!

//Bjørn

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 00:57   #12
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

gratulerer med kiloene. soyabrød du spiser? hvordan smaker egentlig det? sammenlignet med 'vanlig' brød?

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 03:20   #13
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av hede

gratulerer med kiloene. soyabrød du spiser? hvordan smaker egentlig det? sammenlignet med 'vanlig' brød?

Hei! Stakk innom før jeg la meg.. Har ikke fått lagd soyabrød enda, men blir nok til mandagen. Har spist egg/bacon, omelett, salat til frokost. Soyapizza og lunsj(rester), kjøttkaker m/ brokkoli til middag (200gr kjøttdeig er faktisk mer enn nok), salatblanding til lunsj, jordbær og krem til snacks, og endel ost/skinke til snacks. MASSE vann.

Gleder meg til å få lagd soyabrød. Er veldig glad i brødskiver m/ ost+skinke til lunsj

Må legge til at jeg går 1t hver dag. Jeg har hund så det gjør det litt lettere.

Sov godt!

//Bjørn

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 09:47   #14
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Her er en soyaproteinbrød-tråd:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=br%F8d

og her er en til:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=br%F8d

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 22:27   #15
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av marianne

Her er en soyaproteinbrød-tråd:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=br%F8d

og her er en til:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=br%F8d

Takker for links

Soyaproteinbrød a la PrincessMe ser jo skikkelig godt ut. Lage det i morra. Har et brød i ovnen nå (m/ soyamel). Spennende å smake på det, men jeg syns det ser litt stusselig ut. Ser mer ut som sukkerkake, hehe.

//Bjørn

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 22:30   #16
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jupp.... vanlig soyabrød blir ikke så brødaktig.
Men selv mitt 'krever' litt godt med pålegg på for det blir aldri helt ordentlig brødsmak Prøv med smakfullt pålegg som feks krydderost & salami etc. Da blir det nesten brød Og husk å oppbevare det i kjøleskapet

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 22:32   #17
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Jupp.... vanlig soyabrød blir ikke så brødaktig.
Men selv mitt 'krever' litt godt med pålegg på for det blir aldri helt ordentlig brødsmak Prøv med smakfullt pålegg som feks krydderost & salami etc. Da blir det nesten brød Og husk å oppbevare det i kjøleskapet

Salami og majones går bra det også eller? Høres godt ut med krydderost også da men

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 22:34   #18
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sikkert... du får prøve deg fram og se hva du liker best! Smaken er som baken

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 22:36   #19
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Sikkert... du får prøve deg fram og se hva du liker best! Smaken er som baken

haha -sant det

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 04-07-05, 09:27   #20
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BjørnH

Takker for links

Soyaproteinbrød a la PrincessMe ser jo skikkelig godt ut. Lage det i morra. Har et brød i ovnen nå (m/ soyamel). Spennende å smake på det, men jeg syns det ser litt stusselig ut. Ser mer ut som sukkerkake, hehe.

//Bjørn

Passer kjempegodt som "loff" under et lass av majones, reker og sitron...
Eller litt lunkent (helst) med masse smør og gulost...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 06-07-05, 22:51   #21
BjørnH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 46
Innlegg: 11
BjørnH er på en erverdig vei

Har nå gått ned 6kg og trodde ikke det skulle være så lett. Har sjelden sug. Er nok en del vann som har blitt borte fra kroppen nå så kan ikke forvente samme vekttap neste uke. Men det bryr meg lite da jeg har fått bra med energi på kun en uke. Ok, skal slutte å bable nå .

Nå venter jeg bare på soyaproteinen jeg har bestillt slik at jeg kan få i meg litt brød med deilig pålegg på

Ha en fortsatt god kveld folkens og fortsatt lykke til med deres vekttap!!

BjørnH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren :) Svar med sitat
Gammel 07-07-05, 11:17   #22
bodøjente
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 47
Innlegg: 9
bodøjente er på en erverdig vei

Hei og Hå

Gratulerer med vekttap Jeg har bestilt mel hos på ketolyse en stund og bakt masse brød. Jeg bruker endel malte hasselnøtter, linfrø, gulerøtter og kruskalki. Da blir det mer brødfølelse og kjempegodt, samtidig som man bruker litt mindre av det dyre melet.....

bodøjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 07-07-05, 12:54   #23
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Hvilken oppskrift bruker du da? Og hva er netcarbs per 100 gram?

__________________
RSy
rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no