Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Vekta rikker seg ikke ... Trenger hjelp!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-11, 21:44   #1
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Vekta rikker seg ikke ... Trenger hjelp!

Er det flere enn meg som sliter med å gå ned på lavkarbo? Jeg prøvde først å spise kun når jeg er sulten og stoppe når jeg er passe mett (vanskelig bare det syns jeg) Og da skjedde det ingenting (eller jeg gikk opp!) Så tenkte jeg at jeg måtte telle kalorier, tenkte at jeg skulle holde meg innenfor 2000 kcal (for mye tro? Er 177cm og 103 kg)
Men med all den fettrike maten er det ikke lett å føle seg "ikke sulten" med kun 2000 kcal.. Syns jeg er sulten hele tiden! Jeg skal til lege i morgen for å få hjelp til å gå ned. Men jeg lurer på hvordan dere gjør det.. og hvor mye dere spiser.. Og hva spiser dere som mellommåltid om dere føler for det?

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:52   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Kanskje enklere om du skriver hva du spiser, så kanskje vi ser noen stoppere? Hvor lenge har du holdt på uten å gå ned da?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:22   #3
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

OK

Jeg spiser som regel en omelett eller laks med oliven og egg, eller middagsrester til frokost. Prøver å variere litt. Lunsj hopper jeg ofte over for å spare kalorier:/ Hender jeg tar en atkins-bar eller nøtter eller rester fra frokosten. Til middag spiser jeg ca 300g kylling/fisk/kjøtt og masse grønnsaker, oftest blomkål, brokkoli og rosenkål og litt saus (rømme/fløte eller annet). Kveldsmat blir det kanskje et kyllinglår med oliven/salat eller en omelett med noe grønt og kanskje litt nøtter.
Hva tror du/dere? For mye?

Også har jeg holdt på siden november

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:24   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av EBMTone, her.

OK

Jeg spiser som regel en omelett eller laks med oliven og egg, eller middagsrester til frokost. Prøver å variere litt. Lunsj hopper jeg ofte over for å spare kalorier:/ Hender jeg tar en atkins-bar eller nøtter eller rester fra frokosten. Til middag spiser jeg ca 300g kylling/fisk/kjøtt og masse grønnsaker, oftest blomkål, brokkoli og rosenkål og litt saus (rømme/fløte eller annet). Kveldsmat blir det kanskje et kyllinglår med oliven/salat eller en omelett med noe grønt og kanskje litt nøtter.
Hva tror du/dere? For mye?

Også har jeg holdt på siden november

Hvorfor skal du spare kalorier? Atkinsbaren kan hemme vektnedgang. For lite mat kanskje, for lite grønnsaker absolutt. For lite fett antakelig.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:28   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor skal du spare kalorier? Atkinsbaren kan hemme vektnedgang. For lite mat kanskje, for lite grønnsaker absolutt. For lite fett antakelig.

Nøtter kan også være en stopper

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:31   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Og for mye nøtter er vel heller ikke bra..Blir fort karbohydrater av det også..

Skjønner ikke at du skal måtte telle kalorier når du har såpass mye du vil ned, men.. Du er sikker på du ikke går ned om du spiser deg mett og ikke går rundt sulten?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:51   #7
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor skal du spare kalorier? Atkinsbaren kan hemme vektnedgang. For lite mat kanskje, for lite grønnsaker absolutt. For lite fett antakelig.

For lite? Hmm.. første jeg tenker når jeg skal ned er å kutte ned på mengdene og kaloriene:S Har kuttet ned mer og mer egentlig siden det går sååå trått. Samme med fettet. Grønnsaker kan jeg sikkert øke mer på uten problemer. Til middag spiser jeg nok greit med grønt, men frokost, lunsj og kveld blir det kanskje for lite. DET skal jeg prøve!

Kan Atkinsbarer HEMME vektnedgang??? Hvorfor? Samme med Fedonbarer og?

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:53   #8
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Nøtter kan også være en stopper

Der har jeg kuttet ned masse på de siste 2 ukene Med tvillinger (snart 1 år) og mangel på tid er det greit og putte i seg noen nøtter mot den verste sulten før middag som regel.

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:57   #9
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Og for mye nøtter er vel heller ikke bra..Blir fort karbohydrater av det også..

Skjønner ikke at du skal måtte telle kalorier når du har såpass mye du vil ned, men.. Du er sikker på du ikke går ned om du spiser deg mett og ikke går rundt sulten?

Jeg begynte å telle siden jeg ikke gikk ned. Og andre kurer skal man jo holde seg innenfor 2000kcal ca.. så derfor tenkte jeg at jeg måtte jo holde meg under det.. og kalorien blir for mange på fettrik lavkarbomat. Men jeg skal prøve å spise mer grønt til alle måltider og endaaa mindre nøtter.. kun en håndful om dagen

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:00   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av EBMTone, her.

For lite? Hmm.. første jeg tenker når jeg skal ned er å kutte ned på mengdene og kaloriene:S Har kuttet ned mer og mer egentlig siden det går sååå trått. Samme med fettet. Grønnsaker kan jeg sikkert øke mer på uten problemer. Til middag spiser jeg nok greit med grønt, men frokost, lunsj og kveld blir det kanskje for lite. DET skal jeg prøve!

Kan Atkinsbarer HEMME vektnedgang??? Hvorfor? Samme med Fedonbarer og?

Tror heller du skal øke litt på kaloriene du. 2000 + høres bra ut for en med din vekt og høyde. Du kan ikke bare kutte og kutte og kutte, da stopper det helt opp til slutt. Det er det samme som hvis du får lønn en gang i mnd så vet du at du får ny forsyning neste måned helt sikkert. Men får du bare lønn en gang i året, så må du spare og fordele. Det er det kroppen gjør med kutt, og da tviholder den på ekstra fett. Kroppen vil ikke slippe fett, den liker fett den nemlig. Så dermed må man gi den tilførsel av energi sånn at dne ikke opplever at kroppen må spare. Først da vil den slippe fett.

Atkinsbarer, fedonbarer, sukkerfrie sjokolader etc inneholder kunstig søtning som KAN gi blodsukkerstigning og dermed fettlagring, evt. at kroppen oppfatter søtningsmidlene som ett drivstoff og dermed bruker det før det går løs på fettet.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:04   #11
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Atkinsbarer, fedonbarer, sukkerfrie sjokolader etc inneholder kunstig søtning som KAN gi blodsukkerstigning og dermed fettlagring, evt. at kroppen oppfatter søtningsmidlene som ett drivstoff og dermed bruker det før det går løs på fettet.

Gjelder dette sukrin også? :S (pliiiiis si nei)

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:07   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

eneste du kan kutte er karbohydrater. Hvor mye får du inn i løpet av en dag da?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:07   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Nei sukrin er ikke kunstig søtning.. og det skal vel egentlig ikke gi stigning heller nei, men det opprettholder jo søtsuget så ikke noe man bør spise hver dag

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:08   #14
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av EBMTone, her.

Jeg begynte å telle siden jeg ikke gikk ned. Og andre kurer skal man jo holde seg innenfor 2000kcal ca.. så derfor tenkte jeg at jeg måtte jo holde meg under det.. og kalorien blir for mange på fettrik lavkarbomat. Men jeg skal prøve å spise mer grønt til alle måltider og endaaa mindre nøtter.. kun en håndful om dagen

På lavkarbodietter kan man i teorien spise masse mer kalorier enn på en vanlig, mager diett. Jeg skla prøve å forklare hvorfor:

Om du spiser en mager diett ala grete roede så får du en del karbohydrater i deg. Karbohydratene er ett lett brennstoff og det er det kroppen forbrenner aller først dersom den har det tilgjengelig. Greia er at som regel forbrenner man da bare glukose og fint lite fett, med mindre man ligger så lavt på kaloriene at det oppstår ett energiunderskudd.

Spiser du en lavkarbodiett, altså fra 0-150 gram karbohydrater om dagen tømmes glykogenlagrene i kroppen etterhvert. Når kroppen ikke får tilførsel på dette så går den direkte på å brenne fett på kroppen for å få energi. Greia er at når man ikke spiser karbohydrater så MÅ kroppen under alle omstendigheter får litt mer fett, ettersom dette er drivstoffet i kroppen. Kroppen kan omdanne proteiner til energi, men dette er en svær prosess og man vil mest sannsyligvis bli svært syk av en diett med nesten bare protein.

Når kroppen ikke har karber, men må gå direkte på fettforbrenning så starter det en prosess i kroppen som er svært energikrevende i seg selv, og det ekstra fettet man inntar er med å hjelpe på denne. Man kan si at det er som å fyre med bensin i peisen. Det blir mye flammer av det. Ergo så brenner kroppen selv opp mye kalorier for å omdanne fett til energi, og dersom man ikke spiser nok, så vil denne prosessen bremse opp.

Hvor mange kalorier man kan spise på lavkarbo er svært individuelt. Noen må faktisk telle kalorier for å gå ned i vekt, mens andre kan spise 3-4 tusen kalorier og rase ned i vekt. Så i første omgang ville jeg faktisk prøvd å øke fettet, kaloriinntaket og vanninntaket for å se. I tillegg ville jeg kuttet ut alle søtningsmidler, samt nøtter, da disse lett kan stå for vektstagnasjon.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:09   #15
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av EBMTone, her.

Gjelder dette sukrin også? :S (pliiiiis si nei)

Sukrin er naturlig, så det kan du bruke.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:11   #16
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Stevia også?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:12   #17
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Stevia også?

Stevia er vel omtrent det mest naturlige søtningsmiddelet du kan innta

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:19   #18
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

selv om det er kun lov som dyrefôr i Norge, haha :S Norge..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 00:00   #19
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Tusentakk alle sammen! Godt jeg har dere her som kan hjelpe en stakkars nybegynner,) Skal prøve meg på det Cherry!

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:50   #20
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Be legen sjekke C-peptid verdiene dine, hvis du har insulinresistens vil du bli veldig sulten av den kosten du har oppgitt over fordi kroppen din klarer ikke å brenne fett effektivt, og det er lite energi totalt. Isåfall vil du kunne ha bra nytte av metformin, som øker virkningsgraden av insulin og dermed fører til mindre insulinproduksjon. Evt bytte filosofi fra LCHF til ketolyse en stund.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:41   #21
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Det som hjelper for å gå ned er ikke bare kostholdet, men også mosjon. Jeg spiser omtrent som du gjør kanskje litt mere fett og er aktiv, Ikke snakk om noe hard trening og svetting. For meg har mosjon alt å si. Bare nevner det siden det kun er snakk om mat i denne tråden.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:13   #22
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Mitt råd er å spise mer fett, gjerne Cocosa extra virgin. Jeg har definitivt gått ned mest i de periodene jeg har fått i meg mest fett.

Lykke til

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:01   #23
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Det som hjelper for å gå ned er ikke bare kostholdet, men også mosjon.

Veldig enig med deg
Når vekta står stille begynner man som regel å analysere maten, og får tips om å øke ditt og kutte ut datt.. men hvis man ikke er aktiv er kanskje alt som skal til en liten halvtimes gåtur i løpet av dagen

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:07   #24
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Veldig enig med deg
Når vekta står stille begynner man som regel å analysere maten, og får tips om å øke ditt og kutte ut datt.. men hvis man ikke er aktiv er kanskje alt som skal til en liten halvtimes gåtur i løpet av dagen

Vel. Når man spiser såpass lite så tviler jeg på at trening hjelper på annet enn å miste muskelmasse, og at man dermed går ned i vekt. Trening= større behov for energi. I en slankeprosess er kostholdet 90% og trening de resterende 10%.

MEN, som en treningsentusiast, så anbefaler jeg selvsagt trening på det aller sterkeste, da alle har godt av det. Bare spis litt mer

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:30   #25
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Vekta rikker seg ikke... Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Vel. Når man spiser såpass lite så tviler jeg på at trening hjelper på annet enn å miste muskelmasse, og at man dermed går ned i vekt. Trening= større behov for energi. I en slankeprosess er kostholdet 90% og trening de resterende 10%.

MEN, som en treningsentusiast, så anbefaler jeg selvsagt trening på det aller sterkeste, da alle har godt av det. Bare spis litt mer

Svaret mitt var egentlig ikke til trådstarter, men mer generelt i forhold til alle trådene som handler om det samme

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose ned i vekt (vekta står bom stille, trenger hjelp!) pila Spørsmål og svar 12 03-12-09 20:43
Vektra rikker seg ikke! msb Spørsmål og svar 7 16-02-09 17:58
Vekta rikker seg ikke ... cathrine Induksjonen 5 15-01-08 21:08
Lavkarbo som ikke virker. Trenger ekspertenes hjelp! Carbokiller Spørsmål og svar 22 09-04-06 19:54
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! Amagetha Generell diskusjon 9 20-02-06 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no