Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-11, 03:54   #1
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Dette angår nok mest de som også har trent før de begynnte å spise lavkarbo

Mine erfaringer er at jeg gjør det enormt mye dårligere på joggeturene mine enn før, kroppen føles merkelig tung, og kardiotrening er mer ork enn gøy blitt.
Jeg gjør det likevel, og føler kanskje at innsatsen er enda mer verdt enn før. En fordel er at kroppen ser ikke ut til å knapt skille ut melkesyre lenger. Jeg merker også at etter ca 30 blytunge minutter går alt mye lettere!

Styrke derimot, gjør jeg det mye mye bedre i! Jeg har, med hånden på hjertet, aldri greid push ups før, det gjør jeg nå, femten om jeg tyner meg hardt. Tenk det! Og I samme setning vil jeg nevne at jeg har vært i svært god fysisk form tidligere uten å ha klart det.

Opplever også generelt økt utholdenhet

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 08:28   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Samme opplevelsen som du har

Kroppen min trenger alt fra 20 - 35 minutter på å jobbe seg varm, men når jeg har kommet i gang er jeg MYE mer utholdende enn jeg var før.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 08:37   #3
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Jeg trener bare utholdenhet og jeg blir MYE raskere sliten nå enn før, gidder ingenting og er helt skutt når jeg kommer meg hjem. Har jeg en god dag så kan jeg få mer energi av å trene, men som regel er det som jeg først beskrev.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 10:10   #4
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Det første 10-15 minuttene er seige å komme gjennom, men når jeg først har passert de kan jeg egentlig trene i evigheter.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 10:32   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Her er det tvert imot. Styrketrening er FÆLT men kardio er mye bedre. I ketogen trening da På Lindberg er all trening deilig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 10:41   #6
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Kan ikke si jeg merker så stor forskjell egentlig, nå trener jeg ikke steinhardt men kjører pilates med mye styrke og lange turer. Konsentrasjonen når det gjelder eksamenslesing er derimot imponerende

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:42   #7
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

For meg fungerer ALT bedre på lavkarbo hehe. Styrketreningen og de mest intensive løpeøktene fungerer bedre etter jeg gikk over fra ren lavkarbo til en til to karbodager pr uke. Utholdenheten på de lange løpeturene i fjellet, 2-4 timer, er uovertruffent bedre på lavkarbo.

Ikke helt i tråd med etablert treningsteori, men det virker

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:25   #8
bobbyhopper
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 5
bobbyhopper er på en erverdig vei

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Begynnte nylig på lavkarbo og var veldig spent før dagens 1 times sykkeløkt, men til min store forundring så føltes kroppen og benene veldig friske.

Har lest at endel har fått litt "startproblemer" når man har begynnt på lavkarbo men min opplevelse var helt motsatt, håper nå bare at det fortsetter

__________________


bobbyhopper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 19:18   #9
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Har du gått en stund på veldig lavkarbo har du ikke sjangs med joggeturer og andre fysiske aktiviteter. Glycogen lagrene er tomme og du er tom. Thants it.
Har testet alt dette i 4 år så har ganske bra erfaring

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 01:30   #10
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Har du gått en stund på veldig lavkarbo har du ikke sjangs med joggeturer og andre fysiske aktiviteter. Glycogen lagrene er tomme og du er tom. Thants it.
Har testet alt dette i 4 år så har ganske bra erfaring

Hehe
den var litt morsom. "sorry mac, uten glyco, intet liv"

litt synd at det er folk som fortsatt tror dette...

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 10:27   #11
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Jeg opplever treningen slik: De første 4 ukene: Totalt jævlige, helt tom, null giv, ille nok å gå. Da skal man heller ikke trene, det er trening nok for kroppen å omstille seg. Etter 5 uker: Normalt trøkk, som på glykogen.
Etter 6 uker: Eksplosjon av energi (kommer ikke syra snart?) eksplosivere og langt mer utholdende enn noensinne. Løfter tyngre, og løper lengre og raskere.
Etter 2 år: Var det ikke noe som het melkesyre...en gang i tiden??

Nesten sånn. Jeg skal ikke ljuge og si at jeg aldri får syre, for det FÅR jeg, men det er et faktum at jeg kan løpe mye raskere i brattere bakker og lengre før syra kommer, og den kommer smygende, sakte. Før så kom den ganske kontant og med full kraft, det skjer ikke lenger. Når bakken er ferdig så forsvinner den rimelig kjapt.
Forklaringen er enkel: Trening på lavkarbo tvinger kroppen til å lage enda fler mitokondrier, og langt større en før, det er naturlig fysiologi. Kroppen får nok fett og ketoner, noe som vil øke maxpuls. Vanligvis synker den med alderen. Når jeg var 29, var max 197. Når jeg var 39 og spiste høykarbo lå maxpuls på 191.
Den har gradvis steget mens jeg har gått på lavkarbo, siste målingen nå var på 249. Vet ikke om det øker utholdenheten, men det er uansett det som har skjedd hos meg. Har aldri hatt vektproblem, men gikk over på LCHF (strikt) fordi jeg håpet det kunne gi bedre effekt på trening. Ligger på 20-40 gram karbo pr dag.


Sist redigert av BitTorres : 23-05-11 kl 10:45.
BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 10:36   #12
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

For meg som går på Atkins går treningen bedre enn noen gang......men jeg trener bare 45 min 3 ganger i uka på tredemølle, i bratt stigning. Jeg har ikke sener og ledd til å løpe.....

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 12:04   #13
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Mine erfaringer:

Første fire uker: Trente intervaller, men hadde problemer med å komme over 90% i puls (vanligvis ligger jeg opp mot 93%), og slet med mye syre
Etter ca. fire uker: Intervallene kan jeg trene som før
Nå etter nesten 7 mnd på lavkarbo: Trener som før, er i god form og går ikke tom selv på lengre treningsøkter eller konkurranser.

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 12:24   #14
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Mine erfaringer:

Første fire uker: Trente intervaller, men hadde problemer med å komme over 90% i puls (vanligvis ligger jeg opp mot 93%), og slet med mye syre
Etter ca. fire uker: Intervallene kan jeg trene som før
Nå etter nesten 7 mnd på lavkarbo: Trener som før, er i god form og går ikke tom selv på lengre treningsøkter eller konkurranser.

Og det blir bare bedre og bedre

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:49   #15
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Jeg har aldri vært noe treningsfantom, men syklet til og fra behandling før jeg la om kosten. Gikk litt gradvis nedover på KH, men den første uka var det veldig tungt. Nå går det bedre, men kan jo henge sammen med at jeg har trent mer og da. Har mer energi å gi og klarer å slite meg mer ut. Tidligere orket jeg liksom ikke ta i nok til å bli ordentlig sliten.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:18   #16
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Det første 10-15 minuttene er seige å komme gjennom, men når jeg først har passert de kan jeg egentlig trene i evigheter.


Merkelig. Sånn har jeg det også - selv etter 5 år på hovedsakelig ketogen kost.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:38   #17
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Har du gått en stund på veldig lavkarbo har du ikke sjangs med joggeturer og andre fysiske aktiviteter. Glycogen lagrene er tomme og du er tom. Thants it.
Har testet alt dette i 4 år så har ganske bra erfaring

Så teit sagt.

Har gått i ketose i årevis, trener hver dag, jogging, step, aerobic, spinning, styrke, yoga, u name it. Funker MYE bedre på lavkarbo enn høykarbo. Ta den feilinformasjonen din ett annet sted.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 19:27   #18
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Ingenting er som å friske opp "gamle" tråder Jeg har vært en medsammensvoren i 5 uker, og merker nå masse goder med kostholdet: friskt tannkjøtt, en god ro i kroppen, mareritt om natten (IKKE et gode), kan gå sulten uten å bli zoombie som før, magen fungerer mye bedre og ja, jeg kan gå på heftige spinningstimer og ha masse utholdenhet
Men så var det styrke da, som feks Bodypump, der har jeg måttet gå ned i vektmasse og melkesyre og stivhet kommer så altfor raskt. Det er rett og slett ikke noe gøy siden jeg knapt holder øvelsene ut, dette var ikke et problem på høykarbo
Er det noen der ute som sliter på samme måte -eller vet om det er vanlig? Huff & huff, vil jo gjerne ha litt stål i ben og armer

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 20:19   #19
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Heh, ser nå at Nellie sliter med det samme... Ellers glemte jeg å si at jeg tar 2 tabl (2x 300) mg med magnesium daglig Må også virkelig anbefale Solarays multivitamin med jern og vitamin K, der er det mye bra for pengene -inneholder bla godsaker som alger!

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 20:31   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

Heh, ser nå at Nellie sliter med det samme... Ellers glemte jeg å si at jeg tar 2 tabl (2x 300) mg med magnesium daglig Må også virkelig anbefale Solarays multivitamin med jern og vitamin K, der er det mye bra for pengene -inneholder bla godsaker som alger!

Ja, derfor spiser jeg ikke ketogent De sies jo at om man bare holder ut lenge nok så går det over, men jeg gidder ikke prøve i 3-4-5-6 månder altså. Et sted må grensa gå

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 21:05   #21
antiusure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 33
Innlegg: 7
antiusure er på en erverdig vei

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Jeg er helt i starten av lavkarbodietten. Kom i ketose etter andre dag alerede og trening er faktisk helt jævlig! holder på å gå i bakken av ingenting, men har mye energi ellers. På jobb yter jeg enda mer å har masse overskudd. Så straks jeg starter treningen føles alt som falsk energi. som om jeg skulle motet meg opp til trening med ti kopper kaffe!

antiusure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 22:18   #22
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Hvordan opplever du trening på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av antiusure, her.

Jeg er helt i starten av lavkarbodietten. Kom i ketose etter andre dag alerede og trening er faktisk helt jævlig! holder på å gå i bakken av ingenting, men har mye energi ellers. På jobb yter jeg enda mer å har masse overskudd. Så straks jeg starter treningen føles alt som falsk energi. som om jeg skulle motet meg opp til trening med ti kopper kaffe!

Huff, ja det er ikke noe gøy. Starten er hard! Det tipses flere steder om å bare ta det med ro -evt gå noen turer ol, siden kroppen har mer enn nok med å omstille seg. Det blir bedre etter overgangsfasen, men vær snill med deg selv

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 09:35
Lavkarbo og trening pernille Trening 2 05-09-10 22:59
Hvordan er det med trening? Kriz Trening 4 06-11-07 16:38
Trening og lavkarbo... Tidligere bruker Trening 35 25-03-07 21:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no